Villa Sjotorp
Orbitz.com
Hotel Riverside(Uddevalla)
  • Frukost ingår
Hotel Viking Uddevalla(Uddevalla)(Mycket prisvärt!)
Hotell Skona Rum(Uddevalla)
Stenungsbaden Yacht Club(Stenungsund)
Stenungsbaden
Scandic Swania(Trollhättan)
ScandicHotels.com
  • Frukost ingår
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
  • Precis vid stranden
Omdömet skrevs 3 september 2016 från mobil enhet

Vi blev bjudna på middag på Villa Sjötorp av 4 vänner som brudgåva och det var helt fantastiskt. 5-rätters meny med fantastiska viner, jag är inte stor i maten men det var så gott så det gjorde ont i själen att lämna på tallriken, allt gick ner. Trevlig personal och härlig atmosfär. Vi bor i Frankrike men kommer tillbaks. Vi rekommenderar!

Bodde här: september 2016, reste med vänner
1  Tack Viktoria A
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade 10 september 2016

Stort tack. Det glädjer oss att ni fick en fin afton hos oss på Villa Sjötorp. Hjärtligt Välkomna igen när ni har vägarna förbi.

Omdömet skrevs 20 augusti 2016 från mobil enhet

Mycket god och vällagad närproducerad
mat i otroligt pittoresk miljö. Sittande på verandan med underskön utsikt över vattnet känner man sig förpassad till en svunnen tid. Fantastiskt trevlig och omtänksam personal som gav mycket personlig service.

Bodde här: augusti 2016, reste i arbetet
1  Tack Katrin S

Stort tack för fin recension. Hoppas ni får tillfälle att besöka oss igen, kanske för att uppleva även andra årstider. Väl Mött, Ellika Mogenfelt - Villa Sjötorp

Omdömet skrevs 6 augusti 2016

Det pietetsfullt vackert renoverade lilla hotellet med utsökt färgsättning och med ett fantastiskt läge med utsikt högt över havet gör oss lika lyckliga vid varje besök. De personliga rummen, som från en annan tid med all nutida bekvämlighet. Vissa med kakelugn, andra med badrum där man lyckats rädda originalkaklet. Sängar bäddade med de ljuvligaste linnelakan. Det vackra trapphuset och sedan matsalen där man kan avnjuta fem utsökt komponerade rätter med lokalproducerade råvaror och det generösaste vinpaket jag någonsin druckit. Frukost med de godaste juicer, havtorn, äppelmust, svart vinbär. Hemlagat bröd, omsorgsfullt upplagda burkar med yoghurt och blåbär. Vi kommer återvända, många gånger!

• Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
1  Tack Kristina S

Tack för fina ord och Hjärtligt Välkomna igen - kanske ses vi till Jul....

Omdömet skrevs 1 augusti 2016 från mobil enhet

Tror först att vi har kört fel, men nej ett smukt hus vid vattnet och omgiven av grönska. Satt på terassen med utsikt över vattnet och åt fantastisk mat: fisksoppa, råbiff, oxe och ungtupp, allt var super gott!!
Goda råvara och framför allt grönsaker som var vältilllagad. Där fanns möjlighet för att köpa italiensk keramik och lite annat. Bra koncept. Det var dock ganska dyrt, men vi kommer nog ändå tillbaka.

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Svenskeren
Omdömet skrevs 22 juli 2016

Fantastiskt läge och vi hade tur med vädret och det gjorde såklart vår upplevelse bättre. Men utifrån priset vi betalade så förväntade jag mig mer. Både när det gäller bemötandet och maten. Vi tog 5 rätters och den saknades tyvärr det där lilla extra. Fina råvaror dock. Vi tycker också att det kändes stressigt då vi åt 5 rätter på 1 1/2 timme.Ett plus för att serveringspersonalen presenterade vad vi åt. Vårt rum var mysigt och hade balkong (gula rummet, kan rekommendreas) Jag tycker det är charmigt med de gamla möblerna och det omaka porslinet och besticken till middagen. Frukosten hade allt vad vi önskade förutom en god juice. Alltid trevligt med små "presentationslappar" på frukostbuffénså man vet vad man äter.VI hyrde även kajak och det var en kul upplevelse. Som helhet är vi nöjda.

Tips för att välja rum: Det gula rummet med balkong.Det var dock något lyhört.
  • Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Emmafi
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2016

Tack för dina synpunkter. De är viktiga för oss och vår utveckling så att vi alltid erbjuder våra gäster en positiv och minnesvärd upplevelse av Lyckorna och Villa Sjötorp.
Vår ambition är att erbjuda en känsla av hur det var på Lyckorna några årtionden in på 1900-talet, när bad-och societetslivet blomstrade och gästerna kom för att njuta av stillheten och det hälsofrämjande klimatet här. I det arbetet är just omsorgen om och bevarandet av detaljerna av den allra största vikt.
På frukostbordet finns Aroniajuice, Havtornsjuice och Äpplejuice. Vi har valt att arbeta med lokala och ekologiska råvaror - kanske saknade ni apelsinjuicen?, som vi av ovan anledning valt bort.
Väl Mött,
Ellika Mogenfelt - Villa Sjötorp