“Ett underbart semesterhem”

Omdöme om Trullo di Giovanna

Trullo on an April morning
The drive and house seen from the lane Relaxing on the verandah
Kontrollera tillgänglighet
Bokningsförfrågan
Skicka förfrågan
Utmärkt
3 omdömen
Trullo on an April morning
The drive and house seen from the lane
Relaxing on the verandah
Verandah seen from the main bedroom window
Cosy livingroom/kitchen in the villa extension
Another view of the kitchen
Living area of the same room
Quaint trullo bedroom
Trullo kitchen
The front breakfast table with garden background
Looking across the side garden to the shower room window
Trullo from the drive
First view of Ceglie town 2km away
A day out at the Santa Sabina beach, 25 minutes by car.
Pool at twilight
The path to the pool, at dusk
The private pool in its lovely peaceful setting
View from the side of the verandah
Den här verksamheten är inte tillgänglig dessa datum.
Visa alla tillgängliga boenden

6 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
“Ett underbart semesterhem”
Omdömet skrevs 20 augusti 2014 för en vistelse i juli 2014

Vi tillbringade mer än fyra veckor i denna underbara semesterbostad. Vi var som mest sju personer och det gick bra även om den kanske är bäst lämpad för maximalt sex personer. Då slipper du sova i köket, även om det går det med. Sista veckan var vi bara två personer och då stod ett rum tomt eftersom vi valde att sova i trullon, kanske lite lyxigt men lugnt och skönt.

Huset är utrustat med två kök och en härlig stor altan under tak. I villan finns i mitt tycke det bästa köket med gott om utrymme att laga mat. Köket som ligger i anslutning till Trullon är lite mindre. På altanen tillbringades alla frukostar, luncher som intogs "hemma" samt middagar och det obligatoriska kvällsmyset. Med två badrum blev det aldrig kö.

I trädgården finns mandelträd, fikon, valnötter samt lite olika grönsaker beroende på säsong. Det vänliga paret som sköter om huset odlar tomater, gurka och paprika, gratis för oss som hyr, bara att plocka och äta.

Kontakten med ägarinnan var väldigt trevlig och enkel. Hon är oerhört tillmötesgående, hjälpsam och väldigt mån om dig som gäst, precis som det vänliga paret som sköter om huset.

Läget är lugnt och stilla utan att vara öde. Den två kilometer långa promenaden in till Piazza Plebescito mitt i Ceglie Messapica tog för oss ca 25 minuter och då gick vi inte jättefort. Något som hade varit pricken över i:et hade varit ett par cyklar. Då kan man snabbt ta sig in till stan och även dricka ett glas vin samt att man slipper leta parkering.
Ett tips är att ta med ficklampor och reflexvästar, en liten livförsäkring på den nattliga promenaden hem. Det är inte alla dagar som fullmånen lyser upp vägen hem.

Du behöver i stort sett inte ta med dig något mer än dina egna kläder. Allt som finns i huset är till för gästerna. Gör du slut på något så köper du bara nytt så att nästa gäst inte är utan just det du använt upp. Detta gör att man gärna lämnar sånt som inte går åt eller husgeråd man saknat och kompletterat med under vistelsen.

Det finns spel, böcker, kartor, guideböcker mm, allt fritt att använda. Det finns solstolar, parasoll och strandmattor. Du behöver inte sakna något.

Ceglie är en väldigt trevlig stad väl värd ett besök. Många trevliga restauranger både i stan och utanför.

Sängar och madrasser Kök och redskap
Rent badrum Andra lokaler och bekvämligheter
Service
Gillade mest: Helheten
Gillade minst: Kanske något långt att gå in till stan, i alla fall när man är där en månad.
Resegrupp: Storfamilj
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Rekommenderas för:
Kompisresa Äldre resenärer
Familjer med småbarn
  • Var verksamheten som i reklamen?
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Fick du valuta för pengarna?
  • Hade hotellet wifi/internet?
Malc203
Macclesfield, Storbritannien
8 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan för en vistelse i juni 2018

Svar från företaget
jul 10 2018
I am very grateful for your positive review. Thank you. It was a pleasure to have you stay in the trullo and to receive your updates whilst you were there. We hope you will visit again.
Walker047
Omdömet skrevs 24 september 2013 för en vistelse i september 2013

Sängar och madrasser Kök och redskap
Rent badrum Andra lokaler och bekvämligheter
Service
Gillade mest: This is an unique property.
Resegrupp: Make/partner
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Rekommenderas för:
Kompisresa
  • Var verksamheten som i reklamen?
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Fick du valuta för pengarna?
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Ange datum för att mer korrekta priser
2 gäster
Vuxna2
Barn0
Tillämpa
Äger du en semesterbostad? Lägg upp den här.
Extra inkomst
Enkelt att hantera