Omdömet skrevs 7 april 2018 från mobil enhet

Jättefint hotell som lever upp till sina 4-stjärnor. Fin strand, bra läge och helt ok mat på restaurangerna (bra för att vara ett all-inklusive). Varm och fräsch mat med bra variation. Fiskrestaurangen var toppen, den japanska sådär.

Totalt sett skulle jag rekommendera Sunscape Resort på Curacao. Ett stort plus för all trevlig personal på resorten.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack Sabina_Ceder
Omdömet skrevs 3 februari 2018 från mobil enhet

Rätt bra hotell ,vacker strand ,maten sådär men personalen verkar lite ointresserad.
Bo på sunclub lite bättre lite lugnare med Kenneth som bartender som verkligen är på en goodwill nivå. Rummen på sunclub är stora och sköna sängar.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Börje U
Omdömet skrevs 24 oktober 2017 från mobil enhet

Rummen är rymliga med stora sängar, i vår byggnad är det som högst 3 våningar.
Flertalet restauranger, bra mat men ibland långa väntetider- lite för långa.
Enkelt att ta lokala bussen in till stan för 2 dollar. I Willhelmstad är det dock ganska dyrt.
850 meter lång strand alldeles vid hotellet med en pir som skyddar mot vågor. Lite stenigt första 2 metrarna på vissa ställen.
Sammanfattningsvis en idyll att njuta av och glöm inte alla goda drinkar man kan unna sig.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack 334matsl
Omdömet skrevs 14 juli 2016

Fin strand, utmärkt snorkling, bra utbud med aktiviteter. Sun Club ligger avskilt, tyst och privat . Fisk restaurangen måste besökas!
Våren egen bartender, Keneth var helt enkelt bäst!

Ligger nära See Aquarium, Willemstad, värt att boka bussutflykten till stränderna och national parken.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack susannes662
Omdömet skrevs 8 februari 2016

Firade nyåret på Sunscape, Curacao och kan inte säga annat att totalupplevelsen blev en besvikelse. Mat och dryck levde inte alls upp till våra förväntningar. Te.x. serverade man ett rött vin till maten ( ett spanskt vin som var det enda som inte kostade extra ) som enligt min vin app kostar i snitt 17.- / flaskan.
Buffé maten höll en jämn och ok nivå, de andra restaurangerna var inget vidare. Man kunde officiellt inte boka bord, men det gick ändå ibland. Långa köer och många irriterade gäster, blev resultatet. Rent allmänt så var det dåligt organiserat och man hade med mycket enkla medel kunnat göra det till en mycket bättre vistelse för sina gäster. Stort plus till vissa i personalen som verkligen gjorde sitt yttersta för vår trivsel, Danielle, Norma och Omar.

Rumstips: Vi bodde i Pelican ving, nära restaurang Oceana. perfekt läge med endast ett fåtal meter till stranden.
Datum för vistelsen: december 2015
1  Tack MagnusJ_11