Omdömet skrevs 5 mars 2017 från mobil enhet

Spenderade en 2 veckor lång semester på Riu Ocho Rios Med min familj och respektive, totalt 6 personer i sällskapet.
Vår resa började med någon form av matförgiftning då 5 av 6 låg första veckan (1 av oss om dagen) med kräkningar och allt som tillhör, Hygien och hanteringen av livsmedel, kylvaror osv är ej så bra på detta ställe. Grannar på hotellet var också dåliga. Bara det förstörde halva vår semester.
Hanteringen av mat och livsmedel vid dessa STORA bufféer bör vara viktigare än såhär!

Många restauranger att välja bland, hotellet är GIGANTISKT (!!) dock så har de ingen strukturering eller ordning på saker och ting.
Vissa restauranger tar inga bokningar, du måste köa och att köa här är inte som att köa i Sverige. Folk trängs och smiter före, Jamaicanerna gör inget åt saken. En kväll blev vi nästintill utan mat pga detta.
Personalen är överlag väldigt ICKE serviceminded. I receptionen när vi bad om hjälp med allt ifrån nyckelkort som ej fungerade till frågor ang restauranger osv så gäspade de, tittade åt ett annat håll, ignorerade etc.
Städpersonalen var de som var trevliga och alltid hälsade glatt!

Och som pricken över i:t.
Dessa OTROLIGT högljudda amerikanare som nästintill dygnet runt väsnas och stör. De är fulla från tidig förmiddag till sen natt. De härjar på bardiskarna i poolen och gapar och skriker konstant!
Man hör de från att man vaknar till att man går och lägger sig.

Solstolar finns det gott om.
Rummen är helt okej. Vi bodde i deluxe-'vingen'.
Dålig påfyllning av främst vatten på rummet, vi fick säga till flera gånger.
Drinkarna i poolbaren är värdelösa.
Och servicen i baren överlag är otroligt låg. De glömmer bort ens beställning titt som tätt, samma gäller övriga saker man ber om.

Vi kommer aldrig igen åka till varken Jamaica eller detta Riu-hotell igen!
I höstas var vi på semester på Madeira på Riu-hotellet som Fritidsresor har där=BETYDLIGT bättre! Stor skillnad(!!)

Spendera dina pengar på ett annat hotell.
Vi har för 6 personer lagt ut över 200.000:- totalt på denna resa men ingen av oss är vidare nöjda=tråkigt.

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
Tack SarahGson
Omdömet skrevs 2 februari 2017 från mobil enhet

Mycket amerikaner som är väldigt högljudda och det är väldigt partajade. Personalen är allt från buttra och ointresserade till väldigt serviceinriktade.
Nära strand med ett fint rev att snorkla på. God och vällagad mat. Och nej, vill du ha en fin semester med din partner då är det inte rätt ställe. Vill du ha party, absolut!

Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack AnnaMNilsson
Omdömet skrevs 18 januari 2017

Positiva åsikter: Hotellet var väldigt fint och har ett toppenläge precis vid havet. Poolområdet var stort och bra och gott om solstolar. Maten var toppen, stor variationen i varje fall på lunchbuffén. Vad som var mindre bra: Servicen var inte topp alla gånger. Vi hade fel på ventilationen i vårt badrum och kände stark illaluktande cigarettlukt som spred sig ut till rummet. Vi klagade på detta ett antal gånger och de lovade att se över detta, men inget hände. De missade fylla på i minibaren och trots att de lovat att åtgärda detta så glömdes det bort. De hade lite dryg attityd, särskilt de som arbetade vid handduksutlämningen, i butikerna som finns på området och några i receptionen. Om du vill du åka och shoppa i Ocho Rios, ta inte taxin vid hotellet som erbjuder trippen "Shopping tour", chauffören tar dig bara dit han eller hon känner folk och lotsar i stort sett in dig i butiker. Du kan säkert säga till innan men köp inte bara konceptetet "Shopping tour" utan ta reda på vart den bästa shoppingen finns innan du hoppar in i taxin. Ljudnivån på kvällsunderhållningen var extremt hög, gick inte att sitta och titta, gick inte att prata med varandra alls.

• Bodde här: januari 2017, reste med familjen
2  Tack Inka70
Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

Positivt: Jättefina poolområden, en hyfsat lugn och en lite livligare. Fin sandstrand med bra snorkling i ett litet rev bara några kliv ut från stranden. Gott om solstolar både på stranden och vid poolen, både i sol och skugga. Trevlig och serviceminded personal. Enorm frukostbuffé med bl.a jättegoda omeletter. Fina rum, balkong med utsikt. Roligt att kunna låna katamaraner. Vinet som ingår är helt ok.

Negativt: Hög ljudnivå på musik både inne och ute, olika musik från olika håll är jobbigt. Tråkig lunch- och middagsbuffe utan variation på maten förutom på nyårsafton. Dålig organisation på a la carte-restaurangerna som inte går att boka bord på utan kräver att man ställer sig i en kö en timma innan de öppnar om man ska vara säker på att få ett bord. Hutlösa taxipriser från hotellet; 35 USD tur och retur till Dunns river falls som ligger knappt 5 km från hotellet! Souvenirshopen på hotellet tar dubbelt betalt för frimärken, ett frimärke för 100 Jam dollar får du betala 200 för.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
1  Tack MammaMia123
Omdömet skrevs 12 augusti 2016 från mobil enhet

Jättehärligt, familjevänligt och ett fint rev att snorkla kring. Stor all-inclusive buffé med massor av godsaker att välja bland. Aktiviteter för både barn och vuxna kväll som dag. Ta en taxi och se dig omkring, chaufförerna guidar dig gärna och stannar på platsen och väntar tills du är klar med äventyret.

Bodde här: mars 2016, reste med familjen
4  Tack Karin J