“Trevlig utflykt”

Boka i förväg
Mer information
89,00 US$*
och över
Eat, Drink, and Be Merry All-Inclusive Puerto ...
Rankad som nr 5 av 71 saker att göra i Puerto Plata
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 14 april 2017 från mobil enhet

Vi åkte linbana upp till berget Isabell de Torres, en utflykt vi gillade, det var en härlig utsikt ner till Puerto Plata. Där fanns en Kristus staty liknande den i Brasilien. Det var en privatperson som byggt den sa guiden. Där fanns lite souveniraffärer och man kunde fika.

Tack Anette S

Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Längst upp på berget finns en jättefin staty som föreställer Jesusstatyn från Rio men i mindre version. Inuti statyn finns flera butiker med lokala hantverk och souvenirer där det råder taxfree, så har ni kikat på en tavla, trä/sten-skulptur kan ni mycket väl hitta de i dessa butiker men till lägre priser än i vanliga souvenirbutiker! Vyn är fantastisk! Det går att ta sig till statyn genom linbanan, bil eller vandring!

Tack Kristina S
Omdömet skrevs 21 februari 2017

En bra och enkel utflykt men som är klart värd att ta. Vi hade en bra dag, fint väder och inte allt för mycket folk/köande. Vi var där vid 12:00 tiden på dagen. Dryck och snacks kan köpas på toppen. Spännande för barnen fr 5 år uppåt. Fantastisk vyer

Tack Susanne J
Omdömet skrevs 21 januari 2017

Fin miniatyr av Kristus statyn i Rio, Väldigt dimmigt när vi var där, men vänliga guider som hjälpte till att fota, utan att begära betalt..

Tack Micce71
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 juni 2016

Mycket prisvärd tur som anordnades av hotellet. Jag rekommenderar denna tur i ett annars händelsefattigt Puerto Plata

Tack jimmieblomster

Resenärer som tittade på Mount Isabel de Torres tittade också på

Puerto Plata, Puerto Plata Province

Besökt Mount Isabel de Torres? Berätta vad du tyckte!