Fourpoints.com
galahotels.com
  • Bar/lounge
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs februari 15 2017

Trevligt hotell mitt i smeten nära Hemmingvays La Floridita , även nära till Sloppy Joes Bar och gångavstånd till hamnen genom gamla stan.
Utanför hotellet stod det alltid en massa amerkanska 50-tals bilar som kördes taxi med.

• Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack Lennart S
Omdömet skrevs augusti 3 2016 från mobil enhet

Vi bodde här i sju nätter och är mycket nöjda med vistelsen. Stora fina rum med välfungerande AC och hotellet har ett fantastiskt läge nära gamla stan. Frukostbuffén var väldigt bra och erbjöd det mesta som kan önskas. Lobbyn var fin och det var trevligt att sitta där efter dagens aktiviteter och ta en drink och lyssna på levande musik. Concierge servicen höll högsta tänkbara klass, med trevlig personal som talade bra engelska och gav bra hjälp och goda råd. Takterrassen hade en magnifik utsikt över Capitolium och bra restaurang och fin pool, dock med väl få solstolar. Det som drar ner omdömet något, är receptionen där personalen inte var så serviceinriktad, delvis pga bristande engelskakunskaper. Även växlingskontoret i hotellet kunde varit bättre, det var ofta stängt, även om öppettiderna var tydligt angivna, och det var ganska snorkig personal och dåliga växlingskurser som erbjöds. I slutet av vistelsen var det en del problem med hissarna som inte gick som de skulle, men det får man kanske räkna med på Kuba. Se även upp med "säljarna" på gatan utanför och tråkigt nog även några av hotellets egna vakter utanför entrén som försökte lura oss att gå på dåliga restauranger, och ville erbjuda cigarrer på svarta marknaden och prostituerade även till vår sjuttonåriga son. Det var inte alls trevligt och det borde hotellet stävja åtminstone vad gäller de egna vakterna.

Christer, Lidingö

Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack Christer N
Parquecentral, Manager på IBEROSTAR Parque Central, svarade på det här omdömetSvarade september 11 2016

Dear guest,

It is great to read that you overall enjoyed your experience in Havana with us at IBEROSTAR Parque Central. We thank you for taking the time in sharing your experience with us specially for mentioning such important issues occurring at our front steps. All members of our staff know that soliciting is prohibited specially when offering outside services to any guests. Security is placed on the front entrance in order to avoid such things happening from outsiders and specially form staff members. Such actions are taking seriously and could imply removal form their work area and in some cases prison time for illegal activities.
Thank you for letting us know, we will immediately take action to prevent this form happening again.

We look forward to your return.

kindest regards,
Online Reputation Manager

Omdömet skrevs januari 21 2016

Vi bodde i den gamla delen och hade ett stort och trevligt rum med utsikt mot innergården. Lobbyn var helt fantastisk och servicen utmärkt. Städningen var jättebra och rummet och den stora badrummet var jättefräscht. Vi hade bara bokat frukost och den var väldigt bra. Poolen på taket utnyttjade vi flera gånger.

Bodde här: December 2015
Tack S_OS_12
Parquecentral, Guest Relations Manager på IBEROSTAR Parque Central, svarade på det här omdömetSvarade juli 15 2016

Dear Guests,

Thanks a lot for all your comments on this site, we hope to have you back in our facilities very soon.

Once again, thanks a lot for your comments.

Hospitable regards,

ORM
IBEROSTAR Parque Central Hotel

Omdömet skrevs februari 8 2015

Vi fick ett rum mot innergården i den gamla delen av hotellet. Det var ett stort och trevligt rum. Badrummet var fräscht. Vi gillade allt med hotellet, servicen var mycket bra (möjligtvis kan frukostpersonalen bli lite mer uppmärksamma på kaffeserveringen). Hotellets takpool var skönt avsvalkande efter långa promenader i Havanna. Hotellets ligger väldigt centralt, nära till alla sevärdheter och promenadstråk. Frukostbuffén var gigantisk och god. Jag rekommenderar hotellet varmt! Om jag kommer tillbaka till Havanna kan jag tänka mig att bo här igen.

• Bodde här: Januari 2015, reste som ett par
Tack ka2ze
Parquecentral, Manager på IBEROSTAR Parque Central, svarade på det här omdömetSvarade februari 9 2015

Kära Gäst,

Vi är glada att läsa kommentarer som ditt, där som en belöning för våra ansträngningar i att ge en hög servicenivå.

Vi hoppas få dem igen i framtiden.

Hälsningar
Paulina Chahin
Online Reputation Chef

Omdömet skrevs januari 11 2015

Bodde tre nätter på Parque central i Havana i december 2015. Hotellet har ett perfekt läge precis vid gränsen till Gamla stan och det är nära till många sevärdheter.
Rummet var rymligt och fräscht. Utsikten från poolen och terrassen på taket var magnifik. Frukost var bra. Sista kvällen åt vi grillad hummer i utomhusrestaurangen uppe på taket. Det smakade bra, men resulterade i magsjuka tyvärr. Vi åt på betydligt enklare restauranger under våra två veckor i Kuba men det var bara där vi blev magsjuka. Bortsett från det är vi mycket nöjda med hotellet.

Tips för att välja rum: Den gamla delen har finare lobby och större rum.
  • Bodde här: December 2014, reste som ett par
1  Tack GabriellaSweden
Parquecentral, Manager på IBEROSTAR Parque Central, svarade på det här omdömetSvarade januari 19 2015

Kära gäst,

Vi vill tacka er för era positiva kommentarer, och visa att du har haft en mycket bra vistelse i IBEROSTAR Parque Central,

Vi hoppas att det hjälper dig snart.

Vänliga hälsningar
Paulina Chahin