Omdömet skrevs 15 augusti 2020 från mobil enhet

I samband med firande av 60-år och 65-år valde vi att vistas på Gullmarsstrand och bokade tre nätter. Först var vi inne på att boka ett paket (sommar) men gick sedan över till att boka enbart rum, jag tror det var ett bra val. Det blev lite mer flexibelt och dessutom aningen billigare. Jag kan rekommendera Klinten med havsutsikt, fast det blir lite trappor att forcera. Har man bara någorlunda kondition så är det detta inga inga bekymmer.
Rummet är inte så stort men utsikten är vidunderlig om om man valt havsutsikt, och det är det värt. Ta med kikare. Vi valde till Sinnenas havsbad, det är måste. Sensationen är att ligga i varm pool, 35 grader och sedan kyla av sig i havet, men se uppför maneter. Frukost är bra, i Coronatider tar det dock lite tid. Bra att vara där innan klockan åtta.
Restaurangen då? Ja, priserna är kanske något i överkant (i småländska mått mätt), men har man nu åkt dit så får man ta det onda med det goda. Jag kan rekommendera skalldjurssoppa till förrätt. Den är något utöver det vanliga. Ryggbiffen beställdes som rare medium men det blev well done, och då hamnar i läget om man ska skicka ut den igen eller låta det bero. Vi svenskar vill ju inte vara till besvär så jag lät saken bero, jag var helt enkelt för hungrig. För övrigt är service något utöver det vanliga, mycket bra.
Summan av kardemumman är att Gullmasstrand är ett bra val, oavsett om du åker med en Audi R8 eller en gammal Volvo 760.
Go for it!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Alfred_Guasteau
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Skulle äta middag och när vi väl fick beställa som tog lång tid så fanns inte den rätten. Fanns totalt 3 rätter att välja på varpå 1 då inte fanns så tog det andra 2. När maten kom var köttet kallt och segt. Hade ätit köttet dagen innan så visste hur det skulle smaka. Klagade till servitrisen och bad om att få fisken. Tog för lång tid så mitt sällskap hann äta upp och vi var tvungna att gå därifrån.

Datum för vistelsen: juni 2020
1  Tack sarahT5379SQ
Omdömet skrevs 8 augusti 2020

För tolfte året i rad så tillbringar jag en sommarvecka vid denna vackra och unika hotellanläggning direkt vid havet. Den ligger tillsammans med gamla vackra kaptensvillor som tillsammans ger hotellet ett perfekt och idylliskt läge. Hotellet passar bra både för privatbesök och för lagomt stora konferenser.

I år tyckte jag att den goda maten lyfts upp till höjder som kan jämföras med situationen för ca tio år sedan. De unga svenska kockarna, med fina tävlingsmeriter, skapade fantastiskt goda middagar i mitt dagliga trerätterspaket. Varje dag i en vecka så fick jag något nytt som imponerade i smak och utseende. Serveringspersonalen var också mycket professionell och lyhörd för synpunkter. Relativt unga men ytterst talangfulla!

I övrigt så har hotellet hanterat covid-19 på ett ansvarsfullt sätt med avstånd mellan bord och linjemarkeringar till den goda frukostbuffén.

Rummen är olika placerade men har alla sköna sängar från Carpe Diem. Det finns rum som har utsikt från höjden i byggnaden Klinten och det finns rum direkt vid vattenbrynet. Det finns även rum utan utsikt så min rekommendation är att boka tidigt om ni värdesätter utsikten. Städningen upplevde jag som mycket god av ett glatt och servicemindet brasilianskt städteam.

Spa-anläggning finns men inga stora pooler utan istället finns bl a ett genomtänkt och spännande hus på pålar i vattnet som kallas Sinnenas hus och där finns på båda sidor var sin smart pool med 38-gradigt vatten och förstås nedgång till det härliga salta böljorna. Bredvid anläggningen så ligger en ganska lång finkornig strand med brygga och hopptorn som jag utnyttjade ofta.

Jag upplevde serviceandan från alla på hotellet som mycket hög och stället verkar ha återkommande gäster som jag känner igen från tidigare år.

Rumstips: Tipsar om att boka i tid för att få rum med utsikt från höjden eller vid vattenbrynet.
Tack Bjorn59
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt små rum med få avställningsytor och bara en fåtölj, nu hade vi fint väder och sov bara i rummet så det blev ok. Fantastiskt läge och utsikten från restaurangen var magisk. Tycker dock inte att maten var prisvärd Vi år ryggbiff och den var ok men för 300kr borde det varit klart bättre, men all personal som jag mötte får 5/5 de var trevliga,hjälpsamma.

Tack helenaj2015
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Jag och min flickvän spenderade två nätter på detta hotell. Restaurangen och dess mat, läget samt spavistelsen på sinnenas havsbad, med infinitypoolen precis vid havet är i en klass för sig!

Däremot behöver hotellet steppa upp sig när det kommer till rummen. Vi betalade över 2000 kr/natt för ett jättelitet rum med knappt några avlastningsytor i varken sovdel eller badrum, en TV stor som en dataskärm, ingen helkroppsspegel och ett badrum med enbart svag belysning vilket gjorde det svårt att fixa till sig.

Tack hermanssonj