Villa Sjotorp
Orbitz.com
Hotel Riverside(Uddevalla)
  • Frukost ingår
Hotel Viking Uddevalla(Uddevalla)(Mycket prisvärt!)
Hotell Skona Rum(Uddevalla)
Stenungsbaden Yacht Club(Stenungsund)
Stenungsbaden
Scandic Swania(Trollhättan)
ScandicHotels.com
  • Frukost ingår
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
  • Precis vid stranden
TripAdvisor
Omdömet skrevs 27 november 2016

Jag och 12 andra såg fram emot boende och 5 rätters middag! Jag avböjde dryckespaket eftersom kanske inte alla i sällskapet ville ha vin och på grund av kostnaden.Enligt ägarinnan kunde vi dock välja på lilla dryckespaketet. Hon hänvisade till en kypare mitt antagande.Men enligt honom fanns det inte något sådant paket att tillgå.Han pratade på och sa att han kunde inte göra maten rättvisa om inte vi valde dryckespaketet.Mycket tjat !!Men jag stod på mig och sa att jag bjuder på vitt och rött vin till rätterna.Kan tilläggas att detta var en personalresa som jag bjöd mina anställda på.
De tre förrätterna kom på stora tallrikar jag fick ta på mig glasögon för att se vad som serverades.Smakerna var inget sensationellt seg purjolök och någon smaklös risotto samt en liten kräft skjärt. Alla vid bordet höll dock god min åt av brödet för att bli mätta.
Huvudrätten var Vildsvin min bit var seg och väldigt lite stekt.Jag föredrar well done på kött.Liksom några av bordsgrannarna.Kan tilläggas att några var nöjda med köttet Portionen var så litet att det över huvud taget inte var värda att kalla huvudrätt.Och så kom efterrätten en mandelkaka med blåbär och getglass. Glassen var så lite att det kunde rymmas i en tesked!! En av gästerna sa att jag hann inte känna någon getsmak det tog slut så fort!!!!.Detta var så skrattretande att alla i alla fall kunde se det roliga i att det är så här fin mat serveras.Min tanke, jag är medveten om att det skall vara en smakupplevelse men grundregeln måste väl i alla fall att man skall bli mätt ????Jag kommer inte att rekommendera Villa Sjötorps mat till någon.Miljön fin och frukosten bra! Lampa inte hel i badrummet det kan man förvänta sig. Det var en hund som sprang i restaurangen jag satt brevid en kvinna som reagerade på detta.Borde man inte få info om det när man kommer 13 personer om det är någon som har Allergi? Jag såg visserligen att det stod på HEMSIDAN att hundar var välkomna! Ja nu vet ni vad jag tycker!

• Bodde här: november 2016, reste i arbetet
8  Tack Ann-kristin L
Omdömet skrevs 18 oktober 2016

Ett härligt kråkslott med själ! Man känner direkt att det är någon som verkligen bryr sig om stället och vill att vi gäster ska må bra.
Alla rum är olika och således olika charmiga. Vi gillar det "röda rummet" allra bäst. Låt ej luras av fönster mot parkeringen. Det är inte så viktigt. Och det är aldrig direkt någon rush där heller. Faktiskt så bjöds vi sist på en väldigt rolig upplevelse tack vare fönster mot parkeringen... En norsk kvinna i luven på sin norske man när hon försökte backa in deras Tesla på en i övrigt väldigt tom parkering :-)... Munterheten utbröt i vårt rum! Rummen är inredda i gammal stil, med en mix av gamla möbler och nygamla replikor. Vid en första anblick skulle man kunna få en känsla av gammal sommarstuga som stått lite för länge, men allt är väldigt fräscht och rent. Badrummen är alla nyrenoverade (eller ja, de känns nyrenoverade. Har säkert passerat något år.). Känns som att gå in i ett franskt badrum. Väldigt fint och genuint. Fräscht och rent här också. Att notera är att du åker inte hit för att ligga på rummet och titta på tv. I "röda rummet" står en 14 tums tjockv högt upp på en hylla... Vet inte om vi ska skratta eller gråta. Tips - ta bort den helt!
Stället är mysigt murrigt.
Frukosten är väldigt god! Känns som att vara hemma hos farmor och äta frukost. Supergoda nybakade frallor, hemgjord marmelad, varma perfekt kokade ägg, riktig ost, någon hembakt kaka som liten fin avslutning. Mycket är eko och närodlat.
Gå runt i trädgården och bäst av allt nästan är den fantastiska gungan på baksidan ned mot havet. Hänger från en två och en halv famnar grov bok (vi har mätt!) och man kommer högt! Hela tiden med utsikt över havet. Återigen - känns som om vi är hemma hos farmor.
Tyvärr är det lite svårt att komma ner till själva havet. Finns ingen naturlig strand tillhörande huset. Men, utsikten är finfin.
Hellre lite skevt och vint men med stor själ än en totalt könlöst, massproducerat hotell. Vi kommer alltid tillbaka hit.

