Villa Sjotorp
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Precis vid stranden
Hotel Riverside(Uddevalla)
Hotell Skona Rum(Uddevalla)
Stenungsbaden Yacht Club(Stenungsund)
Thorskogs Slott(Lilla Edet)
Omdömet skrevs 5 juni 2016 från mobil enhet

Min man och jag fick en övernattning på Villa Sjötorp i 40-års present. Och vilken present!!!

Villa Sjötorp ligger vidunderligt vackert i Lyckorna. Det är ett slående vackert hus och det var spännande att läsa om dess historia. Den enorma Blodboken med tillhörande himlagunga utgör ett mäktigt blickfång och en rolig sysselsättning.

Vi bodde i det Gula rummet, med egen charmig balkong. Dock ingen utsikt att tala om.
Sängarna, med duntäcken och dunkuddar var underbara.
Det knakar i väggar och golv och lyhört är det, men det är det som bidrar till känslan av att sova över hos kusinen på landet...

I paketet som var bokat ingick trerätters middag samt ett glas vin. På inrådan från ägarinnan uppgraderade vi till femrätters med tillhörande vinpaket, vilket var en kulinarisk upplevelse. Fantastiska smaker i underbar miljö, närodlat och mycket ekologiskt.
Vi avrundade med kaffe och avec på verandan, invirade i var sin filt. Magiskt!

Frukostbuffén var lika god den. Stor valfrihet utan av vara vräkigt. Hög klass på råvarorna.

Hit kommer vi igen!

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
2  Tack Carolina B
Omdömet skrevs 8 maj 2016

Lugn och avkopplande tvådagarsvistelse på Villa Sjötorp ger mersmak. Vi hade bokat femrättersmeny båda dagarna. Fantastiskt komponerade smakmässigt och en fröjd för ögat. Inga tunga kladdiga rätter utan lätta rätter med tyngdpunkt på rena smaker. När man reste sig från bordet var man behagligt mätt. Vi beställde vinpaket och vinerna var väl anpassade till matens smaker. En gedigen vinkunskap hos personalen. En av höjdpunkterna var smörstekt sparris med rostad mandel och Västerbottenost. En annan mellanrätt som var mer än lysande var olika matkorn och fröer som kokats ihop till en aptitlig rätt (minns tyvärr ej vad rätten hette).
Trevligt med närodlat och ekologiskt i stor utsträckning.
Härlig frukostbuffé med många olika smaker och rätter.
Huset Villa Sjötorp har en härlig atmosfär och känns hemtrevligt. Personalen är trevlig och hela stället känns intimt, nästan mera som om man är en vän än en betalande gäst. Fantastisk utsikt mot havet så här i maj innan träden fått alla blad.
På Villa Sjötorp tankar jag energi inför en stressig vår/försommar.
Tack

• Bodde här: maj 2016, reste som ett par
1  Tack StackarsJack
Omdömet skrevs 7 maj 2016 från mobil enhet

Detta var vårt andra besök med övernattning och femrättersmeny och vi var lika nöjda båda gångerna. Villa Sjötorp har ett fantastiskt läge, mysiga rum, underbar ägare och personal, och jättegod närproducerad mat. Första gången var min äldre mamma med och hon kan inte sluta prata om hur omtänksamma de var. Vi rekommenderar verkligen att köpa till dryckespaketen till maten. Vi hade absolut inte kunnat göra bättre val själva. Ett tips är också att ta en promenad längs med havet och titta på de pittoreska små badstugorna om vädret är fint.

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
1  Tack asamaja
Omdömet skrevs 30 januari 2016 från mobil enhet

Vi provade på en 5 rätters middag med dryckeskuvert -och blev inte besvikna! Alldeles för oss nya, kulinariska, extravaganta smaker och kombinationer! Prova gärna deras svarta bröd. Ett romantiskt ställe med fina rum. Allting toppen.

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
1  Tack mella79
Omdömet skrevs 12 september 2015 från mobil enhet

....Som inte lämpar sig för arbete.
Hotellet i sig är mysigt och lämpar sig bra för par som vill få en lugn stund, men som boende när man arbetar så finns här mer att önska.
Frukosten serveras från 08:00, vilket är i senaste laget när man har jobb att sköta. Wi-Fi uppkopplingen gav signal ibland och TV:n hade inga kanaler inställda. Gjorde en sökning och hittade TV2 och BBC. Dock frös bilden var tredje minut ungefär.

Hotellet är inrymt i en gammal underbar kåk som dock skulle må bra av lite renovering.

Bodde här: september 2015, reste i arbetet
Tack MattiasBjurling