“Ett underbart hotell i vackra Roslagen ”
Omdöme om Furusunds Värdshus

Furusunds Värdshus
Rankad som nr 1 av 1 Restauranger i Furusund

Ett underbart hotell i vackra Roslagen. Värdshuset ligger precis invid vattnet där färjorna till Åland, Finland och Ryssland passerar. En relaxavdelning vid vattnet med sjöbastu och jacuzzi. Beställ ett glas bubbel och njut av utsikten.
Restaurangen är trevlig, maten god och menyn anpassad till säsongen.
Kosta på dig ett rum med utsikt över sundet! Sköna sängar, krispiga lakan och tjocka badrockar. I vårt sällskap hade vi med en hund som välkomnades. Men det bästa av allt - PERSONALEN! Vilket underbart team! Vänliga, professionella och omtänksamma!! Vi kommer tillbaka.

Datum för besöket: maj 2021
Tack MilleLisa

Jag ringde för att förvarna om att vi skulle komma sent till middagen samt att vi hade några allergier, de trodde att vi kanske bara skulle hinna med varmrätt vilket var helt okej. När vi kommer dit så får vi ett fantastiskt mottagande samt att de hade fixat en allergianpassad förrätt om vi ville ha vilken de även bjöd på. Mycket hög kvalitet på mat samt dryck och underbar miljö, kan bara varmt rekommendera detta underbara värdshus.

Datum för besöket: maj 2021
Tack tazzn

Mycket trevligt ställe. Gott fika när vi kom och sedan badade vi bastu och tog en promenad i den vackra omgivningen. Åt en mycket välkomponerad 3 rätter meny. Alla tre rätterna överraskade! Vi kommer tillbaka och gärna med båt då det finns en trevlig gästhamn.

Tack piaaho69
Omdömet skrevs 11 april 2021

Efter att ha läst lite om värdshuset ville vi så klart prova att äta här. Jag blev glatt överraskad av framför allt kalventrecote som serverades och som höll mycket hög kvalitet. I övrigt en välkomponerad middag i både smak, synintryck och storlek. På grund av covid serverades en fast 2- eller 3-rätters meny med fisk eller vegetariskt som alternativ till kött. Väl utvalda viner erbjöds till de olika rätterna. Matsalen hade hög mysfaktor och serveringspersonalen ett trevligt bemötande. I anslutning till matsalen finns en bekväm lounge att avsluta kvällen med framför brasan. Värdshusets hotellrum är bekväma och smakfullt inredda med en skön skandinavisk skärgårdsstil. Rent, avskalat och snyggt.

Tack SandbergsOhyra
Omdömet skrevs 10 april 2021 från mobil enhet

På Furusund Värdshus stämmer allt. Välkomnandet i reception. Första intrycket och bemötandet är alltid viktigt. Sen rummen, såväl enkel som dubbelrummen. Förvisso inte många men väldigt trevliga och smakfullt inredda. Men sen kommer maten... WOW i versaler alltså. Kockarna som står bakom anrättningarna kan lyftas hur högt som helst. Satan i gatan på ren svenska. Allt inramat av en oslagbar miljö där historien sitter i väggarna från 1800-talet med konstnärssjälar som Zorn och Strindberg till den mest lästa barnboksförfattaren i världen Astrid Lindgren. Nu är det Malin och David med hela sin personal som är stjärnorna som lyser upp denna utpost som för vissa ligger nära. Men för de flesta är en bit bort. Men det är värt omvägen. Eller varför inte, sätt Furusund Värdshus som resans mål. Oavsett väder och vind. Du kommer inte bli besviken. Tack för en riktigt trevlig vistelse! / Fredrik

1  Tack FredrikEngberg

Besökt Furusunds Värdshus? Berätta vad du tyckte!