“Okej sevärdhet”

Puerto Plata City Tour
Rankad som nr 11 av 34 saker att göra i Puerto Plata
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 6 april 2017

Ett av få sevärdheter inne i Puerto Plata. Inget spektakulärt men ett välbevarat fort. Guidning via hörlurar ingår i priset.

Datum för upplevelsen: februari 2017
Tack KaPeBe

Omdömet skrevs 5 februari 2017

Tog en rundtur där fortet ingick. Inget märkvärdigt, har varit på bättre fort eller slott. Inget ställe jag skulle besöka igen om jag reste tillbaka.

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack MrBoggen
Omdömet skrevs 13 januari 2017

Inte så mycket att se. Tror de anordna resa dit via arrangören för 30 dollar. Jag betalade en mopedist 5 dollar utanför hotellet att ta mig dig och sedan hem.

Tack TobbeShoot
Omdömet skrevs 5 september 2016

Vi tog en guidad tur runt inne på fortet, halvtaskig ljudnivå på bandet och man missade mycket av vad som sades.
Däremot är det alltid intressant med historia och man fick gå omkring inne på fortet och titta på olika saker.
Området runt fortet var minst lika fint, så passa på att ta en tur ned mot havet också.

Tack Bystrom
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 juni 2016

Bra utflyktsmål men inte mycket mer om man vid något tillfälle besökt Sveriges olika fästningar. Det är inte stort men med en fängslande historia om man är uppmärksam.

Tack jimmieblomster

Resenärer som tittade på Fort San Felipe tittade också på

Puerto Plata, Puerto Plata Province

Besökt Fort San Felipe? Berätta vad du tyckte!