Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Iberostar bästa betyg från oss. Vi har tidigare varit i Bayahibe och Punta Cana och detta var en ett snäpp bättre. Lite av en blandning. Bayahibes mysiga känsla, äkthet och småskalighet. Lika god mat som i Punta Cana. Eller lite bättre då detta är ett mindre hotell men allt finns och den tillagas i små omgångar så den är alltid nylagad. På lunchen kan man äta från buffén, eller snackbaren (mycket mer variation än vanligt med goda grönsaker, fisk eller kött). Nästan varje dag så har det grillats på stranden eller gjorts paella med hummer. Mysfaktor att kunna äta så fantastisk mat direkt på stranden. Och visst det paxas solstolar på morgonen. Men säg på vilket hotell görs inte det? Det är bara att gilla läget och vara uppe vid 6.30 och få en vacker soluppgång på köpet! Och stort plus till personalen. Så uppmärksammade och trevliga. Känns som de tycker det är en bra arbetsplats. Fina gedigna rum och sköna sängar. Regnade några kvällar men hotellet är smart byggt så du kan gå under tak till restauranger och underhållning. Livemusik och uppträde på kvällarna. Vi brukar alltid byta hotell efter en vecka. Så var det tänkt även denna gång men efter några dagar bokade vi om och stannade kvar här även andra veckan. Så högsta betyg!
Kan säga att vattnet är liks turkost här och stranden vit (dock ej vit snäckstrand men ändå ljus och fin). Vattnet är turkost då det är fint väder. Det kom ett riktigt skyfall när vi var här och då var det skräp på stranden och vattnet grumligt. Några dagar senare var det paradiset igen. Kan knappast klaga med tanke på hur mycket som försvann från dominikanernas hem vid detta skyfall.
Nästa år tar vi med hela familjen.
Tack inberoSTAR!
Anette och Tilda Silver

Tack Maps689703
Omdömet skrevs 15 mars 2018

Mycket är bra på detta ställe dock minus för slitna rum och magproblem. Vissa rum omöjligt att sova mellan 2400 - 0300 då hotellet bortom har sin sophantering under denna tid.
Vi var 7 personer i vårt sällskap hälften av oss drabbades av magproblem under 3-4 dagar av totalt 14 dagar, vi intog all dryck och mat endast på detta hotell. Hörde även att många andra också var drabbade!
Många trevliga i personalen och vi kände oss inte tvingade att muta med dricks hela tiden utan fick bra service ändå.

Rumstips: Ej rum utemot hotellet som ligger brevid
Tack Chippen2018
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Tillbringade sportlovsvecka med familj (2 tonårsbarn) här. Det är all inclusive som gäller men då ingår verkligen allt, även all sorts dricka och man har 3 möjliga a’ la carte bokningar som ingår till till restauranger på området. Den Japanska var kul Teppanyaki men Mexikanska tyckte vi var godast även om buffén också var mycket bra och ändrades en del olika dagar. Bara en pool, men stor med poolbar. Mycket aktiviteter om man vill. Vi paddlade en del. Stranden stor och härlig promenera på men inte mycket till snorkling och ibland en del tång som de sökte få bort. Vi tyckte bra om stället.

Tack Naffats68
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Underbart ställe! I princip solsäkert i februari! Med lite dricks så är servicen perfekt. Jättefina stränder och underbar temperatur i vattnet! Supergod mat och superroliga lekar vid poolen:) blondy som har hand om lekar är superrolig :)

Tack Sandra L
Omdömet skrevs 27 februari 2018

Mycket bra hotell.
Rent och snyggt överallt.
Godkänd mat, bra att man kan variera med 3st andra restauranger på området.
Extremt trevlig personal.
Massor av aktiviteter.
Enkelt att köpa aktiviter på plats att hitta på utanför hotellet genom den utmärkta Orelvis som jobbar för Iberostar.

Försäljare på området som kan vara jobbiga 1 kväll i veckan.
Inge vidare strand, och fullt av försäljare på stranden.

Rumstips: Välj utsikt mot gården, annars riktigt tråkig utsikt.
Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Mika N