Tips för att välja rum: Vi gillar "röda rummet" bäst. Lite mindre, men väldigt mysigt.
  • Bodde här: oktober 2016, reste med vänner
1  Tack Lena A
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade 20 oktober 2016

Hej Lena, det glädjer oss att ni trivs på Sjötorp ( ja det där med tv-apparaterna är ett elände... vi ska försöka ta tag i det, men hur vi än gör så passar de liksom inte in..)
Fråga oss nästa gång om stranden så ska vi visa hur ni kommer dit. Vi har en fin trappa hela vägen ned - ja det är 81 trappsteg ned - och lika många upp, men soffor finns på vägen för vila och reflektion. Väl Mött, Ellika - Villa Sjötorp

Omdömet skrevs 11 september 2016 från mobil enhet

Vi behövde komma tre h tidigare till restaurangen än de skulle ha öppnat. Det gick de med på givet att alla i sällskapet samma förbeställda meny. Det kallar jag service. Vi var 12 pers och fick sitta i ett eget rum. Servicen var familjär och kunnig. Maten var riklig och mycket god. Vi behövde bara betala för det vinet vi drack trots att flaskorna stod på bordet. De små i sällskapet som hade spring i benen fick göra paus och hoppa i studsmattan ute i parken.

Allt som allt; fantastisk miljö ute och inne, mycket och god mat och trevlig personal. För att få en femma hade krävts att vi kunnat välja olika på menyn. Alla var inte riktigt nöjda med menyvalet, nämligen.

Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
1  Tack SELN69
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade 13 september 2016

Tack för din fina recension. Det glädjer oss att ni fick en fin upplevelse hos oss. Vi beklagar att inte alla var nöjda med menyvalet. Tyvärr har vi inte kapacitett att hålla full à la carte utanför ordinarie öppettider men gör alltid vårt yttersta för att våra gäster ska få en fin upplevelse. Hjärtligt Välkomna när ni har vägarna förbi igen. Ellika Mogenfelt, Villa Sjötorp

Omdömet skrevs 3 september 2016 från mobil enhet

Vi blev bjudna på middag på Villa Sjötorp av 4 vänner som brudgåva och det var helt fantastiskt. 5-rätters meny med fantastiska viner, jag är inte stor i maten men det var så gott så det gjorde ont i själen att lämna på tallriken, allt gick ner. Trevlig personal och härlig atmosfär. Vi bor i Frankrike men kommer tillbaks. Vi rekommenderar!

Bodde här: september 2016, reste med vänner
1  Tack Viktoria A
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade 10 september 2016

Stort tack. Det glädjer oss att ni fick en fin afton hos oss på Villa Sjötorp. Hjärtligt Välkomna igen när ni har vägarna förbi.

Omdömet skrevs 20 augusti 2016 från mobil enhet

Mycket god och vällagad närproducerad
mat i otroligt pittoresk miljö. Sittande på verandan med underskön utsikt över vattnet känner man sig förpassad till en svunnen tid. Fantastiskt trevlig och omtänksam personal som gav mycket personlig service.

Bodde här: augusti 2016, reste i arbetet
1  Tack Katrin S

Stort tack för fin recension. Hoppas ni får tillfälle att besöka oss igen, kanske för att uppleva även andra årstider. Väl Mött, Ellika Mogenfelt - Villa Sjötorp