6 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 21-07-02
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 21-07-02
Trip.com
Official Hotel85 US$
travelup.com100 US$
Omdömet skrevs 20 januari 2019 från mobil enhet

Travellers Beach Resort är bemannat av otroligt trevlig och uppmärksam personal rakt igenom; från receptionisten till strandstädarkillen.
Att sedan denna resort och i stort sett alla andra ställen på Jamaica är välbesökta av amerikanska turister kan ingen rå för.
Rummet hade stor och skön säng, ACn på rummet har god kapacitet och det behövs. Kyl fanns på vårt rum och det var bra eftersom det fanns en liten shop på gångavstånd som hade lite snacks och förfriskningar om vi ville ta något för oss själva på den lilla veranda vi begåvats med.
Vi hade både tur och otur med rummet, vi hade blivit lovade "utsikt över trädgården" men när vi satt på den lilla verandan så såg vi rakt in i ett plank! Å andra sidan var vårt rum längst bort i huset, så vi slapp att andra gäster gick förbi.
När juice, massage, ganja, frukt, kokosnöt, armbands, ridtur, dyktur, tidnings och cigarettförsäljarna blev för påträngande drog vi oss tillbaka till poolen som var uppfriskande och lagom stor, med en poolbar .
Frukosten var så väl tilltagen som du vill, eftersom allt beställs vid borden, på söndagar var det en frukostbuffé, passa på att prova de Jamaica-specialiteter som finns vid detta tillfälle. Lunch eller middag i skuggan under det fantastiska trädet rekommenderas varmt.
Eftersom vi spenderade Nyårsafton på Travellers hade vi förmånen att avnjuta dels en speciell buffé men också personalens söta omtanke att alla skulle ha det bra. Rislyktor delades ut strax innan tolvslaget och det var fantastiskt att slippa fyrverkerier och bara se dessa rislyktor sväva tyst ut över havet.
Jag rekommenderar starkt också att utnyttja hotellets shuttleservice till flygplatsen.

Datum för vistelsen: december 2018
Tack ElisabethN986
Omdömet skrevs 8 december 2018

Jag och mina vänner bodde här i 5 dagar. Vi skulle egentligen bott 3 dagar i Montego Bay men vi stannade här alla dagar istället. Hotellet ligger precis vid stranden, jättefint läge, bra med solstolar och fint vatten. Personalen var hjälpsam men den som ska ha mest beröm är helt klart Jackie! Helt underbar kvinna som körde oss på utflykter, till restauranger och hjälpte oss på alla sätt och vis under våran vistelse! Vi hade nog missat vårt flyg till Miami om det inte vore för Jackie :)
/The swedish gilrs

Datum för vistelsen: november 2018
Tack MalinGothenburg
ian h, Guest Relations Manager på Travellers Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 9 december 2018

Tack för att du valt vår utväg. Vi uppskattar din feedback. Det var ett nöje att värd er alla. Jag är glad att dela med dig av dina vänliga kommentarer, särskilt Jackie! Det var ett nöje att ha haft alla som våra gäster och vi ser fram emot att ha dig inom en snar framtid.

Omdömet skrevs 18 juli 2018

Vi bodde på hotellet 10 dagar i juni 2018. Jag kan utan vidare rekommendera detta hotell. Aningen dyrt på restaurangen men bra personal trots att de ett par gånger kom in med fel rätt, dvs inte det vi beställt. Men det fixade de snabbt så inget stor sak.

På tal om restauranger, även fast restaurangen på hotellet var bra så vill man ha omväxling. Då kan vi rekommendera Nailas som ligger alldeles bredvid, 2 minuters promenad. Otroligt goda pizzor (gärna med Jerk chicken!) och han som jobbade där, Donovan var så snäll så man ville be honom sätta sig ner med oss!

Jag kan också rekommendera en skön lirare, den (hotell)chaufför vi anlitade mest, Eddie, väldigt service minded och pålitlig.
Ytterligare en person som måste nämnas vid namn är Ian, en manager på hotellet som var väldigt hjälpsam och väldigt lätt att komma i kontakt med (via Whats App).

Vill man ha yppersta lyx så kanske man inte ska välja detta hotell, men vill man ha ett av de bättre (i mitt tycke) hotellen på den långa stranden så väljer man detta hotell!

Rumstips: Utsikt mot havet innebär våning 2 i huvudbyggnaden, inte är direkt nära stranden, men man ser i varje fall havet!
Datum för vistelsen: juni 2018
Tack CDWal2014
Chevel W, Public Relations Manager på Travellers Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2018

Thank you choosing our resort as your vacation destination. I am glad you felt safe and welcomed by our friendly staff. We are proud to have some of the most trustworthy people on staff. It is most pleasing to know you had an enjoyable vacation. We look forward to welcoming you back.

Omdömet skrevs 9 april 2017

Ett litet trevligt hotell vid stranden. Hjälpsam och trevlig personal. Lugnt och tyst trots att vi hade rum nära gatan. Lite lagom underhållning på kvällen. Rent o fint. Fin solnedgång från restaurangen. God o stark Jerk Chicken som grillades på stranden till lunch. Undrar dock varför det inte ingår shampoo på hotellet. Stranden hålls ren av en trivsam man som gick omkring och nynnade medan han arbetade. En hotell/strandvakt som var mycket hjälpsam med solstolarna. Föredrog det underbara havet före poolen som låg lite bakom.... Dåligt med parasoll.

Datum för vistelsen: april 2017
2  Tack akristinaj
Omdömet skrevs 28 mars 2016

Vi stannade till på travellers restaurang för middag. Fick ett fint bord mot stranden. De serverade isvatten och tog dryckes beställningen på en gång. Tyvärr fick vi vänta ganska länge på maten, vet inte om det var för att det var en del folk där eller om det är vanligt. Vi provade deras vegitariska kebab och pasta bolognese. Helt okej mat men priset var lite åt det dyrare hållet. Vi såg flera gäster som hade kommit innan oss som inte fick sin mat före oss. De spelade ganska hög musik under middagstid.

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack Tina628
Candice M, Guest Relations Manager på Travellers Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 8 april 2016

Thank you for taking the time to leave us a review. My apologies for the experience you had at our restaurant. We have recognized that this is an issue and have made changes which are expected to improve the overall experience at our restaurant. We do play music at our pool during the day, my apologies for the disturbance and any inconvenience this caused you during your stay. We ask that our guests inform us if the music is ever a bother so that we can assist. I hope this does not deter you from returning to our resort and we look forward to welcoming you back under improved conditions.