“Helt fantstiskt - "breathtaking"”

Grand Canyon South Rim
Praktisk information: Badrum, Aktiviteter för större barn
Information om sevärdheten
Praktisk information: Badrum, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 23 juni 2018

Har sett många sevärdheter och nationalparker men detta går utöver allt annat. Bara att komma dit och se ut över en milsvid ravin som skiftar i olika röda nyanser. Till och med amerikaner blir andäktiga och mållösa. Själv började jag nästa gråta (sånt händer egentligen inte mig). Ge Grand Canyon lite tid. Alla har inte lika tur med vädret så det är bra att ha en reservdag att ta till. Har du möjlighet och ork är en vandring ner i ravinen en extra dimension. Lite mindre krävande är att boka en guidad tur på en Mula.

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack HerrWallgren

Omdömet skrevs 4 april 2018 från mobil enhet

Grand Canyon är det mäktigaste jag någonsin sett. Jag hoppas att alla någon gång får se denna otroliga naturupplevelse. South Rim är mycket enkelt att ta sig runt både som gående, med barnvagn eller om man är rörelsehindrad. Testade helikoptertur över också, men det var nästan mäktigare att stå vid kanten. Åk hit!!

Datum för upplevelsen: september 2017
Tack brandingenjoren
Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Att komma fram till kanten och se ut över canyonen var en mycket mäktig upplevelse. Nästa svår att ta in.

Datum för upplevelsen: september 2017
Tack Carl-Henrik P
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Trots kyla och minusgrader morgon och kväll så är det ett besök och man kunde njuta av varenda sekund. Kunde verkligen inte fatta hur stort och mäktigt förrän jag åkte därifrån egentligen. Svårt att ta in just där o då.

Om man inte varit här så måste man hit!

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack F8188INvictorf
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 december 2017 från mobil enhet

Man kan inte förstå hur stort det är om man inte åker hit. Det är otroligt häftigt att stå vid kanten och titta ner och se det röda berget med alla lager. Det kostade 30$ /bil så det är inte dyrt. Det är dock lite långt att åka från Las Vegas på en dag men det går. Vi åkte inte någon buss utan gick och man kunde se riktigt bra vyer.
Summering:
Ett måste om man är i närheten. Gjorde Las Vegas resan till ett minne för livet.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack claesh870

Resenärer som tittade på Grand Canyon South Rim tittade också på

Grand Canyon nationalpark, AZ

Besökt Grand Canyon South Rim? Berätta vad du tyckte!