eDreams
Travelocity
Hurb260 US$

Jag tror det här var mitt fjärde besök.
Är väldigt kluven till sådana här ställen.
Visst, det ligger precis vid vattnet och jag begriper att barnfamiljer fungerar ok här.
Havet, poolen, nära Grebbestad etc
Vet inget om prisbilden då jag alltid varit här i jobbsammanhang.
Men det är för stort, för mycket folk, trängsel.
Frukostsalen är överfull, även nu när de delar ut frukosttider till folk. Ingen avslappnad miljö att sitta och äta i.
Nå...vi fick lunch ute på terassen. Där var man tvungen att ladda ned nån jämra app för att få beställa. Givetvis gjort för att underlätta för personalen, inte för kunden.
Maten var halvbra med pappbestick som gick i bitar hela tiden.
A la cart-maten var däremot utmärkt, det har den varit samtliga gånger.
Tydligen bra kockar i den delen av hotellet.
Rummet var opersonligt, med dammig heltäckningsmatta. Helt ok dock. Ett standardrum.
Men papperskorgen var inte tömd, lösa eluttag, trasig lampa. Dessutom var det upptaget till receptionen i över två timmar. "Vi har jättemycket att göra" sa hon i repan.
Då bör man ändra sina rutiner. Anställ mer personal, alternativt ha en telefonsvarare som talar om var man står i kön och hur många minuter du har kvar att vänta.
Vi kommer att bo här igen när jobbet vill.
Privat kommer jag att välja något annat, lite mer intimt och charmigt.

Tack Seaside322718
Omdömet skrevs 10 augusti 2021 från mobil enhet

Jättefint hotellkomplex vid vattnet, men....
Sliten interiör, stora fläckar på heltäckningsmattor.
Checkade in och rummet var inte städat efter förra hotellgästerna. Fick ett annat rum, lampor trasiga, heltäckningsmattan inte dammsugen, full med smulor och skräp. Smutsiga fönster, som att någon smetat ut något på dem.
Personalen har inte helhetskunsksp om hela hotellet, receptionisten vet inte vad som serveras på hotellets egen restaurang.
Inte värt de pengar vi betalat.

Tack annafZ1490RD
Marit Bjørnland, Hotelldirektör på TanumStrand, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2021

Hei ! Vi beklager på det sterkeste at ikke oppholdet ble som forventet. Dette tar vi veldig alvorlig og går gjennom våre rutiner for å forbedre helhetsinntrykket. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Med vennlig hilsen Marit Bjørnland Hotelldirektør.

Omdömet skrevs 4 augusti 2021 från mobil enhet

Bra mat, bra bemötande och mycket bra spa!
Maten var mycket bra och även serveringen på både buffé-middag och frukost. Trevliga rum med sköna sängar. Spa inklusive behandling var mycket bra. Mysigt med bastu på bryggan. Badet i havet inte helt bra då vattnet luktade lite illa men kanske berodde det på skyfallen ett par dagar tidigare.

Tack Helena-Lagerlof

Hei Helena ! Så fint dere hadde det bra hos oss. Velkommen tilbake. Med vennlig hilsen Marit Bjørnland, Hoteldirektør

Omdömet skrevs 1 augusti 2021

Läste omdömen här på väg till hotellet och hade efter det inga förväntningar. Skulle träffa vänner med båt så vi utnyttjade inget spa eller pool. Vi fick ett rymligt, fint och fräscht rum med balkong och med liten skymt av vattnet som utsikt. Bra städat. Hade vi stannat flera nätter hade jag saknat kylskåp som inte fanns. Lugnt och skönt på natten. Bokade buffé på hotellets restaurang som var utsökt, trevlig servitris med humor. Frukostbuffén var fantastisk och det fanns absolut inget man saknade. Trevligt att få omelett som tillagades av kock. Man kunde göra egna våfflor om så önskades. Trevlig atmosfär i restaurangen. Men så kommer vi till det här med receptionen som ändå är det första bemötandet som är så viktigt. Går verkligen inte att komma fram på telefon hur många gånger man än försökte (man skyller på anstormning efter pandemin men borde ha åtgärdats vid det här laget) . Stressad och underbemannad personal på plats som inte har tid att presentera hotellet och dess utbud. Något glapp verkar finnas mellan hotellet betallösningar och anmodad avbokningsmail. Förändringar i bokning strular till det hela i deras system och för oss gäster vid både in - & utcheckning. Rummet är överpriset, därav sänkt betyg men du kommer till en härlig miljö vid havet. Vi upplevde livemusik i tidiga sommarkvällen och bjöds på god mat såväl morgon som kväll, var nöjda med rummet och vi hade en toppenvistelse!

Tack barbrof888

Hei ! Så bra dere hadde det fint hos oss og takk for konstruktive tilbakemeldinger. Vi jobber videre med våre interne rutiner vedr. det som ikke var så bra. Dette tar vi tak i nå. Med vennlig hilsen Marit Bjørnland, Hotelldirektør.

Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Hotellet får 2 av 5 möjliga poäng eftersom man får väldigt lite för pengarna. Om bad/bastu ingått så hade de fått betyget 4 av 5.

Plus: digital in- och utcheckning, gratis parkering, AC på rummet, en god frukost

Minus: 2590 kr för ett rum med balkong och frukost, till det priset borde man iaf få tillgång till badet och bastun = en stor BESVIKELSE!, inget te/kaffe på rummet, sparsam information vid den manuella incheckning, de brydde sig inte om vårt rumsönskemål, inget kylskåp på rummet

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Golferlunkan

Hei ! Håper dere hadde det fint tross for besvikelse. Vi beklager dette. Vi tar dette alvorlig og går gjennom våre rutiner. Når det gjelder bad og bastu er det mye på grunn av restriksjoner om antallet da det er så få som kan være der om gangen. Dette blir bedre nå og inngang bad er alltid gratis for hotellgjester ellers i året. Inngang bastu er gratis for våre Spa gjester. Med vennlig hilsen Marit Bjørnland, Hotelldirektør