Omdömet skrevs 5 januari 2017

Hotell med förvånansvärt låg standard. Vårt rum låg i ett av de mindre husen på stranden och detta var VÄLDIGT slitet. Balkongdörren gick inte att stänga och för att komma in i huvudentrén till rummet behövde vi dra kortet (nyckeln) minst 10 gånger då det var något fel på låset. Det var sand över hela golvet och 2 av 6 glödlampor lös i badrummet. Sängen var alldeles för hård och AC:n gick inte att använda då den var väldigt högljudd. Vid fler tillfällen hittade vi larver som kröp på väggarna inne i hotellrummet.
De bufféer som hotellet erbjöd var osmakliga och ohygieniska. Fåglar flög inne i restaurangen och pickade på maten, det var svårt att hitta rena tallrikar eller glas. Buffén som var utomhus vid lunch var ännu värre.
Det enda som är positivt med detta hotell är läget på stranden som är fantastiskt fin! Personalen var trevlig så länge man dricksade dem. Det enda sättet att få plats på de restauranger där man måste boka bord är att ge bokningspersonalen en slant, innan dess får man beskedet att "det är fullbokat hela veckan".
Bodde tre nätter på detta hotell och reste därefter runt på Kuba och bodde på Casas particulares, på samtliga dessa fick vi renare och finare rum, MYCKET godare mat och fantastisk service. Detta dessutom för en bråkdel av priset för att bo på en av alla de resorter som etablerats i Varadero.

2  Tack 613linnp
Omdömet skrevs 30 december 2016

Ett lagom stort hotell med fantastisk personal. Vårt rum låg i huvudbyggnaden, högst upp med en härlig utsikt över hotellområdet och hav och vatten. Rent och fräscht med bra städning. Stort poolområde och nära till den fantastiska stranden. Det finns 3 restauranger varav 2 som man måste boka. Bufférestaurangen bjuder på varierad mat, kött, fisk, grönsaker, frukt, glass, dessert, vin, öl, vatten, kaffe, the. Här dukas det med vita dukar och porslin. Personalen är snabbt framme och tar din dryckbeställning, plockar av hela tiden så bordet hålls fräscht. På barerna serveras drinkar och öl, mycket gott! Till Varadero stad är det ca 1 mil och det går Hopp-on-hopp-off-bussar regelbundet, för en heldagsbiljett betalar du ca 50 svenska kronor, finns även taxi och du kan hyra en gammal fin bil om du vill.

Tack Fixxdo
Omdömet skrevs 28 december 2016

Lagom stor anläggning. Nära till bad, pool och restaurang. Bodde i bungalow som var väldigt fräscha och fina. Gott om solstolar både vid stranden och poolen. Personalen fantastik. Maten ok men väldigt lite kryddad! Inga plastglas på buffe restaurangen utan vita dukar och fin servering. Julaftonsmiddagen höll hög klass. Drinkarna i lobbyn var mycket bra. Bra med hop on bussen som stannade ca 400 m från hotellet vid stora vägen. 5 euro för dags pass.Bra med olika aktiviter på hotellet

Rumstips: Välj bungalow
Tack 515felix
Omdömet skrevs 27 september 2016

Vårt rum var fint och rent. servicen bra överallt. Läget Ok, Stranden var mycket fin och även poolerna. Fanns tre restauranger att välja på men 2 av dem måste du boka i förväg bland annat en Asiatisk restaurang. Vi bodde här bara 4 nätter och det var absolut max för oss. Underhållningen var jätte dålig och väldigt sexistisk och där var både killar och tjejer men det var mest killarna som bestämde i underhållningen och tjejerna skulle bara stå i en hörna och dansa och se vackra ut. Barerna där emot var bra och hade ett stort utbud.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Waticubuli
Omdömet skrevs 6 januari 2016

Medelstor anläggning med många aktiviteter, trevlig personal och med all-inclusive restauranger. Med inte så bra utbud på mat men goda drinkar i receptionenbaren. Bra läge nära stranden som är jätte fin. Vi va där i dec i två veckor 3 dar med rengn. Till varadero stad är det ca 1.2 mil kostar med taxi 100 eller om man vill åka med klass amerikanare bil 200kr

Rumstips: Runt om poolen är kanon bra helst andra våningen
Datum för vistelsen: december 2015
2  Tack johnny659187
DGIberostarTainos, Manager på Iberostar Tainos, svarade på det här omdömetSvarade 10 januari 2016

Bästa kund
Vi uppskattar ditt besök och för din tid för att översätta sina erfarenheter här på vår resort. Mycket glad över att den totala din vistelse var framgångsrik. Självklart har vi fortfarande några områden där vi måste fortsätta att förbättra och andra som visserligen inte är direkt relaterade till våra ansträngningar kommer inte att sluta i arbetet med att förbättra dem. Tack igen och hoppas i framtiden.
Online Reputation Manager