Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Vitemölla badhotell, en STOR besvikelse” 2 av 5 bubblor
Omdöme om Vitemölla Badhotell

Bästa priser för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
Vitemölla Badhotell
Rankat som nummer 2 av 15 B&B/värdshus i Kivik
Vellinge, Sverige
Nivå Skribent
39 omdömen
20 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 15 hjälpsamhetsröster
“Vitemölla badhotell, en STOR besvikelse”
2 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 28 2012

Vi kom till Vitemölla badhotell med stora förväntningar. Bästa vännerna hade bjudit till bröllop och humöret var på topp. En extra krydda på hela tillställningen var badhotellet. Med sitt förföriska yttre var vi säkra på att det skulle bli ett femplus-dygn.
Med en positiv grundinställning ska det mycket till för att ändra den. Vitemölla badhotell lyckades få oss besvikna, faktiskt i alla led.
1. Det sönderrenoverade rummet. Det påstods vara "sviten", vilket gav oss ännu högre förväntningar. "Sviten" visade sig vara ett charmlöst standardrum. Längs sovrummsväggarna löpte en märklig furulist med oklar funktion. I ena rummet stod en intetsägande soffa, det fanns ett par stolar. Det var det. Inget kylskåp. Inget badkar i badrummet. Absolut ingenting som normalt förknippas med en "svit".
2. Serveringen och personalen. Vi fick välja mellan en fisk- och en kötträtt. Vi valde oxfilén. Servitrisen som tog upp beställningen frågade inte hur vi ville ha den stekt. "Vi steker bara på ett sätt" blev det snorkiga svaret. När maten väl kom ut på bordet var oxfiléerna synnerligen varierande – från tunna skivor till tjocka bitar, men alla lika välstekta. Faktiskt genomstekta. De tunnaste bitarna var så knastertorra att det knappt gick att skära i dem. Bruden fick maten allra sist (!) och när hon påpekade att hennes fiskportion var hälften så stor som hennes nyblivnes makes dito, så försvann servitrisen med fiskbiten och svarade att kocken inte hade hunnit med att steka mer. Tio minuter senare återvände hon med en ljummen fiskbit.
Jag kan inte rekommendera Vitemölla badhotell till någon. De kan bara en sak – att ta betalt. 2100 kronor för en "svit". Min bestämda rekommendation: undvik om ni inte vill bli besvikna.

Tips för att välja rum: Går inte. Alla rummen är lika sönderrenoverade.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i September 2012, reste med vänner

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4,5 av 5 bubblor
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (5)
Datum | Betyg
  • Svenska först
  • Ospecificerat
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Kivik
1.1 km bort
KivikStrand
Nr 4 av 15 i Kivik
4.0 av 5 bubblor 28 omdömen
Visa priser

Besökt Vitemölla Badhotell? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Vitemölla Badhotell

Rankad som nummer 2 av 15 B&B/värdshus i Kivik
Prisklass (per natt): 989 kr - 1 905 kr
Antal rum: 11
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Priceline och Booking.com så att du tryggt kan boka med Vitemölla Badhotell. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?