Omdömet skrevs 11 augusti 2020 från mobil enhet

Ett fantastiskt slott med mycket fin natur och tre vandringsleder i närheten. Vi åkte hit för att fira bröllopsdag och lite blandade känslor när vi åkte hem. Vi uppgraderade oss till slottet. Vi bodde i Ester med fin utsikt, stort rum, soffmöbel, sköna sängar, vatten vid ankomst, fläkt på rummet och bra ytor i badrummet. Tyvärr var det dammigt i rummet, dammiga växter och smutsigt i badrummet.

Vi hade valt fyra rätters meny och tog öven vinmenyn vilket var ett plus. Mycket god mat och mycket god service i matsalen samt frukost dagen därpå. Inför middagen på kvällen blev vi ombedda att vänta vid receptionen och där var vi flera som väntade men ingen hämtade upp oss. Vi hade även tidigare bett om att få se vinkällaren men hörde inget om detta. Tyvärr ljummet bordsvatten och ljummet kaffe samt dyra drinkar i baren som serverades av outbildad personal.

Så lite småsaker som behöver förbättras.

De hade även fika med kaffe och tårta för gäster och besök utifrån för den som vill besöka omgivningarna

Tack lillguden
Thorskogs Slott Thorskogs Slott, Gästservice/reception på Thorskogs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2020

Hej!

Tack för Ert omdöme hit till oss.
Det var som Ni skriver i Er rubrik, både ris och ros och det är vi tacksamma för.
Jag skall ta detta vidare med våra avdelningar så att vi kan förbättra detta, såklart.
Vi uppskattar verkligen när vi får höra hur våra gäster haft det.
Vi hoppas också att Ni ändå är nöjda med Er vistelse, och vi hoppas på att få välkomna Er här hos oss igen snart.

Jag behöver bara kommentera det sista med vårt eftermiddagsfika. Det är endast för våra boende gäster, då slottet inte är öppet för daggäster på det sättet. Och det här året har vi behövt vara extra noga med detta, på grund av rådande pandemi.

Tack så mycket för Ert inlägg och vi hoppas som sagt på att få välkomna Er igen hos oss!

Önskar Er en fin dag,
Receptionen, Thorskogs slott

Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

En avstickare inte långt från Göteborg ligger detta lilla vackra slott.
Nu Hotel restaurang mm.
Vacker park och omgivning väl värt en resa o övernattning här.Ligger högt i dalgången med götaälv rinnande i dalen mycket fågel o djurliv.

Restyp: Reste i arbetet
88  Tack 170micaelaht
Thorskogs Slott Thorskogs Slott, Gästservice/reception på Thorskogs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2020

Hej!
Tack snälla för Er fina kommentar här till oss!
Det värmer att läsa detta och så härligt att Ni trivdes här hos oss under Er vistelse.
Hoppas att vi snart får välkomna Er här hos oss igen!

Omdömet skrevs 2 augusti 2020 från mobil enhet

En sommareftermiddag i början av augusti gör vi entré på Thorsskogsslott. Redan när vi vandrade mot slottet längs allén fick jag bra feeling. Vänlig personal välkomnade oss. Ett pampigt rum och ett glas bubbel innan middagen. Oväntat bra mat och helt ok viner. Hade gärna sett 2 alternativ på vinpaket då vi gärna lagt ett par kronor till för att hoppa upp ngt snäpp med tanke på den suveräna kvaliteten på maten.
Trevlig service och unik miljö.
Avslutade med kaffe och avec vid dammen i sommarkvällen.
Ett minne för livet.

Tack staffanh799
Thorskogs Slott Thorskogs Slott, Gästservice/reception på Thorskogs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2020

Hej Staffan,

Tack så mycket för Ert fina omdöme här till oss!
Och vad roligt att Ni trivdes så bra under Er vistelse här på Slottet.
Vi tar till oss av Ert förslag kring vinerna och hoppas att snart få välkomna Er här hos oss igen!

Önskar Er en fin dag & varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 24 juli 2020

För andra sommaren i rad har jag & min vän checkat in på pärlan Thorskogs Slott . Började med att ha picknick vid Stendammen som ligger ca 3 km ifrån slottet , vackert badställe . Fantastiskt fina inredda rum på slottet & annexet . Lånade kubb & spelade i slottsparken, tog sedan några läskande drinkar på den mysiga altanen . Åt en helt magisk 3 - rätters middag med goda viner till , otroligt kunnig & trevlig personal . Satt sedan & njöt av smarriga kaffedrinkar och bara mådde gott innan vi kröp ner i dom så sköna sängarna , sov som 2 små prinsessor ! Frukosten hade allt man kan önska sig & mer därtill , lyxfrulle . Hit kommer vi återkomma nästa sommar igen ! Ska du ha bröllop , konferens , överraska din kärlek eller bara unna dig själv lite livskvalitet så är Thorskogs Slott stället att åka till ❤️

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 881annahb
Thorskogs Slott Thorskogs Slott, Gästservice/reception på Thorskogs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 27 juli 2020

Hej!
Tack snälla för Ert fina inlägg hit till oss!
Så härligt att höra att Ni återvänder till oss och kommer att besöka oss igen.
Vad kul att Ni trivs så bra här hos oss.
Varmt välkomna igen och vi önskar Er en fortsatt fin sommar!

Omdömet skrevs 17 juli 2020 från mobil enhet

Thorskogs slott ger sannerligen en slottskänsla inne i byggnaden. Vackra möbler, tapeter och inredningsdetaljer. Maten var i toppklass och vi är mycket nöjda. Det som drar ner helhetsbetyget är växtligheten i parken. Den är dåligt skött med överblommade växter och ogräs. Hade det varit bättre skött hade det varit en oslagbar upplevelse!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack nszsa

Hej!
Tack för Ert inlägg här till oss efter Er vistelse här på slottet!
Så härligt att höra att Ni är nöjda med Ert besök.
Och vi tar till oss av detta vad gäller parken och jobbar med detta hela tiden.
Tack så mycket!
Varmt välkomna åter,