10 personer tittar på det här hotellet
Vio.com
travelup.com159 US$
Hurb175 US$
Omdömet skrevs 6 februari 2019

Spenderat 3 veckor på Novotel Kamala beach. Prisvärt hotel med tillmötesgående personal och god service. Bra privat läge. Tillräckligt god standard. Fin avskild strand några meter från hotellet. Om du hellre vill bo mitt i staden och tycker det är besvärligt att gå en kilometer utmed den vackra stranden bör du välja ett annat hotel. Om du vill ha en supermarket alldeles i närheten så bör du välja ett annat hotel. Om du betalar 600 bath för en taxi in till Kamala så har du blivit blåst av chauffören och är en korkad turist utan förmåga till urskillning. Hotellet erbjuder att skaffa taxi till Kamala centrum för 200 bath.

Endast några hundra meter utmed stranden mot Kamala börjar raden av restauranger, matskjul och massager. Där hittar du också möjlighet att hyra solstolar. Hotellet har inga rättigheter till solstolar på stranden men det tar en minut och trettio sekunder att gå från solstolarna på hotellet till havet. Tycker du detta är skandalöst bör du välja ett annat hotel.

Vid stranden mynnar ett litet vattendrag ut i havet. Det är INTE smutsigt avloppsvatten och luktar inte illa. Det är vatten/regn som strömmar från bergen.

Personalen talar engelska med thailändsk brytning. Vill du ha personal som talar perfekt engelska bör du välja en annan världsdel att semestra i (Kanarieöarna till exempel). Personalen gör sitt yttersta för att kommunicera och för mig har det inte ställt till med några problem.
Poolområdet har avdelningar både för rökare och icke-rökare. Har du problem med att det förekommer rökning föreslår jag att du väljer solstol på området för icke-rökare.

På tomten bredvid hotellet byggs ett annat hotel som inom kort är färdigställt. Detta framgår tydligt om du gör dig besväret att söka information. Själv valde jag ett superior rum vilket inte hade havsutsikt. Man såg och hörde bygget med det störde mig inte eftersom jag fått information om detta i god tid. Vill du ha direkt havsutsikt eller stör dig på annat än vågskvalp föreslår jag att du väljer en annan dyrare typ av rum. Sök information på hotellets hemsida. Ej lyhört i mitt rum.

På hotellets hemsida framgår tydligt vilket år hotellet är byggt och tidpunkt för senaste renovering. Interiör och exteriör motsvarade mina förväntningar och var helt ok. Kräver du ett perfekt hotel utan mindre skavanker föreslår jag att du väljer ett nybyggt lyxhotell till ett betydligt högre pris.

Inledningsvis hade jag synpunkter på roomservice. Dessa synpunkter togs väl och skyndsamt emot och managern Mr Talbot engagerade sig personligen. Vi gavs dessutom en personlig ursäkt från annan inblandad personal. Jag och maken fick dessutom kompensation genom att erbjudas varsin en timmas valfri spabehandling på hotellet. Behandlingen var av högsta kvalitet. Dessutom fick vi ett vackert stort blomsterarrangemang till rummet och ett fruktfat. Detta var mer än en kan begära som kompensation för ett smärre missförstånd från roomservice.

All personal var väldigt respektfulla och månade om att en skulle känna sig välkommen och tillmötesgå alla behov och önskemål från oss. Detta tycker jag skall man skall återgälda med motsvarande respekt och ödmjukhet tillbaka. Min rekommendation är att lära sig hur man hälsar och säger tack på thailändska.
Frukosten levde inte upp till mina förväntningar vare sig i utbud eller kvalitet. Inte heller kvaliteten på thaibuffen. Har bott på andra Novotel (bland annat i Phu Quoc Vietnam) där maten var mycket bättre. Rekommenderar lunch och middagar på andra restauranger.
Hygienen och städningen var bra på hela hotellområdet. Stranden var helt utan skräp. Om du inte vill se att havet sköljer upp skräp på stranden rekommenderar jag att du inte väljer att resa under monsunperioden.
Varje dag ställdes det in vatten på rummet utan kostnad.

Poolen var välskött och fin. Utbudet i poolbaren var bra och till förväntat pris. Rekommenderar att prova smoothies som var krämiga och utsökta.
Hotellet hjälpte oss att hyra privatchaufför under åtta timmar till mycket rimligt pris. Vi åkte till platser vi själva valt i en splitter ny van med wifi. Priset var förvånansvärt lågt. Rekommenderas.

Kostnaden för transfer till och från Phuket flygplats via resebyrån och hotellet var alldeles för dyr. Vi tog taxi och betalade 800 bath för enkel resa.

Sammantaget är jag mycket nöjd med med min vistelse på Novotel Kamala Beach.

Vill särskilt tacka Mr Talbot och övrig personal för utomordentlig service.

Pia och Michael Westerby

Datum för vistelsen: februari 2019
2  Tack Lilithelectra
Novotel Kamala ... P, Manager på Novotel Phuket Kamala Beach, svarade på det här omdömetSvarade 9 februari 2019

Dear Pia & Michael Westerby,

Thank you for such a detailed review of our resort. It is greatly appreciated by all of us here at Novotel Phuket Kamala Beach.

