“Tveeggat”

Röde Orm Bryggrestaurang
Rankad som nr 8 av 28 Restauranger i Grebbestad
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Vi fick vänta 1,5 timme på maten och det var inte ens fullt på stället. Takterrassen är härlig men slö service. Maten var god när den väl kom. En av oss beställde skaldjurstallrik och den hade lätt räckt till 2personer. Lite synd, men doggybag funkar. Men som sagt, god mat.

Datum för besöket: juni 2017
Tack lottadacke

Omdömet skrevs 5 augusti 2016

Visst är läget svårslaget, på bryggan med havet precus utanför. Det finns även en övervåning med fin utsikt från alla bord. Men anledningen till att vi valde just den här restaurangen var de fantastiska pizzorna med skaldjur vi såg folk äta. När vi satt oss kommer servitrisen och säger att de har slut på färska räkor och kräftor. Då valde vi en skaldjurspizza och tänkte att de har väl annat. Vi har bara musslor säger hon då. Besvikna tänker vi om och säger att då funkar väl inte fisk- och skaldjurssoppan heller!? Jo det går bra säger hon till vår förvåning och ännu mer förvånade blev vi när den kom in. Tre musslor och två räkor samt lite fisk var allt som fanns i. Man kunde ju tro att de skulle kompensera frånvaron av vissa ingredienser med andra! Barnens pizzor var fullkomligt täckta i isbergssallad, stora tomatklyftor och enorma gurkbitar. Helt enkelt ingen finess. Grannbordet var också besvikna då ena barnets pizza var fellevererad, även om man får skylla sig själv om man nästan äter upp innan man säger till...

Datum för besöket: augusti 2016
Tack sommarcatta
Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Som sagt fin utsikt och härlig bryggkänsla. Maten var helt okej, gott, snyggt presenterat och bra service. Rekommenderar fisksoppan, pizzan var okej men kanske lite dyr för vad man fick. Rekommenderas.

Tack 331andersm
Omdömet skrevs 29 juli 2016 från mobil enhet

Trevlig lokal som är placerad på bryggan med fin utsikt och vänlig personal.
Mycket folk på kvällen vilket gör att en del får vänta eller vända i dörren.
Vi åt fisksoppa som var okej och serverades snabbt med en bröstkorg till.

Tack tobbe715
Omdömet skrevs 17 juli 2016 från mobil enhet

Oavsett vart du kommer i sommar Sverige finns denna typ av restauranger i mängder. De serverar ett brett utbud av rätter som passar såväl ung som gammal. Vi åt fisksoppa, pizza och kötträtt med pommes. Allt var helt okej och alla var nöjda. Fisksoppan var antagligen den bästa rätten som skiljer sig något (positivt) mot det andra. Trevlig terass på taket med fin utsikt över hamnen i Grebbestad.

Tack URBST

Resenärer som tittade på Röde Orm Bryggrestaurang tittade också på

Grebbestad, Västra Götalands län

Besökt Röde Orm Bryggrestaurang? Berätta vad du tyckte!