“Magnifikt och pittoreskt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Villa Sjotorp
Rankad som nummer 1 av 2 temaboenden i Ljungskile
Omdömet skrevs augusti 6 2016

Det pietetsfullt vackert renoverade lilla hotellet med utsökt färgsättning och med ett fantastiskt läge med utsikt högt över havet gör oss lika lyckliga vid varje besök. De personliga rummen, som från en annan tid med all nutida bekvämlighet. Vissa med kakelugn, andra med badrum där man lyckats rädda originalkaklet. Sängar bäddade med de ljuvligaste linnelakan. Det vackra trapphuset och sedan matsalen där man kan avnjuta fem utsökt komponerade rätter med lokalproducerade råvaror och det generösaste vinpaket jag någonsin druckit. Frukost med de godaste juicer, havtorn, äppelmust, svart vinbär. Hemlagat bröd, omsorgsfullt upplagda burkar med yoghurt och blåbär. Vi kommer återvända, många gånger!

• Bodde här: Augusti 2016, reste med familjen
1  Tack Kristina S
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade september 10 2016

Tack för fina ord och Hjärtligt Välkomna igen - kanske ses vi till Jul....

Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Tror först att vi har kört fel, men nej ett smukt hus vid vattnet och omgiven av grönska. Satt på terassen med utsikt över vattnet och åt fantastisk mat: fisksoppa, råbiff, oxe och ungtupp, allt var super gott!!
Goda råvara och framför allt grönsaker som var vältilllagad. Där fanns möjlighet för att köpa italiensk keramik och lite annat. Bra koncept. Det var dock ganska dyrt, men vi kommer nog ändå tillbaka.

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack Svenskeren
Omdömet skrevs juli 22 2016

Fantastiskt läge och vi hade tur med vädret och det gjorde såklart vår upplevelse bättre. Men utifrån priset vi betalade så förväntade jag mig mer. Både när det gäller bemötandet och maten. Vi tog 5 rätters och den saknades tyvärr det där lilla extra. Fina råvaror dock. Vi tycker också att det kändes stressigt då vi åt 5 rätter på 1 1/2 timme.Ett plus för att serveringspersonalen presenterade vad vi åt. Vårt rum var mysigt och hade balkong (gula rummet, kan rekommendreas) Jag tycker det är charmigt med de gamla möblerna och det omaka porslinet och besticken till middagen. Frukosten hade allt vad vi önskade förutom en god juice. Alltid trevligt med små "presentationslappar" på frukostbuffénså man vet vad man äter.VI hyrde även kajak och det var en kul upplevelse. Som helhet är vi nöjda.

Tips för att välja rum: Det gula rummet med balkong.Det var dock något lyhört.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Emmafi
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade juli 23 2016

Tack för dina synpunkter. De är viktiga för oss och vår utveckling så att vi alltid erbjuder våra gäster en positiv och minnesvärd upplevelse av Lyckorna och Villa Sjötorp.
Vår ambition är att erbjuda en känsla av hur det var på Lyckorna några årtionden in på 1900-talet, när bad-och societetslivet blomstrade och gästerna kom för att njuta av stillheten och det hälsofrämjande klimatet här. I det arbetet är just omsorgen om och bevarandet av detaljerna av den allra största vikt.
På frukostbordet finns Aroniajuice, Havtornsjuice och Äpplejuice. Vi har valt att arbeta med lokala och ekologiska råvaror - kanske saknade ni apelsinjuicen?, som vi av ovan anledning valt bort.
Väl Mött,
Ellika Mogenfelt - Villa Sjötorp

Omdömet skrevs juli 14 2016 från mobil enhet

Villa Sjötorp kändes som ett vandrarhem med priser som ett lyxhotell. De saknar öga för detaljer (inredningen behöver uppdateras, byt ut de inplastade menyerna, lägg kärlek på den fantastiska uteplatsen och jobba på växter, buskar, blommor etc.) Det är det lilla som avgör helheten för oss medvetna resenärer. Frukosten som ingick i priset 1 998 för ett dubbelrum var däremot fin, bra att ni satsar på närodlat och ekologiska produkter inom er omnejd.

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack LolloLj
Ellika64, Ägare på Villa Sjotorp, svarade på det här omdömetSvarade juli 17 2016

Hej LolloLj
Tack för dina synpunkter och förslag på förbättringar. De är viktiga för oss och vår utveckling så att vi alltid erbjuder våra gäster en positiv och minnesvärd upplevelse av Lyckorna och Villa Sjötorp.
Vår ambition är att erbjuda en känsla av hur det var på Lyckorna några årtionden in på 1900-talet. När bad-och societetslivet blomstrade och gästerna kom för att njuta av stillheten och det hälsofrämjande klimatet här. I det arbetet är just omsorgen om och bevarandet av detaljerna av den allra största vikt.
Vänliga hälsningar
Ellika Mogenfelt, Villa Sjötorp

Omdömet skrevs juni 5 2016 från mobil enhet

Min man och jag fick en övernattning på Villa Sjötorp i 40-års present. Och vilken present!!!

Villa Sjötorp ligger vidunderligt vackert i Lyckorna. Det är ett slående vackert hus och det var spännande att läsa om dess historia. Den enorma Blodboken med tillhörande himlagunga utgör ett mäktigt blickfång och en rolig sysselsättning.

Vi bodde i det Gula rummet, med egen charmig balkong. Dock ingen utsikt att tala om.
Sängarna, med duntäcken och dunkuddar var underbara.
Det knakar i väggar och golv och lyhört är det, men det är det som bidrar till känslan av att sova över hos kusinen på landet...

I paketet som var bokat ingick trerätters middag samt ett glas vin. På inrådan från ägarinnan uppgraderade vi till femrätters med tillhörande vinpaket, vilket var en kulinarisk upplevelse. Fantastiska smaker i underbar miljö, närodlat och mycket ekologiskt.
Vi avrundade med kaffe och avec på verandan, invirade i var sin filt. Magiskt!

Frukostbuffén var lika god den. Stor valfrihet utan av vara vräkigt. Hög klass på råvarorna.

Hit kommer vi igen!

Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
2  Tack Carolina B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Ljungskile
26.3 km bort
Marstrands Havshotell
Nr 1 av 3 i Marstrand
530 omdömen
Visa priser

Besökt Villa Sjotorp? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Villa Sjotorp

Adress: 5 Sjoetorpsvaegen, Ljungskile 459 33, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Ljungskile
Bekvämligheter:
Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 temaboenden i Ljungskile
Prisklass: 1 778 kr - 2 201 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Villa Sjotorp 4*
Antal rum: 14
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Villa Sjotorp. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?