Omdömet skrevs 28 november 2016

Besökte hotellet första gången i mars 2016. Då var det mesta genomgående något bättre. Nu var det bra att man fick 24 timmars fri tillgång till Internet - dock enbart i lobbyn med närliggande omgivningar. Rummet var utomordentligt välstädat och fräscht. Handdukar byttes varje dag och bäddningen exemplarisk. Vår städerska var mycket professionell, effektiv, vänlig och trevlig. Ett föredöme! Rummet med havsutsikt på 5 våning var lugnt och störningsfritt.
Bufférestaurang med stort utbud och god mat. Kom tidigt till bufférestaurangen då de öppnar - för att undvika trängsel och högt ljud då hotellet har många gäster. Första besöket på Á la carte restaurangen Don Pablo, var en mycket stor besvikelse. Stressig personal, en Chateaubriand som var seg och näst intill rå som lämnades praktiskt taget orörd. En BEA-sås som smakade allt annat än bea. Ingen ny biff erbjöds. Köttet kom definitivt inte från mittbiten på oxfilé. Vid andra besöket var allt föredömligt. Personal gav ett lugnt, kunnigt och vänligt bemötande. Alla fyra rätterna mycket bra. Bra service.

• Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack bastorp2011
CassandraGen, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe Jamaica, svarade på det här omdömetSvarade 7 december 2016

Kära gäst,

Tack för era positiva kommentarer och för semestrande med oss på Grand Bahia Principe Jamaica.

Vi ser fram emot att se dig i vårt hotell snart igen.

Varma hälsningar,

Cassandra Gentles

Omdömet skrevs 23 oktober 2016 från mobil enhet

Hotellområdet är riktigt bra, mycket stor pool och bra för barn. Hotellet har även egna stränder som är riktigt fina och med barer placerade på bra ställen. Många restauranger att välja på och även bufférestaurangen var mycket bra.

Det som var sämre är att rummen är lite slitna och man blir väldigt störd av ljud från korridoren, dörrar som stängs högljutt, hissar som låter samt gäster som pratar högt.

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack FourSwedes
CassandraGen, Quality Department. på Grand Bahia Principe Jamaica, svarade på det här omdömetSvarade 31 oktober 2016

Dear Valued Guest,

We appreciate your kind comments on TripAdvisor.

Thank you so much for deciding to spend your vacation with us at the Grand Bahia Principe Jamaica.
Wonderful vacations are what we aim to provide to our guests and it is great to know this is how you described your stay with us. We have also noted the issues you experienced and would like to deeply apologize for this. We hope to receive another opportunity to host and serve you to a better stay.

All the best!

Yours Respectfully,
Kimiko Kong.

Omdömet skrevs 25 maj 2016 från mobil enhet

Väldigt stort hotell. Rummen var okej i storlek. Blev uppgraderade till golden club. Fick först ett på översta våningen bredvid hissen vaknade stup i kvarten när de kom o gick gäster, de ekade nå oerhört. Hissdörrarna fick frispel lite då och då (gärna på nätterna) då de tjöt högt och dörrarna slog mot varandra men hölls inte stängd. Handduksproblem hade vi, ibland fick vi inte nya. Badrocken som skulle ingå i golden club fick vi aldrig i första rummet fast vi ringde flera ggr. Bytte rum och fick ett utanför Diamond club diskot men de levde inte om så länge. Rummet luktade rök påpekade de också flera ggr men inget hände.
Allt man i princip frågade om skulle ordnas o fixas men inget hände
Träffade en kvinna från guest relations på stranden en dag hon tog vårat rumsnummer och skulle skicka upp ett kort som vi kunde byta mot någon välkomstgåva i receptionen. Efter några dagar frågade vi efter kortet och fick då veta att vi inte skulle få något. Eftersom de hade vårat rumsnummer kan man väl ringa eller skicka upp ett meddelande, inte låta gäster vänta flera dagar..
Buffen var ok fanns mycke o välja på, ljudnivån i restaurangen var väldigt hög. Strandrestaurangen var inge höjdare. Inte heller a la carten som hade grillat.
Wifi ingår 1h per dag men då ska man nog vara vaken just innan solen går upp annars fungerar de knappt när alla ska använda. Vid middagstid är bara o glömma..
Hotellet ligger inte nära någonting är en 10min promenad in till närmsta "centrum" var de i princip finns en liten matbutik. Hann bli tillfrågade ett par gånger på den korta promenaden om vi ville köpa röka. Taxi finns utanför hotellet om man vill åka till nå bättre centrum som Ocho rios.
Stranden var fin de bästa platserna blir tagna tidigt. Även vid poolen.
Strandbarerna snålar inte på alkoholen.
Dricksen flödar på hotellet, är mycket kanadensisk o amerikanska gäster. så se till att ha massa 1dollar sedlar

