Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
StayForLong
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 15 juli 2017 från mobil enhet

Mitt i landskapet bakom en ganska anonym skylt finner man Havreholms slott. Slottsbyggnaden i tegel skapar en härlig atmosfär. Platsen är som tagen ur sagorna, fågelkvittret är otroligt rogivande.
Personalen var trevlig och tillmötesgående. Hunden fick självklart följa med, även om man fick äta utomhus med hund.

Frukosten var i min uppfattning något fantasilös, för lite alternativ till pålägg. Saknade grönsaker att lägga på min smörgås. Men för ostälskaren fanns flera olika sorter av hårdost och mögelost.

Middag
Till middag serverades endast grillbuffet vilket passar bra för oss köttätare. Mindre bra för vegetarianer som inte erbjuds ett alternativ till kött. Tillbehören till köttet var även det helt ok men inte spektakulärt på något sätt.

Boende
Familjerummet var rymligt i två plan med ett master-bedroom samt eget badrum. Badrummet var av enkel standard men det gjorde jobbet. Nedervåningens badrum är mer nedgånget och vattenberedaren gör att rummet känns lite trist. Det som lyfter upp rummet är en ganska tuff dusch som har glastak med himelen som utsikt. De övriga utrymmen har lite stugkvalitet och är inte anmärkningsvärda med undantag för det stora fönstret i vardagsrummet som går från golv till tak.

Trots vissa tillkortakommanden så är upplevelsen värd ett högt betyg dels för miljön som är välskött, dels för poolen och de olika aktiviteter som finns. Framför allt så förtjänar Havreholm ett högt betyg för den känslan man får när man åker därifrån, känslan att hit vill jag komma tillbaka.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack carlenstrom
Omdömet skrevs 24 maj 2016

Stora, fina rum med fantastisk utsikt över en liten sjö/damm. Vi bodde i en tillhörande länga med rum i två plan. Trappa till övre plan. Själva slottsbyggnaden utgör en härlig gammaldags miljö. Mycket god mat och trevlig personal. Det var för kallt vid vårt besök för att använda utomhuspoolen men den såg fin ut. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: maj 2016
Tack Resgladast
Omdömet skrevs 2 december 2015

Vi var där med familjen för att fira en födelsedags fest med hela familjen totalt 7 stycken inklusive ett barnbarn på 11 månader. Detta har blivit en familj tradition Förhoppningsvis skall det så förbli i många år till

Datum för vistelsen: november 2015
Tack Festgeneral
Omdömet skrevs 2 augusti 2015 från mobil enhet

Ingen slottskänsla i boendet. Rummet var Ok men marknadsföringen gav en förhoppning om slott. Maten var mycket bra, både frukost och middag, serveringen toppen.
Rummet var stort med matlagningsmöjligheter. Bäddningen gjordes utan att lägga på överkastet. Det låg kvar på golvet.
Väldigt vackra omgivningar. Trevlig cykeltur till Hornbeak, promenadmöjligheter i närliggande bokskog. Golfbanan hade även en bra par tre håls bana.

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack basj01
Omdömet skrevs 5 augusti 2014 från mobil enhet

Platsen är så fridfull och stilla att man hör sina egna andetag. En promenad runt den lilla dammen är rogivande. Rummet i annexet var stort och rymligt och passade oss två utmärkt. Dessutom är det bara 1,5 km till Hornbaek GK. Passade perfekt!

Datum för vistelsen: augusti 2014
1  Tack Voyegeur