Tamarijn Aruba All Inclusive
Divi Village Golf and Beach Resort(Oranjestad)
Bookit.com
  • Pool
Cadushi Apartments(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
Orbitz.com
  • Fri parkering
Little Paradise Aruba Vacation Apartments(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
Vistalmar Apartments(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Wonders Boutique Hotel(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 21 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 21 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 143 US$/natt.

Juanedu Suites(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
Orbitz.com
  • Pool
Camacuri Apartments Aruba(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
A1 Apartments Aruba(Oranjestad)(Mycket prisvärt!)
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Hotellet ligger i direkt anslutning till stranden, 50-75 m, med en underbar sandstrand. Solparasoller mellan lägenheten/huset och stranden. Vår lgh med nr 2515 kändes nyrustade med bra wc och duschrum. Mycket bra mat i all inklusive och 6 övriga bra restauranger att välja på. Gångavstånd till centrum.

Bodde här: januari 2018
Tack Anders B
Omdömet skrevs 20 december 2017 från mobil enhet

Hotellet var Ok lite slitna rum. Sköna sängar. Vi var 4 vx o 3 barn. Rummens läge perfekt precis på den långa kritvita stranden.
Solstolar fanns att hämta på stranden och plats fanns det för att välja var man ville placera dem.
Ingen trängsel på strand eller vid poolen. Maten var helt ok i buffet restaurangen
Vissa dagar riktiga höjdare andra dagar helt ok men inga smaksensationer.
Vissa av personalen behandlade gästerna som luft var närmast besvärade över att vi kom till bords. Andra var mycket serviceinriktade och hur trevliga och hjälpsamma som helst. Man visste inte från dag till dag hur man skulle bli bemött.
Det gick att boka middagar på 7 kvälls restauranger allt ingick i incluciven helt ok mat ofta 3 rätters på menyn.
Kom i håg boka gärna ett par dagar innan ...de var ett lustigt system vid bokningen..men man lärde sig snabbt.
Vi hade två underbara veckor vi rekommenderar hotellet varmt både för familjer och par, är du lite rastlös och vill upptäcka nya saker så räcker det med en vecka på ön Men är du ute efter att slappa och avkoppling är det perfekt.
Vi gjorde några utflykter bla en heldag med jeep åkte runt hela ön på 7 timmar då ingick lunch och 6 andra stopp.
En halvdag med katamaranbåt dykutrustning fanns för utlåning .
Trevlig tur vi dök vid ett par gamla vrak och lite fiskar simmade runt vraken .
Det rullar in ganska höga vågor på stranden bra att veta om man reser med mindre barn. Prisläget utanför anläggningen är som här hemma faktiskt lite dyrare....
Konklution åker gärna tillbaka till ön ....härligt jämt klimat dygnet runt
Skön vattentemperatur.
Vad kan man mer begära .

Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack Stefann1_12
Omdömet skrevs 15 december 2017 från mobil enhet

Tamarijn Aruba All Inclusives

Nu ska jag berätta om hotellet vi bodde på när vi var på Aruba. Ska man åka till Aruba så bör man verkligen ha all inclusive då det är riktigt dyrt på Aruba.
Märkes grejer fanns ju att köpa men det var ju bara riktigt fina märken så det var ju dyrt iaf. Jag handlade nästan ingenting, det är billigare hemma så varför köpa det där. Nä shoppa gjorde jag inte utan sol och värme samt god mat och dryck var mer min grej denna resa.

Hotellet var jättebra, den delen vi bodde med var det bara två våningshus och alla hade sjöutsikt och stranden precis vid balkongen eller uteplatsen.
Rummen var fina och sängarna stora och jättesköna, även om de knarrade och gnisslade lite i dom när man vände sig.
Personalen på hotellet var jättetrevliga och alla kunde engelska, holländska och spanska eftersom det är obligatoriskt i skolorna att lära sig dessa språk.

