Omdömet skrevs 16 februari 2020

Minisvit med bastu på rummet med fönster -vägg mot älven jättefint dock styrs belysningen av rumsnyckeln och du kan inte släcka i taket om t.ex. TV:n är på
Toppenpool o stor bastu m utsikt över älven
Bra frukost

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack Smartresande20
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Firade jul där för första och sista gången

Dålig ordning på servering och bordsplacering. Utrustning på rummet ej fungerande. Behövs en uppryckning snabbt om hotellet ska finnas kvar.
Gammalt och slitet.

1  Tack sture a
Omdömet skrevs 3 januari 2020

Om hotell Lappland hette "vandrarhem Lappland", kostade hälften så mycket och hade 2 stjärnor istället för fyra, hade jag inte haft några invändningar.

Förväntade mig inte ett rum med sunkig inredning, unken doft och en tv vars tv-dosa fattades, en duschslang som var trasig och sprutade åt alla håll som en tornado, samt dammiga beläggningar på nattduksbord och godispapper och liknande kvar från tidigare gäster (gissar jag). När detta påtalades till killen i receptionen var svaret "du får leta efter tv-dosan, och duschslangen kan vi inte göra något åt", följt av en obrydd blick.

2  Tack 23Camilla23
Omdömet skrevs 27 december 2019

Hotell Lappland är gammalt och slitet!
Möbler på rummen är nedsuttna och smutsiga, dessutom fungerade inte bastun på vårt rum. Rummet var dåligt städat och lampor var trasiga.

Hotellets spa-avdelning var helt ok.

Vi firade Jul på hotellet vilket innebar många måltider.
Maten var bra men personalen i restaurangen var katastrofalt dåliga.
De visste inte ens vilken mat de skulle servera utan var tvungna att kolla i köket då vi frågade. Kunde inte innehållet i maten då vi frågade kring allergier och mer eller mindre slängde ut maten på bordet utan finess. Smaken var dock ok:

Vi hade även bokat en tur med hundsläde på juldagen via hotellet.
(Den turen var helt fantastisk och kan varmt rekommenderas, men boka direkt på "Vilda Lappland" hemsida!)
Vi frågade i receptionen vart vi skulle och fick till svar att de inte visste,
Efter en bra stund stod tre personer i receptionen och funderade. Till slut fick vi en utskrift från internet med en karta som var så liten att den var oläsbar.
Letade sedan själv fram Vilda Lappland på GPS och åkte dit!

Vi kommer inte att åka tillbaka till Hotell Lappland!

Tack UlfE64
Omdömet skrevs 26 december 2019

Har för sjunde gången firat jul på Hotell Lappland men det var nog sista gången.....
- Det låg flera millimeter damm över alla ytor på rummet, kaffemaskinen var helt täckt av damm
- gamla jordnötter och hårsnoddar på golvet
- till middagen kom potatisgratängen in 10 min innan kötten så den var kall när köttet väl kom
- jag beställde 2 vodkasnapsar, fick 2 kryddade
- fick inte smaka vinet utan det hälldes bara upp i glaset
- kaffet var kallt innan desserten kom
- snorhalt på golvet vid poolerna
- otroligt lyhört
- hundar (samma) som skällde 24-7

+ sköna sängar

Hotell Lappland får nog "steppa upp" sin personal om de vill att gästerna ska komma tillbaka!

Tack Christina H