Priceline
Omdömet skrevs 26 maj 2022

Bodde två nätter med vuxna och tonåringar i Upperud och hade en fantastisk helg. Vi bokade en njutvandring som innebar att vi fick lunchpaket med oss och blev utkörda till pilgrimsleden som vi sedan vandrade tillbaka till Upperud. Väl där väntade en jättegod trerätters middag baserad på främst lokala råvaror.

Frukosten är välkomponerad, fräsch och god och i lagom omfattning.

Hotellet är fräscht och fint med en strålande utsikt över sjön. Rummen är ombonade med böcker och spel. Det är dessutom roligt att man kan se resterna av vad silon ursprungligen användes till.

Personalen är väldigt välkomnande, trevlig och hjälpsam. En toppenvistelse helt enkelt!

Datum för vistelsen: maj 2022
1  Tack 579annae
Omdömet skrevs 4 augusti 2021

Bodde 2 nätter med vuxna barn i Silo. Fantastisk känsla med kärnvirke synligt, brädspel och låneböcker gav personlig hemmakänsla. Kerstin, ägaren, är urtrevlig och vi trivdes verkligen! Bryggan inbjuder till både morgon- och kvällsdopp.
Bra utrustade lgh med sköna sängar och fräscht badrum. Rekommenderas!!! Sedan är närheten till vackra Dalsland och akvedukten i Håverud ytterligare ett plus.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack MaryGCF
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Allt är toppen med detta ställe. Genuint med god mat. Miljön är avslappnande med fina detaljer som färska blommor och konst. Det är ljuvligt att sitta på bryggan och äta middag medan solen går ner i sjön. Lika ljuvligt är det att traska ner till bryggan på morgonen och dyka ner i den härliga sjön. Vi kommer tillbaka!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Pjexet
Omdömet skrevs 20 juli 2021 från mobil enhet

Fantastiskt ställe. Rummet var mycket fint med äkta material rakt igenom och så genomtänkt.
Fick en god macka i cafét avnjöts på terrassen med utsikt över sjön.
Frukosten var inte överdådig men fullt tillräcklig allt smakade bra nybakta frallor. De som arbetade där var också mycket trevliga.
Kan bara rekommenderar detta ställe.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack pia m
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Bodde två nätter med familjen (två vuxna och två barn på 10 och 13 år) på Upperud. Alla var supernöjda och vi kommer definitivt åka tillbaka.

Läget vid vattnet är fantastiskt med möjlighet till härliga morgondopp. Rummen är jättefina och annorlunda. Personalen är mycket vänlig och hjälpsam.

Vi åt tre-rättersmiddag båda kvällarna och den var verkligen supergod. Utbudet av drycker och snacks är fräscht (supergod kombucha). Detsamma gäller frukostbuffén med fin-juice, overnight oats, hemmagjord sylt och hembakta kakor. 🙏🏽

Ett genuint och charmig ställe!

Datum för vistelsen: augusti 2020
1  Tack Pjexet