Spara
Höjdpunkter från omdömen
Mycket fin trädgårdsmiljö.

Blev rekommenderad att åka åka hit vilket var en mycket trevlig upplevelse. Dessutom kan man köpa ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

larob51
Mölndal, Sverige
Läs alla 27 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Kivik
från 85,56 US$
Mer information
från 91,67 US$
Mer information
Omdömet skrevs 16 maj 2021

Vi åkte till Svabeholms Kungsgård för att se den den omtalade Engelska trädgården
på Tåghusavägen 21. Vi hade hört så mycket positivt om trädgården. Döm om vår förvåning det var verkligen ingenting att se för denna långa väg vi åkt.
Javisst det var i maj 2021 och det blommade inte speciellt mycket. Men befinner vi oss inte på Österlen där värme och växt likhet hör så samman.
Den engelska trädgården på Sofiero är klart mycket mer imponerande.

Datum för upplevelsen: maj 2021
Tack Göran H
Omdömet skrevs 10 maj 2021 från mobil enhet

Om man är trädgårds8ntresserad är det en dröm. Är man inte trädgårdsintresserad är det bättre att gå och ta en öl på serveringen, då fattar man ändå inte vad det fina går ut på. Jag hade kunnat vara där hela dagen.

Datum för upplevelsen: maj 2021
1  Tack staffan j
Omdömet skrevs 22 augusti 2020

En charmig trädgård med en praktfull kompakt blomning. Sitt ner o njut eller strosa runt och känn dofter från alla vackra växter.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack larob51
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Jättevacker trädgård med gott om rosor. Barnen älskade delen med det lilla ”Muminhuset” och ville inte gå därifrån. Ett stort plus att det var gratis inträde för barnen. Passar för alla som är trädgårdsintresserade.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Passionfortravel85
Omdömet skrevs 9 juli 2020

Helheten är fantastisk och varje vecka finns något nytt att beundra! Man kan åka hit många gånger och uppleva den fantastiska trädgårdens skiftningar! Duktig, kunnig personal och otroligt fina växter av högsta kvalitet att köpa med hem! Jag handlar bara växter här hädanefter♥️

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack jennyn776