“Familjemiddag”

Rankad som nr 1 av 1 Smått och gott i Löttorp
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Buffé, Uteservering, Bokningar
Omdömet skrevs 25 juli 2019 från mobil enhet

Välorganiserat med betalning vid ankomsten och eget inköp av dryck i baren. Olika stationer med kalla och varma tillbehör. Trevliga kockar som skar upp kött efter önskemål. Vi behövde inte vänta på något trots att restaurangen var välbesökt. Ganska stimmigt med hög musik. Fantastisk terass med fin utsikt. Personalen var väldigt trevlig.

Tack mariapK180ER

Omdömet skrevs 24 juli 2019 från mobil enhet

Mycket god och vällagat mat, betyg 5. Men stökigt o stimmigt, och dålig musik på alldeles för hög ljudnivå, detta drar ner betyget betydligt. Man blev stressad och kunde inte riktigt njuta av den goda maten. Synd!

Tack Karinr214
Omdömet skrevs 24 juli 2019 från mobil enhet

Smart funktion att betala maten först och sedan gå in och äta. Allt är en buffé.
Tillbehören är många och fantastiskt goda! Skulle kunna gå hit och bara äta dessa.
Köttet är bra, men gillar inte riktigt de sämre bitarna av lamm och gris.
Om du är en person som äter normala mängder så blir det inte så mycket kött du äter. Priset på 400kr känns nästan lite saftigt då. På så vis skulle jag föredra en beställningsmeny där man kan välja själv en tallrik än en buffé där man får betala för någon annan som äter en halv gris på egen hand.
Personalen var överlag mycket trevliga och kunniga.
Denna gången var det nästan fullt och väldigt hög ljudnivå. Lite som i en skolmatsal. Vissa kanske uppskattar det, men var lite stressande med allt spring till/från buffén och den höga ljudnivån.
Takterassen är väldigt fin och bra utsikt.
Toaletten jag var inte luktade kraftigt av urin och var mycket dåligt städat. Papperskorg inte tömd på länge osv. Kändes lite äckligt.

Tack fishboy2016
Omdömet skrevs 19 juli 2019 från mobil enhet

Så välorganiserat! Det är ett måste såklart med så mycket folk, bra bemötande och service. Jag åt vegetariskt = tillbehören, detta blir man mer än mätt på, potatisgratäng, broccoligratäng, såser, sallader, bröd, olika smör. Så gott! Min sambo åt av köttet också och han var väldigt nöjd med kvaliteten på köttet.
Så vackert beläget mitt ute i ingenstans (det går bussar från olika ställen på Öland för att komma hit, kolla hemsidan) någon sa att det var som att vara på savannen och jag håller med.
Det kan bli lite kyligt under middagen beroende på var man sitter, jag hade med mig en tröja som jag sen fick ta av när vi satte oss för en drink på terassen.

Tack 767anettee
Omdömet skrevs 18 juli 2019 från mobil enhet

En kul upplevelse för den hungriga.
Vi gjorde ett besök på deras grillbuffé med helgrillad gris och lamm.
Man sitter i långbord vilket var lite tråkigt om man vill ha lite enskildhet.
Maten var mycket god och det fanns mycket att välja på.
Man får boka bord och får 2 timmar i en slotttid.
Kul upplevelse och god mat men tveksamt om vi åker tillbaka.

Tack silverspoone

Resenärer som tittade på Lammet & Grisen tittade också på

Besökt Lammet & Grisen? Berätta vad du tyckte!