Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Bladimir,luis david,mini me,Cesar,mosquito,sexy belly,chino, väldigt trevliga personal med ett leende på läpparna alltid , bästa poolen nånsin samt god mat alla rum är fräscha , bra stämning , skön show på källarna helt enkelt bästa ställe man borde besöka ofta

Bodde här: februari 2018, reste med vänner
1  Tack Serko B
Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Jag har haft det underbart på detta hotel, allt har varit otroligt bra. Det bästa har varit animation teamet som jobbar hårt och gör gästernas dagar här. Ett stort tack till bladimir,cesar,mini me,mösquito,Luis david,sexy belly and spaguetis.
Rekommenderar detta hotell

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Tina V
Omdömet skrevs 21 februari 2018 från mobil enhet

Trevligt hotell , trevlig personal och god mat.
Ölen på tapp är god och de använder bra rom i batteriet. Dricksa typ 10$ i restaurangerna man måste boka så blir de glada :)
Finns gratis wi-fi vid pizzerian ;)
Kan verkligen rekommenderas !!

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Anton O
Omdömet skrevs 11 februari 2018 från mobil enhet

Det är bra mat. Alla som jobbar här är trevliga och snälla, området är bra och fint. Det finns mycket och göra och många olika organiserade aktiviteter. Stranden och poolen är fins. Det finns mycket bra och olika mat

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack Markus B
Omdömet skrevs 13 december 2017

Detta omdöme är baserat på denna fruktansvärda upplevelse jag blev ögonvittne till på Be Live. Hade jag inte sett eller upplevt detta, så hade jag istället gett Be Live 4/5 i betyg, mycket pga av Jorge och Quintas i barerna, som var grymt bra och serviceminded.

Vad blev jag ögonvittne till?

Vi bodde i byggnad 7 och vid denna byggnad så uppehöll sig en ung katt på ca 3 månader. Denna katt engagerade i stort detta alla gäster som bodde i denna byggnad. Detta då denna katt var extremt kelen och sällskaplig samt var riktigt fin. Den hade dock fått någon typ av parasit på öronen, vilket bla en dam, med son, höll på att kolla upp med sin veterinär i hemlandet. Någon hade kontakt med veterinär i Puerto Plata och deras "Animal rescue". Någon hade även börjat undersöka om att adoptera och ta med katten hem till Canada. Med andra ord så var detta en mycket speciell katt på många sätt, som många även diskuterade med receptionen på Be Live.

En morgon då jag glömt ta med solglasögonen till frukosten och gick tillbaka så fick jag (på ca 100 meters avstånd) se en av hotellets security personal lyfta upp denna katt i nackskinnet och släppa ner den i en wellpapp låda. Inget fel med detta, då jag tänkte att han skulle ta denna katt till veterinären i Puerto Plata och behövde transportera katten i en låda. Katten blev rädd och försökte ta sig upp igen från lådan varpå vakten återigen tog tag i kattens nackskinn och lyfte denna gång upp katten, högt upp i luften, och slängde med all kraft ner katten i lådan, som stod på ett stengolv. Han knycklade sedan ihop överdelen på lådan så att den blev rak istället för fyrkantig. Han lyfte sedan upp lådan och började att gå i rask takt bortom vår byggnad, och jag visste då att han i detta fall var tvungen att gå förbi receptionen på framsidan av hotellet. Jag sprang då och genade igenom receptionen och fick tag på honom på framsidan när han var på väg förbi, och sa till honom att stoppa. Detta gjorde han inte utan bara tittade på mig och fortsatte att gå. Jag skrek till honom att denna katt ska till veterinären. Han log då tillbaka och sa "No doctor", och fortsatte att gå. Jag gick då in till honom som stod i receptionen och sa till honom att meddela ut via deras walkie talkie att stoppa denna vakt och vad han helt klart var på väg att göra, dvs slå ihjäl katten. Jag gjorde även klart för honom att om inte denna katt var tillbaka innan vi åkte hem igen 10 dagar senare, så skulle detta berättas här på Tripadvisor. Katten kom aldrig tillbaka och därav denna recension och denna upprättelse för katten. Som katt och djurvän, så rekommenderar jag inte detta hotell till någon :(
Oavsett om denna katt skulle varit så sjuk att den var tvungen att avlivas, så visades en enormt stor brist på respekt för djur och dess lidande, så att allt annat som var bra på denna resort kändes falskt. Jag är fullständigt säker på att någon i ledande position på Be Live läser denna recension och mitt råd till dej är då att ta reda på vem av era anställda som är störst djurvän och tillsätta denna person som katt ansvarig, som då ansvarar för att alla katterna mår bra, får mat och vatten på vissa tilldelade ställen. Blir tagna till veterinär vid behov osv. Dessa katter fyller en mycket stor funktion på resorter vad gäller skadedjur mm och ska skötas om och behandlas därefter.

Håller du med om detta? Tryck i så fall på "tummen" upp här nedanför.

Bodde här: december 2017
9  Tack Jimmy K