På Aruba kan man dricka deras kranvatten och det är dessutom riktigt gott. Så kylskåpet på rummet var alltid fullt medvattenflaskor så vi alltid hade riktigt kallt vatten. Vid varje huskropp fanns dessutom en ismaskin så det var bara att gå ner för en trappa så hade vi is.

Balkongen var stor och hade en enorm utsikt och solnedgång.  Stranden låg ju precis under så vi hade liksom som vår egna strand och alltid när till rummet.

Baren öppnade 11 och de hade allt möjligt. Inga drinkpinnar eller sugrör dock eftersom de värnade om miljön.

När man bor på Tamarijn har man även tillgång till allt på grannhotellet Divi, vi var och åt några gånger på deras restauranger men annars var vi mest på vårt egna hotellområde då vi tyckte det var mysigare. Men vi fick använda deras pooler, barer och restauranger.

Frukost och lunch åt vi Buffé   men på kvällarna hade vi nästan alltid bord bokade på någon av alla alacert resturnager, italienskt, asiatiskt, mexikansk. Grill och en restaurang som heter Red Perrot som hade lite allt möjligt.
Vi han inte tröttna på maten för det fanns så mycket att välja på.

Vädret var toppen, 30 i luften och 27 i vattnet, blåste alltid lite så hettan överlevde man. Kom två regnskurar när vi var där , men regnet var varmt och det regnade inte så länge, var faktiskt ganska mysigt med en liten regnskur.

Vi gjorde en utflykt, jeepsafari som Ving anordnade så vi hade svensk guide, den var jättetrevlig, vi fick se nästan hela Aruba och satt bra och hade bra guide så den trippen va värd sina slantar, tror det kostade ca 700 svenska kronor för en hel dag och då ingick lunch.

Aruba är en liten ö. 3 mil lång och 1 mil bred så det är inte så mycket att se och göra. Staden är gullig och mysig och den gjorde vi på en eftermiddag och sen safarituren och en dag besökte vi en rom butik som det tog ett tag att gå till, men sen var vi bara på stranden, läste böcker och bara kopplade av.

En skön semester på en vacker ö.
Rekommenderas verkligen, 11h resa men sen är det bara 15 min till hotellet och lugn och ro i två veckor som gäller.
Resan betalade jag ca 25 000 kr för men sen gjorde jag inte av med så mycket pengar där , 2000 kr typ.  Jag shoppade ju lite såklart , men det vara verkligen inte mycket.

En härlig semester med underbara vänner

Bodde här: december 2017, reste med vänner
1  Tack AnnicaJ73
Omdömet skrevs 12 december 2017 från mobil enhet

Underbar vistelse! Rummen var dock lite slitna, men vad gör det när stranden är precis utanför (bodde på marknivå)

Från nummer 2200 och uppåt är bäst då stranden är finare där.

Bilderna talar för sig själva!

Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack A-L-E-A-N-3
Omdömet skrevs 15 november 2017

Här var vi 2 underbara veckor i månadsskiftet Okt-Nov. 30-32 gr. 26-28 gr i havet. Vi hade rum 2114, perfekt vid stranden, solnedgång från balkongen varje kväll. All inclusive blev aldrig tråkigt, då det fanns flera a la carte restauranger att välja på, dels på Tamarijn dels på systerhotellet Divi. Ibland tog vi en morgonpromenad bort till Divi och intog frukosten där. Vi tyckte att porslinet m.m. var bättre diskat på Divi. Goda drinkar fick man på de olika barerna, gå inte till den bar där Roland jobbar för tillfället, mer otrevlig och nonchalant bartender får man leta efter, men det fanns som tur andra, som kunde uppföra sig. I övrigt var personalen mycket trevlig och serviceminded. Bra och välstädade rum, bra med kylskåp och nespressobryggare.Nära till Oranjestad, promenad på ca 45 min.

Tips för att välja rum: Boka rum från block 18, bättre strand där.
  • Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack SDGLAMVL