“Bra lunchställe ”

Buhres på Kivik
Rankad som nr 3 av 29 Restauranger i Kivik
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Beskrivning: Buhres på Kivik är för finsmakare i all enkelhet. Ät en avslappnad måltid i restaurangen eller tag en snabb lunch i Sillaluckan. Köp med färsk fisk, delikatesser eller något gott direkt från rökeriet. Buhres ligger i det pittoreska Kivik, precis intill havet på det magiskt vackra Österlen i Skåne. Generationer av fiskares kunskap om det havet kan erbjuda speglas i Buhres mathantverk, och dess filosofi tar avstamp i platsen och historien. Idag är Buhres en gastronomisk träffpunkt. Matglädje. Tradition. Gemenskap.
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Första stoppet i Österlen efter en bilfärd på 3 timmar blev Buhres på Kivik. Detta blev ett positivt första intryck med lunch på uteserveringen precis vid hamnen. Perfekt om man gillar fisk och skaldjur.

Tack jakobh829

Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Maten tog 45 min att få in.
När den väl kom var inte allt med.
Ingen ursäkt och ingen kompensation.
Skaldjursplattan var bra.
Cesar-salladen katastrof.

Ett plus för mysig location vid vattnet.

Tack sannaaa93
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

En en okej restaurang, lite smaklöst men överlag helt okej gott. Ett plus när man går med barn var att de hade en bra barnmeny.

Tack MikaelaMa89
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Superfint läge på denna resturang. Dock så var maten inte lika bra som läget. Högst medioker högrev. Min sambos moules var smaklös. Trevlig service.

Tack Fromm83
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

God fisk i mysig hamn.
Åt fisksoppa , poke bowl, varmrökt lax , stekt sill och räklåda. Allt smakade väldigt gott. Vi satt ute på altanen då det är lite högljutt inne. Gott om filtar fanns att värma sig med .

Tack P4776OKannat

Resenärer som tittade på Buhres på Kivik tittade också på

Kivik, Skåne län

Besökt Buhres på Kivik? Berätta vad du tyckte!