Omdömet skrevs 13 mars 2018

Jag och min sambo bodde två veckor på detta hotell under perioden 22/2 - 8/3 2018.

Enligt researrangörens katalog (TUI) är detta ett motsvarande 4-stjärningt hotell, och det kanske det är för att vara i denna del av världen. Personligen skulle jag nog snarare säga att det är ett 3-stjärningt. Möjligen 3+.
Det är lite slitet och nött och jag tycker att det saknades en del faciliteter, framförallt på rummet, för att vara 4-stjärningt.

Med det sagt så hade vi en jättetrevlig vistelse här!
Vi uppgraderade vår resa med Royalpaket vilket innebar "egen" del på stranden med butlers som hämtade mat och drinkar samt tillgång till hotellets VIP-lounge (Vintage bar) där det serverades internationella drycker. Vi tyckte helt klart att det var värt varenda krona, och personalen var fantastisk - trots att vi var supersnåla och inte gav ett endaste öre i dricks! Dåligt av oss, jag vet, men säger en hel del om personalens servicenivå!
I denna uppgradering ingår också wifi på rummet, och det fungerade hyggligt bra. Det fungerade sisådär eller inte alls på det stället på hotellet där det var gratis.

Värt att veta är att kassaskåpet inte ingår i priset och kostar en hel del extra per vecka faktiskt. Det känns lite snålt på ett hotell som ska vara 4-stjärnigt.

Vi badade aldrig i poolen men vad vi kunde se så var i stort sett alla solstolar bokade redan klockan 7 på morgonen. Det kanske var så på stranden också, men tack vare uppgraderingen var det inget vi "led" av.

Vi åt aldrig á la cartemeny i restaurangen vid stranden, bara i de andra två restaurangerna och vi tyckte bra om båda men bäst om den italienska.
Buffén har mycket att välja på, men som dom flesta (?) all inclusive-koncept blir man lite trött på maten efter två veckor...

Den största behållningen är helt klart personalen - varm och välkomnande och serviceminded!

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack monaw667
Omdömet skrevs 15 februari 2018

Vi bodde två veckor på Gran Ventana Hotell. Ett helt ok hotell, men man ska definitivt inte ha höga förväntningar. Det mesta är "okej" men inte mer än så. Man måste vara uppe innan kl 06.00 om man ska lyckas få några platser vid poolen eller stranden. Wifi fungerar ej, trots att vi betalade 35 dollar för wi-fi en vecka så funka det kanske någon minut per dag. Sängarna är väldigt hårda.
Någon som är värd att hylla är Felix som jobbade i buffé restaurangen under frukost och lunch. En väldigt glad, professionell och serviceminded kille som alltid gav det lilla extra.

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack faridehparian
Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

När vi bodde på hotellet så var det fullt. Mycket folk överallt. Då det var lyhört så är öronproppar ett måste om man ska få sova. Det skriks hela tiden i korridoren av fulla vuxna. Rummen var slitna och städningen var riktigt dålig.
Kring poolområdet så är det aktiviteter hela dagen, så om ni vill ha lugnt be att få rum längre bort.
Buffén var ok, men trots att vi var försiktiga så blev vi dåliga.
Då många bokar upp solstolar vid poolen på natten så finns det inga platser kvar. Vi lyckades inte få plats på hela veckan. Stranden är jättefin och man kan gå långt. Säljarna kan vara jobbiga, men man lär snabbt känna dom o de respekterar ett vänligt men bestämt nej.
Vi åkte på cityturen med Apollo och den var riktigt trevlig.
Wi-fi är näst intill obefintligt. Vi köpte upp oss så vi hade några tillfällen per dag som det fanns möjlighet att surfa lite, men mycket dålig kvalitet. Inte värt pengarna.
Sammanfattningsvis ett hotell med lite för hög svansföring som inte riktigt uppfyller nutida resenärens krav och önskemål.

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack Paula L
Omdömet skrevs 6 januari 2018

Ett stort hotell men utspritt över en större yta. Det finns två pooler varav en lugnare. En härlig strand som erbjuder både sol och skugga. Mycket bra mat i buffé-restaurangen, vi provade även a la carterestaurangerna men tyckte att buffén var bättre! Härlig och trevlig personal överallt utom i receptionen där en del av personalen var lite, ja, snorkiga, faktiskt. Vi bodde i juniorsvit, stort rum, helt ok sängar men knöliga kuddar, Bra städning. Tag gärna med endollarsedlar om du vill ge personalen dricks. Absolut inte nödvändigt men uppskattas som en gest vid god service.

• Bodde här: december 2017, reste med familjen
1  Tack Saga F
Omdömet skrevs 22 december 2017 från mobil enhet

Medelklass hotell ganska slitet. Maten helt ok. Trevlig och tillmötesgående personal. Strandnära boende. Vi köpte till Premium package där vi fick en del förmåner, tillgång till lounge, strandstolar,
handdukar och fri minibar.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
2  Tack Bernt F