Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Priceline
Omdömet skrevs 15 juli 2017

Vi trivdes väldigt bra här. Bra pris för "lagom" standard enligt oss, vilket innebär att frukost serveras och eget badrum på rummet. Stämningen är trevlig och tillmötesgående både bland personal och gäster. Huset i sig är gammalt, vackert, fräscht och fint. Rummet vi bodde i låg i en mindre stuga på gården och var ganska litet, bara en dubbelsäng, sängbord och garderob. Ändå ganska stort badrum. Frukosten var bra men vi hade väntat oss lite mer av den, godare pålägg och fler sorters bröd.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Linnea U
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Vi har tillbringat midsommarhelgen här. Vi är väldigt nöjda med vårt boende. Vi bodde i ett familjerum med eget badrum. Rummen är enkla men fräscha och sängarna var sköna. Trevlig innergård med uteplatser. Boendet är väldigt hemtrevligt och gemytligt och ägarinnan Sofie är hur trevlig och tillmötesgående som helst. Kan varmt rekommendera detta ställe.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack Carina B
FiffiCairns, Ägare på Alvaret Hotel & Hostel, svarade på det här omdömetSvarade 26 juni 2017

Tack för bästa omdömet Carina! Varmt välkomna tillbaka till oss en annan gång!

Omdömet skrevs 21 juli 2016 från mobil enhet

Jag och pojkvännen bestämde oss för att hitta en sovplats på norra Öland en sen sommarkväll och alla ställen var fullbokade inklusive Alvarets hotel och hostel. Trots detta lyckades Sofie med lite påhittighet lösa två sängplatser åt oss hos sig. Oerhört gästvänlig och tillmötesgående. Perfekt läge mitt i centrum nära restauranger, konditori och busshållplats. Stort och trevligt allrum med underhållning för alla åldrar(brädspel, smart-TV, Playstation osv). Härlig innergård med värmande kvällssol. Rekommenderas starkt!

Datum för vistelsen: juli 2016
2  Tack fridimitzin
Omdömet skrevs 20 juni 2016

Mycket trevlig personal för att inte tala om den mysiga trevliga hunden som gav mycket positiv energi. Rummet var frächt och fint med egen dusch och toalett samt även en välkomstbukett på nattygsbordet. Ägarna vet verkligen hur man välkomnar sina gäster. Läget i Löttorp var ju det bästa man kan tänka sig, mycket centralt och närhet till allt. Jag kommer definitivt att åka tillbaka, både till Alvaret Hotel&Hostel men även för att träffa de tre ansvariga Sofie, Pontus och Lily.

Rumstips: Alla rum i huvudbyggnaden är helt nyrenoverade.
Datum för vistelsen: juni 2016
  • Restyp: Reste ensam
2  Tack AnnikaB626
Omdömet skrevs 20 maj 2016 från mobil enhet

Äntligen har Norra Öland fått ett riktigt hotel. Rent o fräsch. God och när producerad frukost. Mycket trevligt Rekomenderas varmast.
Man bor verkligen mitt i byn. Bussen stannar 10 meter från incheckning.

Datum för vistelsen: maj 2016
1  Tack cafe s