“Underbar villa med fantastisk service”
Kontrollera tillgänglighet
Bokningsförfrågan
Skicka förfrågan
Utmärkt
5 omdömen
Den här verksamheten är inte tillgänglig dessa datum.
Visa alla tillgängliga boenden

Nivå 3 Skribent
13 omdömen
5 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
“Underbar villa med fantastisk service”
Omdömet skrevs 22 december 2018 för en vistelse i december 2018

Vi (2 vuxna & 2 barn) valde Norra Bali för vår första vecka för att starta lite lugnt och få varva ner och ha det lyxigt runt om kring oss och vi ångrar oss verkligen inte. Som andra har skrivit tidgare så håller villan, poolen och trädgård en väldigt hög kvalitet och personalen är helt underbar. När vi ankom fick halsband och välkomstdrinkar av personalen och efter det så flöt en vecka på a underbar lyx.

Vi passade på att nyttja lite tjänster som chaffören Bayu annordnde, för än mindre kostnad kör han er på kortare turer eller guidade heldagsturer (Sök på Bayu Sunrise här på TA) Han tog oss ut på delfin tur, körde oss när vi behövde handla eller ville besöka Singaraja. I samand med att vi lämnade Villa Saffraan så gjorde vi en guidad tur och tittade på Twin Peaks, vattenfall och mycket mer. Väldigt praktiskt.

Redan andra dagen så bad vi tjejerna om att de skulle ringa och beställa massage. De kom på ngn timme och vi kunde bytas av i Belo Bengongen att få massage. Detta upprepade vi nästan varje dagen efteråt. Kostade ca 170 000 IDR per behandling.

vi visste att vi skulle ankomma ganska sent på kvällen så vi mailade Agus och bad dem att fylla på kylen med lite öl, vin och läsk samt laga middag första kvällen. De hade gjort en fatastisk god Nasi Goreng med typ pulled chicken till som. Vi stornjöt. Efter middagen kom tjejerna och frågar vad man önskar nästa dag. Frukosten ingår men lunch och middag får man betala ingridienserna för. Så de behöver få lite pengar att handla för(Tjejerna åker och handlar på morgonen, de håller med tydlig bokföring så man vet vart pengarna går). De har en stor meny som man kan välja på olika rätter och ibland tog vi från den och ibland bad vi dem bara att överraska oss med några fisk eller kyckling rätter. Gillar man vegetariskt så kommer man inte att behöva oroa sig.

Värt att tänka på, vi ankom med Thai vid 14:40 och det är rätt mycket trafik inne i Denpassar vid den tiden. Resan från flygplatsen till Villan tog ca 4h. Så fort man kommer upp till berget är det dock en väldigt trevlig tur. Vi bokade denna transfer via Villan.

Som ni förstår som ger vi högsta betyg till Villa Saffraan och rekommenderar verkligen alla att bo här om ni skall till Bali. Stort tack till Frank (ägaren) med personal för en oförglömlig vecka!
Familjen Gerebro

Datum för vistelsen: december 2018
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Nej.
Francesca ...

1 omdöme
Omdömet skrevs 30 oktober 2018 för en vistelse i oktober 2018

Datum för vistelsen: oktober 2018
Din ålder 18-24
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Land P

38 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 20 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs 27 oktober 2018 för en vistelse i oktober 2018

Datum för vistelsen: oktober 2018
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Ange datum för att mer korrekta priser
2 gäster
Vuxna2
Barn0
Tillämpa
Äger du en semesterbostad? Lägg upp den här.
Extra inkomst
Enkelt att hantera