Omdömet skrevs 18 augusti 2017

Allt är dyrt på Island, det här hotellet likaså. Men jag tycker inte att det höll klassen för det priset om man jämför med andra hotell på Island.
Rummet var rent, det ska dom ha plus för i alla fall.
Frukosten var inte av "nordisk standard" i mina ögon. Riktigt dåligt utbud.

• Bodde här: augusti 2017, reste med vänner
Tack Charlotte V
Omdömet skrevs 8 juni 2016 från mobil enhet

Bodde en vecka i maj på Hotel Laxnes. Helt ok hotell, mellanklass. Kändes lite mer "motell" än hotell, men rent och fräscht. Frukosten var lite trist. Mer frukt och grönsaker och roligare bröd hade inte skadat. Finns ju ett bageri nästgårds, så det hade de kunnat kosta på sig. Missa inte att äta på Restaurang Hviti Ridarinn som ligger nästan mittemot, bakom mataffären Kronan! Jättegod mat!

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack Linda E
Omdömet skrevs 27 maj 2015

familjedrivet hotell med en "stugkänsla". Frukosten kanske inte va så mycket att hurra över, hade varit kul med ett annat bröd en rostbröd kanske men annars är hotellet mysigt.
Ägaren till Laxnes var helt fantastik. Vi hyrde hotellets bil, han gav oss råd vart vi skulle åka, var vi skulle äta och skrev ner allt på våran karta, han förgyllde våran resa till Island helt enkelt, utan honom hade vi antagligen missat hur mycket som helst.
Laxnes hotell i säg är litet, mysigt, helt okej rum och känns lite stugaktikt. Det låg ganska långt ifrån Reykjavik men eftersom vi hade hyrbil var det inget som störde oss.
Sviten är att föredra, de andra rummen var helt okej men det är kanske värt att bo i sviten om man vill ha lite finare.
Jag och min sambo hade en fantastik vecka på Island dels tack vare Hotel Laxnes och dess ägare.

• Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack Daniel L
Omdömet skrevs 5 september 2014

Shaun var mycket trevlig och hjälpsam. Vår familj på fem personer fick tillgång till två bredvid varandra liggande rum till ett mycket bra pris. Hotellets hyrbil var också prisvärd. Alla utflykter hade transfer från hotellet och turbussarna in till Reykjavik går regelbundet. För den som önskar natursköna vyer är hotellets läge perfekt.

• Bodde här: juli 2014, reste med familjen
Tack Ginlund
Omdömet skrevs 12 augusti 2014

Vi bodde på hotellet en vecka i juli och hade hyrbil hela tiden. Hotellet ligger perfekt för att utforska Island på egen hand. Nära Väg 1 och relativt nära Reykjavik.
Tyst och lugnt läge, trots närheten till Väg 1 och KFC-restaurangen på tomten brevid.
Vi fick ett jättefint rum, med gott om plats och fin utsikt mot bergen.
Shaun hjälpte till med information och bokning av en aktivitet, och är mycket hjälpsam.
Frukostbuffén är lite mager, men det viktigaste finns. Vi hade uppskattat mer än en sorts bröd, och att påfyllningen av tex gröt och bröd skett "automatiskt", men när vi sade till så kom det i alla fall snabbt.
Totalt sett ett hotell vi varmt rekommenderar till resenärer som uppskattar ett lugnt, trevligt, litet hotell utanför själva staden.

• Bodde här: juli 2014, reste med familjen
1  Tack Misan67