Omdömet skrevs 10 juni 2016 från mobil enhet

Ett perfekt hotell för dem som vill ha en semester "utan" barn! Man måste vara minst 18 år för att kunna bo där! Perfekt för par som vill ha en semester i lugn & ro! Personalen är jätte trevlig, maten super god! Bra service!! :))))))))))))))))))))

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
2  Tack katrintsyganova
Omdömet skrevs 30 januari 2016

Vi bodde 1 vecka på detta hotell i januari. Vi välkomnades med ett glas bubbel i receptionen när vi kom samt fick ett fint rum på översta planet med havsutsikt. Luftigt och fint rum med en fantastiskt skön säng. Bra städning och varje kväll var det uppbäddat och nya torra handdukar på rummet. Hela resortet är mycket välskött och välplanerat. Alla all carte restauranger höll en mycket hög kvalité och det var en bra service. Man kände sig alltid väl omhändertagen. Det var bra upplägg på allt, på kvällen kunde man promenera till pianobaren där man satt med havet som granne och lyssnade på bandet som spelade. Det var underhållning här varje kväll. Dock inte så varierande som man kanske hade önskat. Stranden var inte jättestor men den räckte gott och väl. Ett litet gissel som fanns var att folk bokar upp solstolar. Men för vår del var det aldrig några problem då vi är morgonpigga. Vid lunchtid kom en grillvagn med jerked chicken den var kryddstark och god. Det fanns även en hamburgerbar och en bit bort ett cafe med jättegod Irish coffé. Ett stort plus är att man kan hämta vattenflaskor i istunnorna längs med strandpromenaden. Kommer absolut att åka tillbaks hit om vi besöker Jamaica igen.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
5  Tack mulle121
Omdömet skrevs 30 december 2015

Vi var där i slutet av November början av December för två veckor. Hotellet ligger lite avsides från staden och du måste passera områden där du kanske inte vill gå för att komma till staden. Det är dock inget problem för det är väldigt trivsamt på hotellet. Det verkar vara välbyggt och fint. Vi har åkt till all inklusive hotell i Karibien för mer än tio år och det här är ett av de bättre. Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående - nästan alltid ett leende på läpparna och sjunger gärna när de pysslar med något.
Det finns flera restauranger och maten var väldigt god. Mina favoriter var den italienska och den orientaliska restarangerna.
Vi hade ett Prefered rum på fjärde våningen i byggnad 1 med utsikt mot viken och bergen. Jag uppskattade den utsikten jämfört med havsutsikt. Dock ligger restauranger och utomhus scen på samma sida så det kan vara högljutt fram till omkring 22 - 23 men vi tog det med ro och det var ofta som vi själva var ute och såg på showen. Rummet städades var dag men ibland var det väldigt sent. Turn down fungerade för det mesta men vid några tillfällen missade de.
Stranden är rätt lång men det är begränsat med plats att komma i och bada. Det finns gott om platser och det gick alltid att hitta hyfsade platser.
Sammanfattningsvis så är det ett bra hotell med sin största tillgång i den glada och trevliga personalen. Vänj dig vid att inte ha bråttom - njut istället av ett tempo som är anpassat till värmen.

Tips för att välja rum: Försök att komma så högt upp som möjligt.
  • Bodde här: november 2015, reste som ett par
Tack Mats K
Omdömet skrevs 3 december 2015

Rummet var fint och rymligt med en underbart skön säng. Städningen sköttes perfekt av Rose, stort tack!
Maten var jättegod och varierande. Fisk- och skaldjursrestaurangerna var våra favoriter. Färsk fisk och skaldjur varje dag. Bufférestaurangen hade ett väldigt stort utbud av allehanda läckerheter både till frukost och lunch. Varje dag såg vi fram emot frukosten som förgylldes av vår servitör Jason som med sitt trevliga sätt tog hand om oss och såg till att inget fattades oss. Alltid lika glad och omtänksam. Stort tack till dig.
Själva hotellanläggningen är toppenfin och välskött och personalen supertrevlig. Fina poolområden och lång strand med solstolar både runt poolerna och vid stranden.
Det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig med om sol och bad inte är tillräckligt. Dessutom underhållning varje kväll nedanför pianobaren som är en naturlig träffpunkt om kvällarna. Många barer med en variation av drycker.
Denna semester blev den hittills bästa semestern för oss. Vi njöt av det härliga klimatet på ett hotell vi gärna återvänder till.

• Bodde här: november 2015, reste som ett par
Tack Eila W
Omdömet skrevs 24 mars 2015

Var på hotellet i två veckor i mars 2015. Ett HELT OKEJ hotell. Tycker att maten var väldigt bra, men når inte upp till Grand Rose Hall (långt ifrån).
Valde att bo i ett Clubrum, inte värt priset. Men betydligt lugnare vid poolen, en härlig lounge med dryck o tillbehör.
Glad över att gymmet öppna kl. 06, helt okej utrustat, kanske lite trångt.
Trevlig personal.
Åker jag tillbaka till Jamaica väljer jag hellre Grand Rose Hall.

Tips för att välja rum: Välj ett rum med havsutsikt på övre våningarna.
  • Bodde här: mars 2015, reste som ett par
Tack Henrik20140416