13 personer tittar på det här hotellet
Agoda.com
Priceline50 US$
Destinia.com59 US$
Omdömet skrevs 5 september 2019 från mobil enhet

Vi stannade på Thavorn 1natt innan vi tog flyget hem från Phuket Airport. Thavorn ligger mellan Kamala och Patong, något avsides i ett lugnt område vilket passade oss perfekt. Vi hade hyrbil med oss och vi hade inga problem med att hitta parkering i direkt anslutning till hotellet. Vid ankomst till hotellet anmälde vi vår ankomst till receptionen där vi väntade som enda gäster i uppskattningsvis 5minuter innan någon av de fyra receptionisterna mötte våra blickar och välkomnade oss till hotellet. Vi hade förbetalt vår vistelse med kontokort och kom i en diskussion med hotellet då hotellet har en policy om att deras gäster ska lämna ett kreditkorts nummer alt. 3000B som säkerhet. Vi reste utan kreditkort så detta alternativ var inget för oss så vi fick använda den kontanta reskassa som var tänkt till vår sista kväll/dag i Thailand.
För oss medförde detta att vi var tvungna till att ta ut extra kontanter med dess extra avgifter för att tillgodose hotellet som inte kunde använda våra debitkort för ändamålet.

Väl incheckade fick vi veta att vi hade blivit uppgradera till en svit (Hillside), vilket var helt fantastiskt. Ett underbart välskött hotellrum med trevlig utsikt.
Hotellmiljön i allmänhet inbjöd till lugn i dess ytterst välskötta grönområde, ett föredöme för andra hotell.

Vi kikade på hotellets restaurangmeny men valde att ta hyrbilen för att käka ute då hotellets priser fick oss att avstå (ex från 420B för en pizza)

Vi hade gärna stannat i fler nätter och vi kommer mer än gärna tillbaka. Vid kommande vistelser ser vi till att packa ner ett kreditkort samt att vi med all säkerhet kommer att hyra en skoter för att äta utanför hotellet då kostnaden för skotern motsvarar en halv varmrätt på hotellets restaurang...

Datum för vistelsen: augusti 2019
2  Tack JasminAndersson
Omdömet skrevs 29 mars 2019

Vi bodde på detta hotell i 4 nätter. Ett mycket trevligt hotell med underbar personal som tog emot oss på bästa sätt. En otroligt fin pool. Väldigt bra frukost som alltid fylldes på och var rent och fräscht. Otroligt sköna sängar som var stora rent och bra städat i rummen. Vi var väldigt nöjda med hotellet och framför allt personalen. Det enda som var lite minus är läget, man måste ta taxi till restauranger o gågator. Det är för långt att gå. Men ett helt underbart hotell och jag kommer absolut bo på det igen.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack Mobile38057170361
Omdömet skrevs 19 november 2018

Ett hotellområde o hotell som tillhör premium klassen
En fantastisk pool anläggning.
Dock är priserna därefter.
Stranden är väldigt bereoende av ebb eller flod. Är det för lite vatten är det mycket svårbadat i havet.

Datum för vistelsen: november 2018
Tack Ikaros112112
Omdömet skrevs 6 juli 2014 från mobil enhet

Fina bongalows, jättefin trädgård med mycket att titta på. God frukost.
Blev bestulna på vår matpåse som vi glömde i 5 min i vår bungalow efter utcheckning. När vi gick tillbaka för att hämta den hade någon i personalen tagit hand om maten istället för att ringa upp till receptionen och påminna oss om detta. Bad att få tillbaka vår mat då vi hade en 10 timmars båtresa framför oss. Blev tillslut vansinnig men receptionen verkade inte riktigt förstå vad som hade hänt. Vår taxi kom och det var bara att lämna. Rejält förbannade över att dom skickade ner någon som skulle kontrollera vårt rum så att det va ok att checka ut (alltså kontrollera så vi inte snodde med oss nåt) men istället var det personalen som snodde från oss. Raka motsatsen till god service!!

Datum för vistelsen: mars 2014
5  Tack 598annao
Omdömet skrevs 25 januari 2011

Jag och min kille spenderade våra två sista nätter på Thavorn som vi bokat hemifrån för att ha två fantasiska sista nätter. Beachside bungalow som vi bokat var riktigt dålig! Okej att de hade rena lakan och handdukar men det var också allt. Det är ett oerhört överpris 5500 bhat per natt. Hela bungalowen var nedgången med söndrig kakel och falnande färg, ett äckligt badkar och uteplats som var fullständigt förbisedd.
Vi hade dock turen att bli uppgraderade till Hillside bungalow pga det dåliga strandläget och helt plötsligt var allt på topp. Utifrån det senare boendeformen kan jag rekommendera stället men kom ihåg att det är nästintill bara ryssar, stel och formell personal och ett fruktansvärt överpris på mat, dryck och massage. Jag är tacksam för våra sista dagar men kommer att prova något annat i framtiden!

Datum för vistelsen: januari 2011
Tack Linafina