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack Jessi E
CassandraGen, Social Media Coodinator på Grand Bahia Principe Jamaica, svarade på det här omdömetSvarade 29 maj 2016

Kära kund,

Det var ett nöje att hjälpa dig under ditt besök på vårt hotell och vi uppskattar era kommentarer om vårt anlägningar och tjänster. Vi vill uppriktigt be om ursäkt för alla de frågor som du upplevt, din recension har överlämnats till ledningen för korrigerande åtgärder som ska vidtas.
Tack för att du väljer att bo hos oss för din semester och vi hoppas att få se dig igen.

Vänlig Hälsingar.

Omdömet skrevs 25 april 2016 från mobil enhet

Bodde här i slutet av december i en vecka. Vi tyckte hotellet va bra med otroligt fin strand och både hjälpsam och trevlig personal. En i familjen använder rullstol och det var aldrig några problem att få hjälp när det behövdes. En del trappor runt poolområdet så det blev en del omvägar för att ta sig fram till ramperna. Även en del höga trottoarkanter. Poolområdet va stort och barnvänligt. Vi höll oss dock till stranden och havet!
Stranden va kanon och även den tillgänglig till viss del med rullstol då sanden är hårt packad en bit. Missa inte den grillade Jerk chicken i strandrestaurangen! Sååå god!

Hotellet i sig va fint och välskött, dock en del sprickor i taket här å var (inget som störde oss dock). Städningen av rummet funkade bra! Gratis wifi i delar av hotellet. Maten på restaurangerna kunde va bättre men va inte dålig på nåt sätt.
Missa inte Dunns River Falls och möjligheten att bada med delfiner!

Skulle absolut bo här igen och rekommenderar hotellet till andra.

Bodde här: april 2016, reste med familjen
Tack MsLEnny
Emily M, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe Jamaica, svarade på det här omdömetSvarade 1 maj 2016

Kära Kund,

Det var ett nöje att hjälpa er under ert besök pa vårat hotell och vi uppskattar era kommentarer om våra anlägningar och tjänster .
Tack för att ni valde Gran Bahia Principe Jamaica för er semester och vi ser fram emot att få träffa er igen .

Vänliga hälsingar.

Omdömet skrevs 12 april 2016

Väldigt ofräscht och dåligt hotell med genomgående fuktskador med försök till temporära lagningar. Kackerlackor såg vi vid flera tillfällen och hotellet är inte säkert för barn. Näst sista dagen hade vi läckage genom armaturen i duschen vilket vi rapporterade till hotellet. Ruttet tak till balkongen och städningen var under all kritik. Skulle inte rekommendera det här hotellet mer än om man vill resa väldigt enkelt och har låga krav.

Tips för att välja rum: Ska ni bo på det här hotellet välj Luxury-delen som är relativt ok i jämförelse med huvudbyggnaden
  • Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack ok2bermamma
Emily M, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe Jamaica, svarade på det här omdömetSvarade 16 april 2016

Kära kund,

Vänlig Hälsingar.