Omdömet skrevs 8 januari 2017

Hotellet var trevligt och låg vid en fantastisk badstrand. Mycket aktiviteter på hotellet och många restauranger att välja mellan. Rummen på hotellet skiljer sig enormt från varandra då vissa rum var i renoveringsbehov och vissa andra var i bra skick.
Trevlig och hjälpsam personal. Vi fick stor hjälp av en kvinna under namnet Margarita på kundservice när vi behövde byta rum på grund av dåligt vattentryck i duschen, riktigt bra service! Hon följde upp flera gånger hur vi trivdes med nya rummet och alltid bad oss om att återkomma till henne om vi behövde hjälp med något.
Generellt är hotellet i renoveringsbehov, hissarna var långsamma och man behövde vänta flera minuter vid varje tillfälle man ville ta hissen.
En av restaurangerna hade öppet dygnet runt men hade inte möjlighet att servera något från menyn. Detta upplevde vi när vi bokade tidiga utflykter och behövde äta frukost tidigare än vanligt.
Det serverades hamburgare på stranden som hade väldigt dålig kvalité däremot fanns det en bar på stranden som serverade goda drinkar.
Vistelsen i sin helhet var jätte bra och bristerna som fanns kompenserades med god service och bra bemötande.

Datum för vistelsen: december 2016
1  Tack RAAR13
RMValle, Gerente på Melia Varadero, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2017

Hi Raar,
We are sincerely appreciative for your kind review. We are glad to learn that you generally had a very good time, although we do apologize for the few areas that you did not find to your entire satisfaction.
As well thank you for share your impressions and let us know the labor has Margarita during your stay. Be assured that we will pass your comments about her great labor.
Many thanks for your review and for your understanding.
We sincerely hope to welcome you once again to MELIA VARADERO!
Warm regards,
MELIA Varadero Team
melia.varadero@meliacuba.com

Omdömet skrevs 26 april 2016 från mobil enhet

Vi avslutade vår Kuba-vistelse här och var mer än nöjda. Fina rum, fina omgivningar och suverän strand och aktiviteter.

Vi skapade ett eget begrepp om mat att det var Kuba-gott. Jag är personligen ingen buffé-människa och kanske inte borde recensera ett all-inclusive hotell. Pizzan bra, omeletterna bra, cheeseburgaren på väg till stranden var nog det godaste jag åt på hela Kuba.

Vi tog en härlig tur med strandens katamaraner till ett rev för snorkling. Mycket fisk och action.

Trots all-inclusive förväntar sig personal dricks.

Datum för vistelsen: april 2016
Tack Gusun
RMValle, Director General på Melia Varadero, svarade på det här omdömetSvarade 27 april 2016

Hi Gusun,
Greetings from Cuba! Great review! Thank you very much for staying down at the MELIA Varadero and thank you also for enjoying our service and hospitality! We will love to see you again.
Wishing you a nice day!

Omdömet skrevs 21 april 2016

Hotellet är trevligt men väldigt synd att kvalitén på rummen är så blandad. Vi fick rum i en av flyglarna som är äldst och minst renoverad. Relativt obekväma sängar, utsikt på taket på våningen nedanför och gamla furumöbler. Hotellet behöver sig en uppfräschning.
Maten är blandad. Bufférestaurangen tröttnar man snabbt på, färska grönsaker ska man akta sig ifrån.
Specialrestaurangerna hade bäst mat, speciellt den japanska och steak house.

Stranden och poolområdet är riktigt bra, vattnet helt fantastiskt (när det inte blåser).
Personalens servicenivå är ojämn, här vill dem ha dricks innan dem ger service.

Sammanfattningsvis är det ett riktigt trevligt hotell men efter 14 dagar längtar man efter vanlig mat.

Rumstips: Önska rum med havsutsikt och nyare standard.
Datum för vistelsen: mars 2016
1  Tack DeniseAnnaCarolin
RMValle, Director General på Melia Varadero, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2016

Hi Denise,
Your review on Trip Advisor is much appreciated, thank you!
We appreciate for your suggestions, be sure that your comments will be taken in consideration in order of our improvement.
We hope we can have you back with us!
Best Regards,

Omdömet skrevs 1 januari 2016

Mycket bra hotell och mycket trevlig personal. Fin strand och god mat. Mycket trevliga aktiviteter på hotellet. Inte långt in till själva byn Varadero. Ett trevlig ställe i Varadero som heter Bethels där Kubanska band spelade.

Datum för vistelsen: december 2015
Tack Lotte E
RMValle, Director General på Melia Varadero, svarade på det här omdömetSvarade 4 januari 2016

Hi Lotte,
Thank you for the 5-star rating! Our guest comments are considered as guide for our daily work. We really appreciate your positive feedback regarding our services, food and activities. We wish you a prosperous New Year 2016!.
With warmest regards

Omdömet skrevs 14 februari 2015

Vi besökte Melia Varadero första gången för 2,5 år sedan och då var det fantastiskt!! Denna gången när vi var där i början av februari var inte lika imponerande. Det kändes slitet och drinkarna kändes inte påkostade. Rummet vi bodde i på 2:våningen hade fin design, men avloppen behöver rensas eftersom vattnet i duschen tog lång tid för att åka ner. Showen på kvällen var usel. Det var samma dansare varje kväll vi var där. Dansaktiviteten de hade på dagarna var rolig med roliga ledare som bjöd på sig själva. Buffén var inte så god. Däremot var den japanska restaurangen otroligt god!! De godaste sushi jag ätit och jättebra service och show på den restaurangen. Poolen är jättefin men vattnet är förkallt.

Rumstips: Hört att våning 5 är bäst att bo på.
Datum för vistelsen: februari 2015
Tack Marie B
DIR-MELIA-VARADERO, Director General på Melia Varadero, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2015

Dear Marie B,
Sorry to see you did not enjoy your stay with us back in 2013. We truly appreciate all the comments as it helps us develop our services and hotel, to better fit your needs.
On the other hand, we appreciate your comments about the SAKURA restaurant
Please allow us the opportunity to show you our truly MELIA Varadero hospitality and hopefully to restore your confidence in our hotel. Again, many thanks for your review.
Sincerely,
The Management