Be Live Experience Las Morlas
Barcelo.com
HotelsClick
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs januari 16 2015

Ganska trevligt hotell av medelklass, rätt slitet men oslagbart läge på bästa delen av stranden.
Man tröttnar snabbt på buffématen och det flög runt fåglar bland faten vilket kändes ofräscht. Man kunde boka ala carte en gång i veckan, fin restaurant men väldigt begränsad meny.
Serveringspersonalen var jättetrevlig och städerskorna gjorde jättefint på rummen.
Receptionisterna var dock inte särskilt trevliga. De sa olika beroende på vem man frågade och de kunde lämna receptionen obemannad längre stunder för att gå och äta trots att de var flera samtidigt. När vi frågade efter toapapper fick vi snorkigt svar att de inte hade nåt och att de inte kunde fixa det. Vi fick hämta papper på toaletterna i lobbyn. Stället där man bytte strandhanddukarna skulle vara öppet varje dag men det var det inte, det kunde gå tre dagar utan att vi kunde byta.
Inför sista dagen frågade vi kvällen innan hur vi skulle göra med strandhanddukarna då vi ville bada på förmiddagen innan vi skulle åka. Mannen i receptionen (jättetrevlig)sa att vi kunde checka ut på morgonen och lämna bagaget i bagagerummet medans vi var på stranden. Sen kunde vi komma och lämna handdukarna och få tillgång till ett "curtisy-room" där vi kunde duscha innan hemresa. Jag frågade särskilt om det gällde efter kl 12 och det skulle det göra och det kostade inget. Nästa morgon efter frukost dubbelkollade jag med en kvinna i receptionen om det stämde som vi fått info om och det gjorde det, inga problem. När vi kom med handdukarna kl. 12.15 fick vi veta att det inte fanns nåt rum. Vi blev väldigt upprörda och sade att vi blivit lovade av två personer så efter många om och men fixade hon en nyckel till ett rum. Min man frågade om det fanns handdukar och det skulle det göra. Vi släpade dit vårt bagage och ser att det inte alls finns några handdukar. Två av våra ungdomar springer bort till receptionen och får väldigt dåligt bemötande när det frågar efter handdukar. Det gick inte att få några och när de frågade om vi kunde få tillbaka strandhanddukarna slängde hon dem på golvet och sade att hon inte visste vilka som var våra. Mycket otrevligt! Vi fick torka oss på våra kläder. Trist avslutning på en annars fantastisk semester.
Vill dock tillägga att vingresors guider fungerade toppen och vi har aldrig varit på en vackrare plats!

• Bodde här: Januari 2015, reste med familjen
Tack 47tippen
Omdömet skrevs januari 16 2015

Trivsamt hotell som inte är jättestort, till skillnad mot andra hotell i området. Superfin strand, kändes aldrig trångt, strandbar. Aktiviteter för dem som vill, salsa, stretching, spanska lektioner mm. Maten, så där men helt ok. Kaffet i receptionen är bra, drack alltid morgon kaffet där. Promenadavstånd till centrum, ca 15 min.

• Bodde här: December 2014, reste som ett par
Tack mulle121
Omdömet skrevs mars 19 2014

Nära till havet - bra solplatser vid stranden o vid pool. All inclusive vilket gör att det blir samma mat flera gånger. Bra frukostbuffé.
Trevlig och tillmötesgående personal - underhållning varje kväll.
Små balkoner, svårt att sitta fler än två.

• Bodde här: Februari 2014, reste med familjen
1  Tack 74gunnar74
Omdömet skrevs februari 24 2012

Vi var där i slutet av januari 2012 som de sista dagarna på vår resa i Kuba. Normalt "back-packar" vi men eftersom vi nu har en dotter på dryga året så blev det för vår del ett annorlunda resesätt denna gång. Vi hade inga höga förväntningar på ett all inclusive hotell. Vi stannade här 5 nätter och vi trivdes jättebra. Personalen var mycket trevliga och väldigt barnkära (som de flesta på Kuba). De busade och tog hand om vår dotter på ett väldigt familjärt sätt.

Gästerna som bodde på hotellet var trevliga och "helt normala".

Poolen var fin och mycket barnvänlig där ena delen började med 20 cm djup för att sedan öka. Poolbaren hade fantastiska Piña coladas!

Stranden var ren och fin med härlig sand och varmt klart vatten.

Det var buffé till frukost, lunch och middag. Det fanns mycket att välja på så alla kan nog hitta något som passar. Maten är god men ingen 5-stjärnig restaurang (men i och för sig är maten på Kuba aldrig 5-stjärnig). Det är behändigt när allt ingår, vatten, mat, rom och övrig dryck.

Eftersom vår dotter alltid lagt sig när kvällsunderhållningen började så kunde vi aldrig gå ner och titta. Men av det vi hörde från vår balkong så missade vi inget!

Damen som sålde utflykter nere i lobbyn var inte alltför hjälpsam. Hon ville hela tiden sälja på oss en heldagsutflykt med båt och dykning fast vi förklarade att det inte gick med en 1-åring. Så för vår del fanns det inga utflykter att göra. Men det tar inte så lång tid att gå ner till centrum, så det gjorde vi ett par gånger.

Vi rekommenderar detta hotell, framför allt om ni reser med småbarn!

• Bodde här: Januari 2012, reste med familjen
Tack VisitVilafames
Omdömet skrevs januari 18 2012

Tyckte hotellet var OK, men blev mycket besviken när de krävde mer betalt vid utcheck än vi bokat det för. Protesterade men vi hade bråttom till bussen och blev tvungen att betala för mycket. Har påpekat via mail när jag hade tillgång till bokningsbekräftelsen som jag gett till dem, men de svarar mig inte. Uruselt. Avråder! Trist mat som på hela Kuba. Allt ingår men inte vatten!

• Bodde här: Januari 2012, reste med familjen
Tack Lena H