“Ett stopp på vägen i Death Valley”
Omdöme om Zabriskie Point

Zabriskie Point
Boka i förväg
Mer information
218,99 US$*
och över
Dagstur i liten grupp till nationalparken Death ...
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 27 augusti 2017 från mobil enhet

Ett bra pausställe att vila o nyttja toalett på. Man får gå ca 200 m upp till en topp med utsikt. Trodde det skulle vara mer att se o uppleva men helt okey ställe att se.

Tack Anders S

Omdömet skrevs 22 november 2016

Hur kan ett område helt utan växtlighet, vara så vackert? Känslan var att kliva in i en film som utspelade sig på månen. Kargt, men ändå så levande och fantastiskt! Stanna upp och njut av den magnifika utsikten och sug in den energi som finns här.

Tack Monica-Peking
Omdömet skrevs 14 augusti 2016

Helt klart värt ett stopp! Man bör trotsa hettan och ta sig upp för backen till utsiktsplatsen så man kan njuta av utsikten! Det är nog riktigt vackert vid soluppgång och solnedgång. Vi var där mitt på dagen men det var trots det väldigt vackert. Och varmt :)

Tack Jerry S
Omdömet skrevs 8 april 2016

Fantastiska vyer som är svårt att beskriva måste upplevas. Bra ordnat med parkering, information om platsen och lätt att nå höjden via promenadväg. Ta med vatten om det är varmt.

Tack Helene A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 24 oktober 2015

Detta karga men sköna område är trots begränsad växtlighet ändå fasinerande varierat med berg, sanddyner, saltöknar, uppstickande kaktusplantor. Under vår vistelse var hettan inte helt olidlig, men det framgick med all tydlighet att på varningsskyltar i området att förutsättningarna fanns för riktigt höga temperaturer.

Tack FritzK3

Resenärer som tittade på Zabriskie Point tittade också på

Death Valley National Park, Kalifornien

Besökt Zabriskie Point? Berätta vad du tyckte!