Melia Varadero(Varadero)
Cancelon
Cancelon
Omdömet skrevs 2 mars 2017

Semester Kuba – Melia Las Antillas
Jättetrevligt hotell, bra personal, underbar strand (med bra solsängar) och fin tropisk trädgård. Hotellet är ganska slitet och i behov av renovering. Internet fungerade dåligt. Vi hade tur med vädret – enbart några regndagar. Maten var god, men ingen variation i all inclusive-restaurangen, däremot var specialrestaurangerna mycket trevliga och de serverade utsökta rätter. Musikunderhållningen var dock alldeles för högljudd – man kunde knappast föra ett samtal med sin partner.
Det finns en trevlig bar och terrass på vån 2 och där var även fin musikunderhållning och show ibland. Showen i Teatro var vi inte speciellt imponerade av. Vi är nöjda med vår semester, men har i alla fall några negativa upplevelser att redovisa.
Trots att vi betalat ett högt pris för vår semester förväntas det att vi ger dricks i tid och otid – vid toalettbesök, till serveringspersonal, städpersonal, musiker, guider, busschaufför, etc. Vi hade en trevlig tur till Havanna och övernattade på ett 4-stjärnigt hotell Plaza, som dock enbart kunde betecknas som 1-stjärningt hotell. Renovering nödvändig genast! Sedan hade vi otur med besök på Tropicana-show. Redan efter 10 minuters föreställning började det störtregna. Vi frågade guiden om vi kunde se showen en annan dag, men hon bara skojade bort frågan. Senare kontaktade vi agenten Cubanatur och fick löfte om återbetalning, men ännu har inte några pengar kommit in på kontot. Havanna är en fin stad, men vi var mycket förvånade över frånvaron av butiker. Det rör sig dock om en 2,5 miljoner stad. Däremot fick vi uppleva att hela staden firade revolutionen – massor av utklädda skolbarn, som ibland färdades i specialgjorda små fordon som tillverkats för detta tillfälle. Först i demonstrationståget gick självaste Raúl Castro.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack berit n
Jose Antonio R, General Manager på Melia Las Antillas, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2017

Dear client berit n,
Thank you for sharing, on the Trip Advisor, your opinions about your stay at Melia Las Antillas.
We are very glad to know that you spent a fabulous week, and we appreciate all your complimentary comments about our hotel.
It would be a pleasure to receive you again.

Omdömet skrevs 28 mars 2016

Vi hade förmånen att få tillbringa 2 härliga veckor på Melia Las Antillas. Det är ett hotell som har allt. All personal gör ett toppen jobb. Vi bodde jättefint i en juniorsvit på våning 5. Det är värt att ta ett lite dyrare boende. Rummet och städningen var perfekt under hela vistelsen. Alla restauranger håller väldigt hög klass inklusive buffèmatsalen som dock kan vara lite bullrig. Alla i serveringspersonalen var mycket trevliga. Utanför själva huvudbyggnaden finns det väldigt mycket. Poolområdet med baren är också skön att tillgång till och med dom trevliga showerna på kvällarna. Strandområdet är också mycket bra. Det var verkligen trevligt att gå upp till strandbaren och äta hamburgare hos den fantastiska grillmästaren Nomberto till lunch. Jag hoppas att vi kommer få möjligheten att komma tillbaka till Cuba och då kommer vi absolut att bo på Las Antillas.

Bodde här: mars 2016
1  Tack Thomas L
Jose Antonio R, Director General på Melia Las Antillas, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2016

Bästa kund Thomas L
Vi är mycket glada över att du haft din vistelse på vårt hotell och har ägnat en del av sin tid att dela dina tankar med oss och andra kunder. Vi uppskattar alla dina kommentarer om rummen, restauranger, pool, stranden, hotellet områden, nosturnos shower och särskilt de som rör den vänliga personalen. Vi kommer att skicka en hälsning åt Norberto.
Vi hoppas att återvända snart till vårt hotell och vi kommer att vara glada att välkomna dig igen.
En varm hälsning från sitt hem i Kuba.
Generaldirektör.

Omdömet skrevs 11 mars 2016 från mobil enhet

Efter en veckas rundresa på Kuba såg vi fram mot att bada och ha det skönt en vecka. Las Antillas levererade det vi önskade. Ett stort härligt rum med alla faciliteter utom wi-fi (den fanns men var under ombyggnad?) dessutom hölls rummet snyggt och välstädat av personalen. Fyra restauranger bjöd på kubansk, internationell, italiensk mat eller buffé, allt på kubanskt vis dock - smaklöst. Men vi kunde äta oss mätta. Bästa maten var faktiskt ostburgarna som serverades till lunch vid strandbaren och i den kubanska restaurangen! Tre barer, lobbyn, poolen och stranden. Pool som sagt, massor av solstolar och strandhandduk ingick. Stranden låg två minuters promenad bort och där fanns också solstolar i massor. Hotellkomplexet har 350 rum fördelat på hotellet och sex sk. bungalows, vi bodde i en bungalow och det var perfekt. Hela anläggningen är en parkanläggning man vaknade till fågelsång varje morgon! Små ödlor sprang omkring och i en parkbassäng simmade ett par malhajar tillsammans med karp. Underhållning vid en utomhusscen varje kväll och den var ganska bra. Vi trivdes bra och kan varmt rekommendera Las Antillas.

Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Swefox
Jose Antonio R, Director General på Melia Las Antillas, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2016

Dear Sir Swefox:
Först vill vi tacka alla era kommentarer. För oss är det ett nöje att du haft din vistelse på vårt hotell Melia Las Antillas och har ägnat en del av sin tid för att dela sina åsikter med andra kunder. Vi hoppas att återvända snart till detta hem i Kuba.
varma hälsningar
Generaldirektör

Omdömet skrevs 29 februari 2016

Fint ljust hotell med en grönskande entré och där mycket uppfräschningsarbete pågick såväl inne som ute. Vi hade valt att bo i premiumrum lite högre upp vilket rekommenderas. Fin utsikt över poolområde och havet. Rummen rena och fina. Mycket trevlig personal, bra service och ett behagligt tempo. Inget wi-fi fanns, men var på gång inom kort, det finns internet mot avgift på stationära datorer. Nära till den fina stranden där besök av vänliga pelikaner inte var ovanligt. Solstolar gratis och palmparasoller. Ingen trängsel. Buffé såväl inne som utomhus där nygrillat kött erbjöds på kvällstid.Helt ok, en hel del att välja på men lite mer buller/ stök där än i övriga tre restauranger. Vi valde huvudsakligen de lite mindre restaurangerna. Live musikunderhållningen på restaurangerna kan upplevas som lite väl högljudd, Dock riktigt duktiga musiker! Fint poolområde och extra plus till strandbaren där det serverades grillade, välgjorda fräscha hamburgare varje dag vid lunchtid. Grillmästaren gjorde dem verkligen med noggrannhet och kärlek! Dom ska man inte missa! Lätt att ta sig till Varadero stad med hop on hop off bussen som går utanför på vägen. Den gick ungefär var tjugonde minut så väntan var inte lång. Vi bodde där en vecka. Helt klart nöjd med hotell och service!

Tips för att välja rum: Välj ett rum högre upp ( tex juniorsvit/ premiumrum) så får du finast utsikt och minst buller.
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack LottaDi
Jose Antonio R, Director General på Melia Las Antillas, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2016

Dear client LottaDi,
We are happy to know that we were able to provide you with a pleasant stay in your recent holidays in Meliá Las Antillas. Many thanks for sharing with us your impressions about the entrance, the beautiful views from the room, as well for the beach area and the service.
We took note of your suggestions about the restaurants and we thank you for let us know.
We hope to welcome you once again in the future.

Omdömet skrevs 11 januari 2016

Hotellet var ok. Det är 4 stjärnor enligt Kubas mått mätt. Vi var tvungna att byta rum pga av mögel. Vad vi förstår så är det ett stort problem med det i lägenheterna på bottenvåningen. A la carte restaurangerna har bättre mat än buffén. A la carte måste man boka. Vid bokningen så sas det att det var fullt ibland (bokar på dagtid på bestämda tider, utanför frukostmatsalen/buffen) men sen visade det sig att det inte var det. Stod man på sig och bad snällt så kunde hovmästaren ändå ge en ett bord. Det gjorde vi flera gånger. Enligt ryktet så sas det att de inte bokade upp alla platser i på restaurangerna för att de som hade de finare sviterna skulle ha plats om de ville äta på dessa. Romantica är den restaurangen vi rekommenderar. De hade godast och jämn kvakitet på rätterna och på servicen.De skulle dock ta bort musikerna som spelar så högt så att man inte hör vad ens sällskap pratar om samt sätta lite ljus på borden istället för att ha operationsbeslysningen tänd :-) Skulle de göra dessa ändringar så skulle besöket leva upp till namnet på restaurangen.

Lägger du inte dricks så förvänta dig sämre service. Vi valde att ge några dricks. Vi gav till dem som gjorde det "lilla extra" innan dricks....

Antillas passar bra för avkoppling. Det är ett lugnare tempo och man ska inte ha bråttom. Den stranddelen som tillhör hotellet tycker vi var den bästa delen på hela strandremsan. Vi gick längs hela stranden. Bort mot marinan blir det väldigt trångt och folk låg som sardiner. Våga prova de grillade hamburgarna som görs i passagen mot stranden. De var verkligen goda! Rekommenderas varmt till lunch!

Vi stack ifrån området ett par gånger och det rekommenderas. Varadero stad är inget man ska missa under sin vistelse på Antillas. Vi tog många powerwalks längs stranden på både morgonen och i samband med solnedgången. Det rekommenderas också.

Vi är glada att vi hade Vardero i en kombinationsresa med Havanna.

• Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack majsan g
Jose Antonio R, Director General på Melia Las Antillas, svarade på det här omdömetSvarade 15 januari 2016

Dear client majsan g,
We want to thank you for use part of your valuable time to share details of your stay in our hotel.
We are glad to know that you enjoyed many of the services and facilities we provide to all our customers, however, we regret all the inconvenience you had with the rooms and the reservation to the a la carte restaurants.
Your comments are really important to us to improve our services, and we are taking them into consideration and going to check it with all the departments involved.
It would be a pleasure for us to welcome you again at the Melia Las Antillas and make your second occasion unforgettable.