Melia Cohiba(Havanna)
  • Frukost ingår
Melia Habana(Havanna)
  • Pool
Casa Dayami de Cervantes(Havanna)(Mycket prisvärt!)
    • Frukost ingår
    Omdömet skrevs 16 januari 2018

Otroligt bra läge på hotellet, precis i gränsen till gamla stan samt startpunkt för hop-on-hop-off-bussarna.

Väldigt lyhörda rum, ALLA ljud från korridoren hördes in till rummet. Varmvattnet tog ibland slut så då fick man en uppfriskande sval dusch istället.

Ambitiös och bra frukost med utmärkt service.
    Fantastisk utsikt från terrassbaren som tyvärr var stängd kvällstid.

Servicen väldigt ojämn på hotellet, concierge och frukostvärdarna hade bra service i övrigt ganska långsamt och i business-delen t.o.m. drygt och nonchalant bemötande. Mina sista dagar i Havanna bodde jag inte på hotellet men ville kunna ta en espresso i lobbyn och använda internet men tyvärr kan man bara använda hotellets egna kort vilket är en väldigt märklig service.

• Bodde här: december 2017, reste med vänner
    Tack Jenny L
    Omdömet skrevs 25 mars 2017 från mobil enhet

Vi bodde på hotellet under en vecka. Jätte fint hotell med stora rymliga rum. Hotellets pool på taket har en fantastisk utsikt. Lite få solstolar dock. Poolbaren hade utmärk mat och drinkar, vi vill tacka servitören Youder. Jätte fin service! Hotellet har egen cigarr shop som är mycket bra samt växlingskontor. Concierge personalen var mycket hjälpsamma när vi ville boka bord på restauranger runt om i Havanna. Läget på hotellet är verkligen jätte bra, nära de stora sevärdheterna. Skulle vi åka tillbaka skulle vi definitivt bo här igen. Tack för en bra vistelse!

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
    Tack KoEswe
    Omdömet skrevs 17 februari 2017

Hotellet ligger mycket bra i gamla Havanna med gångavstånd till de flesta sevärdheterna. De gamla amerikanarna står uppradade på en liten parkering precis utanför hotellet.
    Stort rum med kaffekapsel maskin på rummet. Rent och välstädat hotell. Fint poolområde uppe på taket i både nya och gamla delen med fin utsikt över staden.
    Mycket bra frukost med stort urval. Dock kan matsalen kännas lite överfull ibland.
    Trevlig och hjälpsam hotellpersonal, där vi fick bra restaurangtips och hjälp med bokningar.
    Växlingskontor finns inne på hotellet.
    Kan varmt rekommendera detta hotell

Tips för att välja rum: Gamla delen känns mysigare än den nya. Rummet mot insidan av hotellet är tystare än de ut mot gatan.
    • Bodde här: februari 2017, reste som ett par
    Tack Marita Q
    Omdömet skrevs 15 februari 2017

Trevligt hotell mitt i smeten nära Hemmingvays La Floridita , även nära till Sloppy Joes Bar och gångavstånd till hamnen genom gamla stan.
    Utanför hotellet stod det alltid en massa amerkanska 50-tals bilar som kördes taxi med.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
    Tack Lennart S
    Omdömet skrevs 3 augusti 2016 från mobil enhet

Vi bodde här i sju nätter och är mycket nöjda med vistelsen. Stora fina rum med välfungerande AC och hotellet har ett fantastiskt läge nära gamla stan. Frukostbuffén var väldigt bra och erbjöd det mesta som kan önskas. Lobbyn var fin och det var trevligt att sitta där efter dagens aktiviteter och ta en drink och lyssna på levande musik. Concierge servicen höll högsta tänkbara klass, med trevlig personal som talade bra engelska och gav bra hjälp och goda råd. Takterrassen hade en magnifik utsikt över Capitolium och bra restaurang och fin pool, dock med väl få solstolar. Det som drar ner omdömet något, är receptionen där personalen inte var så serviceinriktad, delvis pga bristande engelskakunskaper. Även växlingskontoret i hotellet kunde varit bättre, det var ofta stängt, även om öppettiderna var tydligt angivna, och det var ganska snorkig personal och dåliga växlingskurser som erbjöds. I slutet av vistelsen var det en del problem med hissarna som inte gick som de skulle, men det får man kanske räkna med på Kuba. Se även upp med "säljarna" på gatan utanför och tråkigt nog även några av hotellets egna vakter utanför entrén som försökte lura oss att gå på dåliga restauranger, och ville erbjuda cigarrer på svarta marknaden och prostituerade även till vår sjuttonåriga son. Det var inte alls trevligt och det borde hotellet stävja åtminstone vad gäller de egna vakterna.

Christer, Lidingö

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
    Tack Christer N
    Parquecentral, Manager på Iberostar Parque Central, svarade på det här omdömetSvarade 11 september 2016

Dear guest,

It is great to read that you overall enjoyed your experience in Havana with us at IBEROSTAR Parque Central. We thank you for taking the time in sharing your experience with us specially for mentioning such important issues occurring at our front steps. All members of our staff know that soliciting is prohibited specially when offering outside services to any guests. Security is placed on the front entrance in order to avoid such things happening from outsiders and specially form staff members. Such actions are taking seriously and could imply removal form their work area and in some cases prison time for illegal activities.
    Thank you for letting us know, we will immediately take action to prevent this form happening again.

We look forward to your return.

kindest regards,
    Online Reputation Manager