“Gott och trevligt ”

Buhres på Kivik
Rankad som nr 3 av 29 Restauranger i Kivik
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Beskrivning: Buhres på Kivik är för finsmakare i all enkelhet. Ät en avslappnad måltid i restaurangen eller tag en snabb lunch i Sillaluckan. Köp med färsk fisk, delikatesser eller något gott direkt från rökeriet. Buhres ligger i det pittoreska Kivik, precis intill havet på det magiskt vackra Österlen i Skåne. Generationer av fiskares kunskap om det havet kan erbjuda speglas i Buhres mathantverk, och dess filosofi tar avstamp i platsen och historien. Idag är Buhres en gastronomisk träffpunkt. Matglädje. Tradition. Gemenskap.
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Gott, schyssta lokaler och trevlig personal. Maten kom fort och smakade bra. Kunde varit något större portion tillbehören till laxen och musslorna lite mer kryddade men väldigt gott ändå.

Tack T-Fia

Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Restaurang centralt i Kivik.
Bästa läge med utsikt över hamnen. Helt ok mat men trist steril miljö och tyvärr igen dålig service. Sen är det synd att man generellt inte bevarar Kivik på ett bättre sätt.

1  Tack robertbG985FF
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Väldigt god mat, och fanns även alternativ ifall någon i sällskapet inte är en fiskälskare. Populärt ställe men personalen skötte detta bra så att alla fick plats.

Tack Anna L
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Vi var här för några år sedan och vi blev inte besvikna denna gång heller. Vällagat och gott. Det märks att man har vana av att tillaga fisk på denna restaurang. Rekommenderas!

Tack 512andersk
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Åt lunch här i juli under värsta lunchrusningen. Vi fick vänta ca 35 minuter på maten. Soppan var en av de bästa jag ätit. Jag blev ordentligt mätt. Kanske i överpris eftersom inget annat än soppa och två brödbitar ingick i priset (inget kaffe eller liten sallad).
Gott om sittplatser både inne och ute. Okej lunch.

Tack Pia A

Resenärer som tittade på Buhres på Kivik tittade också på

Kivik, Skåne län

Besökt Buhres på Kivik? Berätta vad du tyckte!