Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Hotellet förtjänar inte att ha 4 stjärnor snarare 2,5 eller 3.

Vissa av Personalen i baren och vissa av ”a la carte” hade ett faktiskt bemötande med vissa andra ville man bara kräkas på.

Upplevde de oerhört jobbigt att bli raggad på dagligen även om det var med ”glimten i ögat”..

Rummet var okej, men luktade ofta konstigt, emellan åt fick man fuktiga/blötta sängkläder och handdukar. Ibland plockade dem med sig nästan alla handdukar så bara badlakanen var kvar.
Tvål de kom de lite hur som, detsamma med minibaren. Ibland fick man knappt ens vatten. Handdukarna stinker klor och även rummen efter städning.

Fruktansvärt lyhört både från poolen och den korridoren. Hade väldigt svårt att sova. Underhållningen ska sluta 23 men folk sitter kvar och skriker och har sig fram till 3-4 på morgonen.

AC var under all kritik, inte digital, så man fick försöka ställa in graderna med en liten spak. Gick inte att ställa in styrkan på fläkten så den blåste med maxfart när den var igång.
Så den gjorde så det blev extrem kallt och sedan var den av tills det blev nästan olidligt varmt. Helt felplacerad också så det blåste direkt på sängen. Kanske dags med nya AC?

Städerskorna släppte in massor av mygg på rummen när dem städade.

Mycket var smutsigt på rummen så som slängkappan (den var även helt sönder) och mörkläggningsgardinerna.

Frukosten gick att äta men nästan allt var oerhört sockrigt! Men buffén överlag var hemsk. Öronbedövande ljudnivå jämt! Ingen AC förens de tre eller fyra sist dagarna. Som en skolmatsal!

A la carte restaurangerna hade inte alltid öppet, tex lördagar var det bara buffén och en av a la carte restaurangerna som var öppen?!

Vi var på plats i 3 veckor och maten hade man nästan tröttnat på efter 2. Skulle man till den mexikanska fick man antingen vara där när dem öppnade eller vänta extremt länge. Detsamma emellanåt med den italienska.

Dock blev den italienska våran favorit och där var vi väldigt ofta.

Poolen var riktigt kall och nästan hela tiden var ”underhållningen” i den.
Svårt att få solstol av man tog lite sovmorgon då mycket att gästerna var 50+ som vaknar tidigt.

Underhållningen var jättejobbig och man fick säga nej flera gånger, dom spelade samma musik varje dag. Och det skreks mycket!

Stranden var inte allas så fin som på bilderna. Många av solstolarna på stranden var trasiga.

Försäljarna på stranden var extremt påstridiga och även massörerna, hade man tagit en massage tjatade dem hur mycket som helst att man skulle göra mer.

Det värsta av allt var ändå dem från Lifestyle hotell som varje dag flera olika personer tjatar om att man skulle följa med till deras superbra hotell.

Roomservice som ingick var riktigt dålig tog hur lång tid som helst innan den kom och maten var sämre än buffén. Den som levererar den FÖRVÄNTAR sig att få betalt.

Och städerskan tog mitt täcke, vilket spelade roll då när det regnade så blev det kallt eftersom AC inte gick att använda för att värma. Då gick jag ner till receptionen och bad om ett täcke och fick en filt. Efter va 1-2 timmar där jag fick påminna dem om att jag hade bett om det.

Den lilla butiken inne på området har extrema överpriser 60 kr för en liten påse chips och personalen där vet inte vad serviceminded är. Mobilen är viktigare..

Är relativt besviken!

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack elliiiiie
VivaWVHeavens, Director General på Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2018

Kära kund,

Vänligen acceptera en uppriktig ursäkt för eventuella olägenheter som du kanske har upplevt under din senaste vistelse i Puerto Plata. Vi uppskattar den tid du är dedikerad att skriva dina kommentarer om din semester. Dina kommentarer kommer att hjälpa oss i vårt åtagande att förbättra i alla delar av vår verksamhet.

Det är vår prioritet att tillfredsställa alla våra kunder och vi kan försäkra dig om att vi arbetar varje dag med stora ansträngningar för att optimera våra tjänster.

Vi står kvar till ditt förfogande.

Vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 3 februari 2018

Spenderade tyvärr 14 dagar här under Januari och det bästa var faktiskt när vi fastnade i Oslo på flygplatshotell på väg dit.
Rummet luktade fukt och mögel och som svar i lobbyn skulle jag köra AC samt vädra, sista dagen hittade vi vattenläckan i taket som läckte brun sörja och innertaket bågnade av vatten. Ständigt fuktiga golf som orsakade en del otäcka situationer. Extremt lyhört , bodde på bottenplan.
Maten? Sämsta all inclusive jag varit på, lunchen på stranden var okej men a'la cartrestaurangerna var under all kritik. Kändes som om de gjorde rätter av resterna från lunchen. Restaurangerna verkade också stänga lite när de kände för det och vissa dagar fanns bara bufférestaurangen tillika skolmatsalen öppen. Ljudnivån här var hemsk och att vara i Karibien men inte ha möjlighet att sitta ute och äta är under all kritik. Ölen i buffén hämtades på plastdunkar i poolbaren för att sedan hällas upp i glas till middagen(allvarligt).
Drycken består av blaskig öl i liten plastmugg eller drinkar i samma glas med ojämn mängd alkohol i varje gång, alla "bartenders" gjorde drinkarna olika. Ibland var lime slut och ibland gick det bara att beställa vissa drinkar vilket jag tror var okunskap av "bartendern". Jag trodde att man i Karibien blandade drinkar med viss typ av stolthet, bästa drinkarna fick vi när vi lämnade hotellet vilket vi gjorde nästan varje dag.ett leende skadar ju inte heller om man jobbar i en bar.
Mysfaktor 0, inga ljus eller lyktor på borden och de bord man kunde tänka sig att sitta vid på kvällen stod i mörker och blev aldrig avtorkade under kvällstid. Vi tog egna handdukar för att lösa detta, parasoll till borden fick vi själva släpa för att skydda oss från regnet på kvällarna.
Personalen trodde att alla var runt 18 år och gick ständigt runt och gjorde high-five så fort de fick syn på en gäst, att 90% av gästerna var över 50 verkade de inte uppfatta.
Personalen runt poolen festade med gästerna på nätterna och var med och gapade och skrek i korridorerna.
Aktiviteterna som erbjöds var sparsamma, tennisbana som man som gäst fick sköta efter regnet, två gånger bokade vi tennistid 08:00 men ingen personal dök upp för att lämna ut bollar och utrustning.
Pingisbord fanns men stod inomhus i ett mörkt utrymme och vi försökte be dem flytta det men det gick inte givetvis. Gymmet slitet och här tränade också vissa ur personalen.
Restaurangpersonalen gjorde vad de kunde men det blev aldrig riktigt bra med undantag från några få som stack ut.
Ljudnivån vid poolen om dagarna var jobbig då man för det mesta spelade musik från två olika samt att aktivitetspersonalen ständigt skrek och klappade händerna.
Försäljare i lobbyn som säljer andra hotell var ständigt uppvaktande och dryga, de var där varje dag och drev omkring för att sälja sin produkt.
Den dåliga stämningen på hotellet gjorde att vi i slutet både åt och drack utanför området för att kunna få en kall öl och god mat.

Trodde att kvalitén skulle vara högre och blev väldigt besviken.

Tips för att välja rum: Rummen på tredje våningen luktade inte mögel samt att de hade högt i tak.
Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack caroline74andersson

Kära kund,

Tack för att du har delat med dig av dina synpunkter på din senaste semester på Viva Wyndham V Heavens.

Vi kan försäkra dig om att alla våra kunders åsikter är mycket viktiga för oss eftersom det är den mer tillförlitliga informationskällan för att förbättra våra tjänster och faciliteter.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som du kanske har upplevt under din vistelse.

Återigen tack för att du valde att stanna hos oss.

Vänliga Hälsningar,

Omdömet skrevs 3 februari 2018 från mobil enhet

Sett fram emot en mysig resa med man och tre vuxna söner. Trevligt mottagande och som vi först upplevde det med bra rum. När vi skulle gå och lägga oss på kvällen i två av rummen hade vi fyra upplevt riktigt våta lakan, inte fuktiga som man kan förvänta sig. Vi tänkte att det blir väl bättre, men när ingenting var torrt längre på rummen vare sig kläder eller sängkläder kontaktades Ving som såg till att vi fick byta rum. Uppenbart var detta ett känt problem eftersom allt gick oerhört snabbt. Kändes som man bara väntat på vårt klagomål. Inte ok. Trevlig personal generellt sätt men de kunde i stora restaurangen med mycket möda sätta ihop bord så vi fem kunde sitta tillsammans. Gav man dricks i förväg gick allt, men tycker inte att det ska behövas. Regnade in i nya rummet och de skulle komma och torka med detsamma då det var vatten i mer än halva rummet, det tog ca 8 tim tills rummet var städat då enligt ordinarie rutin.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Susanne M

Kära kund,

Tack för att du delar med dig av dina synpunkter på din senaste familjesemester på Viva Wyndham V Heavens.

Vi kan försäkra dig om att alla våra kunders åsikter är mycket viktiga för oss eftersom det är den mest tillförlitliga informationskällan för att förbättra våra tjänster och faciliteter. Vi uppskattar dina bra kommentarer.

Vi hoppas att du har råd med oss till möjligheten att betjäna dig igen på Viva Wyndham Resorts.

Vänliga Hälsningar,

Omdömet skrevs 26 januari 2018 från mobil enhet

MYCKET trevlig och gästvänlig personal. Stora bra rum med sköna stora sängar och bra toalett/dusch. Det som drar ned betyget är den ensidiga maten och drinkarna är inget att hurra över. Hotellet ger också ett kalt intryck så lite utsmyckningar som tex ljus på borden skulle höja mysfaktorn rejält.
Hotellet motsvarar i vårt tycke 3+.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Lotta D
VivaWVHeavens, Director General på Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2018

Dear customer,

Thank you for publishing your positive review on TripAdvisor.

Our continuous commitment is to provide a quality service to all off our guests. Therefore it is very rewarding receiving your positive feedback regarding your recent stay at our property. Please be sure that your comments will be taken into consideration as they will assist us to continue improving.

Please do not forget that we will be pleased to welcome you back at Viva Wyndham V Heavens.

Best regards,

Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Hotellet va rent och fräscht. Personalen va alltid glad och uppmärksam. Maten smakade bra i alla restaurangerna, våran favorit blev rosmarino. Frukostbuffén va riktigt bra, fanns nånting för alla! Ljudnivån kan dock störa lite.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack E7352QVjessicaa
VivaWVHeavens, Director General på Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2018

Dear customer,

We sincerely appreciate your positive review about your vacation at Viva Wyndham V Heavens.

Our goal is to provide all of our guests with enjoyable and happy vacation experiences. We are glad to know that we have achieved this.

We look forward to welcoming you back soon at our Resort.

Thank you for choosing to stay at Viva Wyndham V Heavens.

Best regards,

Viva Wyndham V Heavens