We are very appreciative of all of your feedback, but would like to thank you in particular for your kind words regarding our service staff, who are definitely our number one asset. We will make sure your review is passed on to Mr. Talbot and the rest of the team, as we are sure it will make their day.

Your constructive feedback is also appreciated and we will make sure it is passed on to the respective teams for thoughtful consideration on how we can make improvements.

It would be an absolute pleasure to welcome you back at our resort in the future.

Omdömet skrevs 2 februari 2019 från mobil enhet

Bra rum, utmärkt frukost och en trevlig takterrass med bar och trubadur de flesta kvällar. Flera bra restauranger efter stranden men även takterrassens mat var utmärkt och prisvärd. Närheten till stranden och havet är ett stort plus!

Datum för vistelsen: februari 2019
1  Tack 69kristinaj
Novotel Kamala ... P, Manager på Novotel Phuket Kamala Beach, svarade på det här omdömetSvarade 5 februari 2019

Dear 69kristinaj,

Thank you for taking the time to provide us with your feedback regarding your stay at Novotel Phuket Kamala Beach.

We really appreciate your comments regarding our “excellent breakfast” and the “excellent” food at our On The Roof restaurant & bar, and will make sure this is passed on to our Food & Beverage team who will be thrilled to read your review.

We hope to welcome you back at our resort in the near future.

Omdömet skrevs 1 februari 2019

Hotellet ligger precis vid stranden och havet ,utmärkt.
Jättebra frukost,testade aldrig annan mat på hotellet.
Städningen ,finns ej nått att klaga på.
Fina rum och väldig trevlig personal över hela hotellet.
Barnvänlig ,det går att ha med sig barnvagn och köra på stranden .
Vi gick på stranden till restaurangerna som ligger 5-10 min bort från hotellet.
Mysigt.
Rekommenderar detta hotell

Rumstips: Det pågår byggnation runt hotellet ,vi bodd Välj med havsutsikt om möjligte nära bygget och stördes ej av det .
Tack håkan å

Dear håkan å,

What a pleasure it was to read your review. Thank you for such positive feedback and for the strong recommendation of our hotel.

We hope to welcome you back again in the near future.

Omdömet skrevs 30 januari 2019

Hotellet är trevligt ligger i bortre änden av stranden så vill man i till byn så får man promenera på stranden ca 20 min eller taxi, Hotellet har en takbar som är ett måste där ser man solnedgången och kan ta en god drink även äta enklare mat.
Rummen är ganska lyhörda och man hör folk smälla dörrarna på natten samt även lite störande ljud från vägen, så välj rum mot stranden. Mordern stil dock dålig wi-fi tidvis
relativt dyrt på hotellet för mat och dryck.

Rumstips: välj rum mot stranden
Tack GizmoTrosa
Novotel Kamala ... P, Manager på Novotel Phuket Kamala Beach, svarade på det här omdömetSvarade 1 februari 2019

Dear GizmoTrosa,

On behalf of the team at Novotel Phuket Kamala Beach, we would like to thank you for taking the time to provide us with your feedback.

It is a pleasure to read that you enjoyed the location of our resort, which we believe is the best in Kamala. We also couldn’t agree with you more that our On The Roof restaurant & bar is a “must” and are very happy to hear that you were able to spend some time there.

With regards to your comment on the prices, please note that our restaurant is committed to providing premium quality service, and with this commitment, the prices are relative to the quality offered. Additionally, our pricing is competitive when compared to other resorts in Phuket of comparable standards. However, we will take your comment into consideration so thank you for raising it to us.

We hope to have the opportunity to welcome you back at our resort in the future.

Omdömet skrevs 25 januari 2019 från mobil enhet

Bodde i familjerum vilket bestod av kingbed samt en bäddsoffa. Rummet var bra.
Frukosten bestod av allt man kan förvänta sig av en stor och varierad meny. Jag var nöjd och tyckte den var god.
Det är två pooler en där små barn bottnar och en djupare där vuxna bottnar. Nedanför hotellet var Kamala beach, den norra delen av stranden. Poolhanddukar ingår att ta med till stranden.
Nackdelen med hotellet var att man hade en promenad på ca en km om man ville gå till Kamala centrum, halva sträckan för att finna restauranger. Centrum var inte så stort men hade det mesta, det var där närmaste snabbköpet fanns.
Det var bra service på hotellet.Jag är nöjd med nin vistelse där och kan tänka mig att bo där igen.

Tack Parla56
Novotel Kamala ... P, Manager på Novotel Phuket Kamala Beach, svarade på det här omdömetSvarade 28 januari 2019

Dear Parla56,

Thank you so much for taking the time to write this review and for the perfect rating on TripAdvisor. It brings us great satisfaction to know that you and your family had such an enjoyable vacation with us.

We would like to thank you in particular for your comments on the level of the service at our hotel, as providing top quality service is always our number one priority and is therefore a pleasure to see recognized in reviews like yours.

We look forward to welcoming you and your family back at our resort in the future.