Omdömet skrevs 31 augusti 2017

Rummen jättefina, rent och fräscht men tyvärr så faller betyget pga av dåligt lukt i vattnet när man spolar, duschar eller tvättar händerna .
Hotellets personal super trevliga, bra service, maten på hotellet helt ok, barnvänligt och med lollo och bernie cluben så massa underhållning och kuligt för dem små.
Hottelet läge väldigt off, men en taxi till Albena och Albenas vattenland är absolut en positiv upplevelse. Super trevligt vattenland , rent, fint och fin service.

Tips för att välja rum: Byggnad nr 1 , room med utsikt eller privat pool är ett bra tips
  • Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
1  Tack Sanja S
Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Läget vid havet var toppen. Man kunde hänga vid barnpoolerna men samtidigt lätt ta ett svalkande dopp i havet. Gott om solsängar, man hittade alltid några lediga.

Hotellet ligger avsides och det var väldigt lugnt och skönt där. Ingen trafik att vara orolig för, utan barnen kunde springa lite som de ville.

Maten på buffé-restaurangen samt Diyans Restaurang var toppengod. Dock blev det tråkigt för den i sällskapet som var vegetarian, då det fanns få vegetariska rätter och kunskapen att anpassa/improvisera vegetariska rätter upplevdes låg.

Vårt hotellrum var jättefint med sköna sängar. Havsutsikten från balkongen ett extra plus.

Vattnet kunde ibland lukta svavelväte (ruttna ägg), vilket inte var så trevligt. Särskilt varmt vatten i duschen luktade. Vi klagade på detta och de var där och gjorde något så det blev lite bättre, men lukten försvann inte helt. Så är man väldigt känslig för sådan lukt kanske man ska tänka sig för eller fråga extra om det. Tydligen hade det att göra med berggrunden på platsen.

Två av våra barn blev sjuka på resan, men vi fick väldigt bra hjälp. Hotellets läkarmottagning hade öppet 8-18 och "Nina" som jobbade där pratade jättebra engelska. Ett stort plus!

Livvakterna vid poolerna och havet höll god ordning på alla barn (och vuxna). Det kändes tryggt, särskilt vid vattenrutschkanorna där det annars lätt kan ske olyckor som pååkningar mm.

Personalen i receptionen pratade bra engelska och var tillmötesgående och trevliga. Städpersonalen pratade inte engelska, men de var också trevliga och städade bra. Jag gillar när de diskar upp disken också. Så det var extra plus.

Barnledarna var toppen och våra yngsta (6 år) hade mycket skoj på Lollo & Bernie-klubben och på mini-disco mm.

Det fanns ett bra gym mer flertalet maskiner och även lösa vikter, bänkpress mm. Där tränade vi nästan varje dag.

Det fanns också bra fitness-klasser med core, crosstraining samt den klassiska "water aerobics". Duktiga ledare!!

På kvällarna var det show med en lokal show-grupp. De var duktiga och barnen tyckte det var roligt. Som vuxen kunde jag tycka att det var lite platt ibland, men dans-showen de hade var riktigt bra. De fanns två riktigt duktiga dansare i gruppen som imponerade!

Vi åkte med taxi till Albena och Varna. Det var roligt att se sig omkring litegrand och shoppa lite. Annars var vi mest på hotellet och badade.

En sak vi inte visste innan vi åkte, var hur dåliga snorkelmöjligheter som svarta havet bjuder på. Så ha inga förhoppningar om att se längre än ca 1 m i havet.

Däremot var det skönt att bada i havet, lite stenigt på ena sidan stranden, men annars bra sandstrand. Stor vågbrytare gjorde att det var ganska lugnt i vattnet och inga stora vågor.

Som helhet får detta ställe 4 prickar av oss. Det var en mycket bra semester :)

Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack Kristina G
Omdömet skrevs 20 augusti 2017

Generellt mycket bra bemötande från personal, rent och fräscht. bra sängar.
Barnvänligt. Åker du med Ving finns underhållning för barnen.

Dock få alternativ på restauranger, så 1 vecka kändes lagom/ alternativt finns all- inclusive på hotellet.
De som vill ha uteliv och festa , gör bäst i att söka sig någon annanstans.

• Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack Inger J
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Vi har (i efterhand) läst många negativa omdömen, men hotellet har nog tagit sig i kragen de senaste åren. Hotellbyggnaden var fräsch med stora fina rum, dock en inte helt bra doft från avloppet.

Poolområdet däremot skulle kräva en rejäl renovering. Den ena poolen var dessutom avstängd 2,5 dag då vatten blev grumligt och väldigt grönt. Vingpersonalen påstod att det hade blivit en reaktion med regnvattnet...(?). Badvakterna gjorde inte många knop förutom mannen vid vattenrutschkanorna som verkligen använde sin visselpipa.

Maten i restaurangen tyckte vi var riktigt bra. Vi bodde på hotellet en vecka och uppfattade variationen som mycket bra. Vi provade oxå den enda "externa" restaurangen på området och där var både personal och mat av bra klass.

Vad gäller aktiviteter så fanns det hela tiden att göra för barnen om man så vill. Det är ett måste för Ving eftersom hotellet ligger helt offside. Vi tog en dag en shuttlebus (dyr sådan), till närmsta stad Balchick, men det var ingen jättestad direkt.

Läget är egentligen hotellets stora nackdel. Alla gäster är på hotellet precis hela tiden, vilket innebär att man bör passa vissa tider i t ex restaurang för att det inte skall bli för trångt. Detsamma gäller om man vill ha en framskjuten plats vid poolkanten...

Sammanfattningsvis ett bra familjehotell för barnfamiljen där all-in är ett måste om du vill somna mätt på kvällen.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Jakob L
Omdömet skrevs 30 juni 2017 från mobil enhet

Förväntade mig egentligen inget speciellt efter att ha läst massor med negativa kommentarer, men hotellet var helt underbar perfekt för barn! Superrent och fräscht överallt (de skurade tom kaklet ute) maten var jättegod och alltid mycket att välja på. Badvakter överallt som verkligen hade koll!
Personalen gick runt hela tiden och erbjöd olika aktiviteter.
Finns en liten butik i området om man skulle behöva annat än det som erbjuds på hotellet.
Det enda "dåliga" var väl att man fick ta sig till stan med buss/taxi och det sistnämnda var ganska dyrt (140 leva till golden sands)

Bodde här: juni 2017, reste med familjen
5  Tack MartaM2547