“Ridtur i regnskog”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 14 februari 2017 från mobil enhet

Ett fantastisk sätt att se naturen och olika typer av bebyggelse. Bra guider som lotsade oss fram säkert både på trafikerade gator och i blandad natur.

1  Tack Nina S

Omdömet skrevs 30 december 2016

Vi hade med oss Rafael ( Raffe som vi kallade honom ) som var rolig och hjälpsam. Otroligt snälla hästar som är både glada och kloka. VI hade så kul trots spöregn och lera så vi bokade genast en dag till på hästryggen och när vi red en hel dag så fick vi mat och det var det godaste vi ätit på hela resan. Köpte smycken av killen sålde där vi pausade och även om han tog i från tårna när det gäller priserna så prutade jag inte för han behövde nog varje pesos. =D Joyse är en härlig person som lyssnar och ger goda råd. Hennes cowboy killar var/ är fantastiska och hästarna saknar vi enormt mycket. Blaze, Mickey Mouse, Rosinante som vi red på wow vilka härliga hästar. OBS ta med bananer från hotellet för det är det hästarna äter och glöm inte att tipsa killarna. Det här är anledningen till att åka tillbaks. Se ön från hästryggen och känn er lyckliga. Tack alla på Rancho Lorilar som gjorde vår semester till en 10 poängare. <3 ni är bäst <3

1  Tack annicaglad
Omdömet skrevs 10 januari 2016

En mycket bra utflykt om man vill se lite mer av landet.
Vid ankomst fick vi fyller en enkät som vi berätta bla om vi är nybörjare eller avancerade ridare och Joyce som är ansvarig där berättade för oss att man ska ha alltid några bananer för hästarna med sig. Dom gillar bananer bättre en äpple eller morot eller annat.
Vi fick ha som guider med oss Crazy Alex och sitt kollega som jag inte kommer ihåg hans namn.. :-(
Alex var alltid som sist och hans kollega först, så att dom kan kontrollera farten på hästarna.
Vi fick rida genom skogen och eftersom vi befinner oss mitt i regnskogen och Karibien, så är det inte ovanligt att det bara plötsligt börjar regnar och så plötsligt igen solen skiner över oss.
Vi fick tar en paus ungefär i mitten av sträckan för sträcka benorna och dricka lite Öl eller nåt anat. Där fick vi också köpa lite tavlor och annat om vi så ville.
På väggen tillbaka körde hästarna som dom ville eftersom dom har gjort det så många gånger och vet redan väggen hem plus att dom var ivriga för att få sina banan.
Kommer aldrig att glömma Crazy Alex som skrek under hela resan Ariva eller ariba för att få oss att kör lite fortare.
Lite innan slutet stannade vi på en platå som man kunde se hela Puerto Plata därifrån och tog några bilder så klart.
Tillbaka på ranchen fick vi mata hästarna med nåra bananer som vi fick från ett annat "erfaren" par, eftersom det var vår första gång där och vi viste inget om det.
Men personalen fick lite extra pengar för att köpa bananer till "Pappoo", "Arizona" och den tredje häst som jag inte kommer ihåg tyvärr.
Helt nöjd med utflykten och även om hästarna såg lite mager ut, så var dom riktig lydiga och sprintade där som behövdes.
Skulle definitivt kunna göra om det igen.

Glöm inte bananer och ja... en doughnut för Joyce. ;-)

1  Tack Nektarios N
Omdömet skrevs 22 mars 2015 från mobil enhet

Väldigt roligt att rida med dessa guider. Första gången man satt på en häst och dem hjälpte en väldigt bra!:)

Tack Patrik A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 januari 2014

En helt underbar upplevelse. Fick se en vacker natur. Jättetrevliga guider och snälla hästar. Vi ska absolut dit igen nästa år.

1  Tack loppan66

Resenärer som tittade på Rancho Lorilar tittade också på

Puerto Plata, Puerto Plata Province

Besökt Rancho Lorilar? Berätta vad du tyckte!