Parc des Mamelles, le Zoo de Guadeloupe

från 17,33 US$
från 71,74 US$
från 59,78 US$
Omdömet skrevs 21 februari 2019 från mobil enhet

Häftigt med hängbroarna högt uppe i luften. Förvånande att se djur som inte hör hemma här, tyckte synd om de små utrymmen för stora djuren. Dock värt besöket på grund av den ovanliga miljön.

Datum för upplevelsen: februari 2019
Tack TuulaTuu
Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Tankarna går alltid hur man ska förhålla sig till djur i bur. Detta zoo startade som att ta hand om skadade djur och att bevara djurarter som är utrotningshotade. Vi bestämde oss för att åka dit och det är ett väldigt fint zoo som ligger väldigt fint i regnskogen. Det minnesvärda var att gå på hängbroarna mellan träden. Och att se alla fantastiska växter. Fin miljö och omtanke om djuren finns men tyvärr finns det inga större möjligheter för leoparder och pantrar att springa fast än det är rejäla ytor de har att röra sig på. Värt ett besök.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack amosesson1
Omdömet skrevs 17 januari 2018

En fin liten park som ligger uppe i bergen, 15 euro kosta det för vuxna att gå in. Fanns en del roliga djur att kolla på, tyckte dock lite synd om de stora djuren då de så mycket uttråkade ut och hade ingenstans att gömma sig från våra nyfikna blickar. Man kunde köpa speciell mat som man fick ge till tvättbjörnarna o något annat djur som jag inte minns vad de heter.
Man kunde gå på trähängbroar en bit upp i parken vilket var roande o man fick fina vyer uppifrån.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack WargIs
Omdömet skrevs 15 mars 2017 från mobil enhet

Mycket trevlig och på ett smakfullt sätt placerad i den naturliga miljön. Massor med växter och blommor och även många av de lokala djuren som man kom mycket nära. Trevliga hängbroar och bra vandring i parken. Ett trevligt sätt att komma nära regnskogen. Absolut värt ett besök!

Datum för upplevelsen: mars 2017
Tack StefanL185
Omdömet skrevs 11 november 2015

Relativt nybyggt skulle jag gissa på då allt kändes väldigt modernt, mycket olika djur att titta på och även om jag personligen har lite svårt för djur inlåsta på detta sätt så kan man inte ta ifrån att man får se en hel del man antagligen aldrig sett annars.

Lätt att ta sig runt och även en trevlig promenad med möjlighet att titta på mer än bara djur.

I vanlig ordning så är all info på franska vilket kan vara bra att känna till innan.

Datum för upplevelsen: oktober 2015
Tack TozCaz