eDreams
Priceline
StayForLong
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 2 maj 2021

Vi bodde här två nätter i april. Rummen var rena, men lite opersonliga och toalett/dusch ganska trång. Frukosten var bra och området vid receptionen trevlig. Det vi saknade var det lilla extra. T ex information på rummen eller vid ankomst, lite mera ombonad på rummen och information om när personalen var närvarande (endast vid frukost/utcheckning samt när man ringde vid ankomst visade det sig). Ett boende med potential om man får ordning på kringtjänster.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack Marie G
Omdömet skrevs 15 november 2020 från mobil enhet

Vi har sovit på Kaptenshuset i Kivik inatt.
Hemtrevligheten slår emot oss när vi går in. Stort plus är att det går att checka in
tidigare än på andra ställen. Fina rum och sköna sängar. Och en jättegod frukost.
Kaptenen som styr där heter Kerstin och hon gör allt för sina gäster. Kommer snart tillbaka.

Datum för vistelsen: november 2020
Tack evao63
Omdömet skrevs 8 augusti 2020 från mobil enhet

Vi hade turen att med kort varsel få tag på ett rum! Vi har blivit väl bemötta från första mailkontakten till utcheckning! Deras frukost är väldigt fräsch med färsk frukt och bär och bra variation på pålägg. Sköna sängar! Hit återvänder vi gärna!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Friskisbruttan
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Letade boende med ljus och lykta under sommarens mest välbesökta veckor. Här fanns mot alla odds en stuga ledig för oss och vår lilla hund! Ägarinnan är vänligheten själv och tar hand om sina gäster på bästa tänkbara vis!
Frukosten är ljuvlig! Fräscht, rent och hemtrevlig känsla.
Stugorna har inte dusch eller toalett men i stora huset (20 fotsteg bort) finns toalett och dusch att använda dygnets alla timmar.

Jag rekommenderar er varmt att boka in er här under er vistelse i Kivik.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 474johannas
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

På plussidan:
+ fräscht boende med fina rum. Kändes nyrenoverat.
+ jättegod frukost. Lagom mycket och de kunde även fixa glutenfritt bröd till mig trots att jag inte förbeställt det. Jättefin service!
+ trevlig personal
+ bra sittmöjligheter utanför sitt eget rum. Fanns ett vardagsrum, uteplatser och en massa bord.
+ nära hamnen i Kivik. Överlag jättebra utgångsläge för att besöka Kiviks alla sevärdheter.
+ stor parkering precis utanför. Aldrig problem att få en plats. Gratis parkering.

På minussidan:
- väldigt litet rum för ett ganska högt pris per natt.
- lyhörda rum. Vårt rum låg precis utmed vägen och bilar körde hela natten. Jag sov med öronproppar annars hade jag aldrig kunnat somna då jag är känslig för ljud. Kanske kan man be om ett rum vid bokningen som inte ligger utmed gatan?
- ingen luftkonditionering eller fläkt så det blev väldigt varmt i rummet. Som tur är fanns det ett fönster att öppna (men då lät ljudet ännu högre utifrån såklart)

Annat som kan vara bra att tänka på; ta med eget schampo och tvål samt hårfön om du behöver det. Sådant finns inte på rummet. Det finns heller ingen tv på rummen om du tycker det är viktigt. Fanns inte heller något kylskåp på rummet.
Men det är ju också ett bed and breakfast och inget hotell.

Överlag är vi väldigt nöjda och kan tänka oss att återkomma.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Emmy W