Villa Sjotorp
  • Precis vid stranden
Hotel Riverside(Uddevalla)
  • Frukost ingår
Hotel Viking Uddevalla(Uddevalla)(Mycket prisvärt!)
Stenungsbaden Yacht Club(Stenungsund)
Stenungsbaden
Scandic Swania(Trollhättan)
ScandicHotels.com
Orbitz.com
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs september 11 2016 från mobil enhet

Vi behövde komma tre h tidigare till restaurangen än de skulle ha öppnat. Det gick de med på givet att alla i sällskapet samma förbeställda meny. Det kallar jag service. Vi var 12 pers och fick sitta i ett eget rum. Servicen var familjär och kunnig. Maten var riklig och mycket god. Vi behövde bara betala för det vinet vi drack trots att flaskorna stod på bordet. De små i sällskapet som hade spring i benen fick göra paus och hoppa i studsmattan ute i parken.

Allt som allt; fantastisk miljö ute och inne, mycket och god mat och trevlig personal. För att få en femma hade krävts att vi kunnat välja olika på menyn. Alla var inte riktigt nöjda med menyvalet, nämligen.

Bodde här: Augusti 2016, reste med familjen
1  Tack SELN69
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade september 13 2016

Tack för din fina recension. Det glädjer oss att ni fick en fin upplevelse hos oss. Vi beklagar att inte alla var nöjda med menyvalet. Tyvärr har vi inte kapacitett att hålla full à la carte utanför ordinarie öppettider men gör alltid vårt yttersta för att våra gäster ska få en fin upplevelse. Hjärtligt Välkomna när ni har vägarna förbi igen. Ellika Mogenfelt, Villa Sjötorp

Omdömet skrevs september 3 2016 från mobil enhet

Vi blev bjudna på middag på Villa Sjötorp av 4 vänner som brudgåva och det var helt fantastiskt. 5-rätters meny med fantastiska viner, jag är inte stor i maten men det var så gott så det gjorde ont i själen att lämna på tallriken, allt gick ner. Trevlig personal och härlig atmosfär. Vi bor i Frankrike men kommer tillbaks. Vi rekommenderar!

Bodde här: September 2016, reste med vänner
1  Tack Viktoria A
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade september 10 2016

Stort tack. Det glädjer oss att ni fick en fin afton hos oss på Villa Sjötorp. Hjärtligt Välkomna igen när ni har vägarna förbi.

Omdömet skrevs augusti 20 2016 från mobil enhet

Mycket god och vällagad närproducerad
mat i otroligt pittoresk miljö. Sittande på verandan med underskön utsikt över vattnet känner man sig förpassad till en svunnen tid. Fantastiskt trevlig och omtänksam personal som gav mycket personlig service.

Bodde här: Augusti 2016, reste i arbetet
1  Tack Katrin S

Stort tack för fin recension. Hoppas ni får tillfälle att besöka oss igen, kanske för att uppleva även andra årstider. Väl Mött, Ellika Mogenfelt - Villa Sjötorp

Omdömet skrevs augusti 6 2016

Det pietetsfullt vackert renoverade lilla hotellet med utsökt färgsättning och med ett fantastiskt läge med utsikt högt över havet gör oss lika lyckliga vid varje besök. De personliga rummen, som från en annan tid med all nutida bekvämlighet. Vissa med kakelugn, andra med badrum där man lyckats rädda originalkaklet. Sängar bäddade med de ljuvligaste linnelakan. Det vackra trapphuset och sedan matsalen där man kan avnjuta fem utsökt komponerade rätter med lokalproducerade råvaror och det generösaste vinpaket jag någonsin druckit. Frukost med de godaste juicer, havtorn, äppelmust, svart vinbär. Hemlagat bröd, omsorgsfullt upplagda burkar med yoghurt och blåbär. Vi kommer återvända, många gånger!

• Bodde här: Augusti 2016, reste med familjen
1  Tack Kristina S

Tack för fina ord och Hjärtligt Välkomna igen - kanske ses vi till Jul....

Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Tror först att vi har kört fel, men nej ett smukt hus vid vattnet och omgiven av grönska. Satt på terassen med utsikt över vattnet och åt fantastisk mat: fisksoppa, råbiff, oxe och ungtupp, allt var super gott!!
Goda råvara och framför allt grönsaker som var vältilllagad. Där fanns möjlighet för att köpa italiensk keramik och lite annat. Bra koncept. Det var dock ganska dyrt, men vi kommer nog ändå tillbaka.

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack Svenskeren