Omdömet skrevs 4 april 2023 från mobil enhet

Upperud 9:9 är ett unikt ställe som jag har haft glädjen att övernatta och äta på vid 2 olika tillfällen. Vi har två somrar i rad anlänt hit med egen båt i samband med färd på Dalslands kanal. Oerhört trivsamt boende i rustikt och fint inredda små lägenheter för 4 pers .
Vi återvänder även denna sommar till denna lilla pärla i Dalsland.

Datum för vistelsen: juli 2022
1  Tack Pelle S
Omdömet skrevs 30 juli 2022

Otroligt fantastiskt. Vilken ljuvlig personal och otrolig natur. Maten och cafét är riktigt bra. Hät kan man sitta inne i mysig miljö eller ute på bryggan och då kä ns det nöstan som om man sitter i vattnet Jättefint! Nära från Göteborg och skulle säga att detta är ett av de trevligaste platserna i Västsverige.

Datum för vistelsen: juli 2022
1  Tack Famhi5
Omdömet skrevs 26 maj 2022

Bodde två nätter med vuxna och tonåringar i Upperud och hade en fantastisk helg. Vi bokade en njutvandring som innebar att vi fick lunchpaket med oss och blev utkörda till pilgrimsleden som vi sedan vandrade tillbaka till Upperud. Väl där väntade en jättegod trerätters middag baserad på främst lokala råvaror.

Frukosten är välkomponerad, fräsch och god och i lagom omfattning.

Hotellet är fräscht och fint med en strålande utsikt över sjön. Rummen är ombonade med böcker och spel. Det är dessutom roligt att man kan se resterna av vad silon ursprungligen användes till.

Personalen är väldigt välkomnande, trevlig och hjälpsam. En toppenvistelse helt enkelt!

Datum för vistelsen: maj 2022
1  Tack 579annae
Omdömet skrevs 4 augusti 2021

Bodde 2 nätter med vuxna barn i Silo. Fantastisk känsla med kärnvirke synligt, brädspel och låneböcker gav personlig hemmakänsla. Kerstin, ägaren, är urtrevlig och vi trivdes verkligen! Bryggan inbjuder till både morgon- och kvällsdopp.
Bra utrustade lgh med sköna sängar och fräscht badrum. Rekommenderas!!! Sedan är närheten till vackra Dalsland och akvedukten i Håverud ytterligare ett plus.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack MaryGCF
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Allt är toppen med detta ställe. Genuint med god mat. Miljön är avslappnande med fina detaljer som färska blommor och konst. Det är ljuvligt att sitta på bryggan och äta middag medan solen går ner i sjön. Lika ljuvligt är det att traska ner till bryggan på morgonen och dyka ner i den härliga sjön. Vi kommer tillbaka!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Pjexet