Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 8 juli 2020

Underbart härligt ställe. Fina o välutrustade rum, o vacker läge vid sjön. Men framför allt personligt och enastående trevligt bemötande. Toppengod frukost med bl.a. hembakt bröd. Härlig omgivning med fin vandring o mycket att se.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Mats_JKPG
Omdömet skrevs 14 januari 2020 från mobil enhet

Upperud 9:9 är inget hotell.
Det är ett själsligt rum för alla dina sinnen.
Det är vackert & välkomnande.
Stilfullt & stramt.
Smakfullt & unikt.
En fantastisk plats för umgänge, möten, kontemplation, musik & mat.

Vid vår ankomst stod fantastiska Kerstin i entrén och väntade oss- en otrolig välkomnande gest!
Kerstin är Upperuds skapare & ägare & hon berättade lite om ställets historia innan vi fick komma till vårt rum -
Silo Nr 1.
Vi hade bokat en natt för övernattning, musik & mat.
Vi fick en vacker silo med utsikt mot sjön & var inredd som en lägenhet i etage, sovrum uppe & kök, matplats & badrum nere.
Välutrustat köksdel, sköna sängar & rent & snyggt!
Sjön Upperudshöljen agerade fondvägg & utanför dom nästan lite sakrala fönstren bjöd storskarv & trollsländor på eftermiddagserenad.

Ett otroligt lugn rådde över Upperud - gud ske pris så ljuvligt.

På kvällen var det konsert med 2-rätters middag.
Mycket välsmakande mat som var välkomponerad & säsongsbetonad & den lokala orkestern bjöd på ett välspelat & proffsigt framfört arrangemang.
Det dukades långbord så alla finurligt nog hade den bästa platsen !
Ett spännande sortiment i baren av lokal öl mm fanns att köpa.

Frukosten morgonen därpå var ljuvlig !
Där fanns det som en söndagsfrukost skall bestå av:
Gott hembakat bröd, vällagrad ost och charkuterier som smakar som charkuteriet låg runt knuten.
Juice med fruktkött & kvalitetskaffe som det var krut i.
Ägg med den gulaste gulan & så fanns det skorpor till min stora förtjusning!
Solen sken in i den stora vackra industriella byggnaden & solkatter lekte i taket - en helt fantastisk upplevelse.

Ett besök på Upperud 9:9 kräver sin kvinna/man.
Det är inget dussinställe eller något hotell man bara checkar in på för en natts sömn.
Här behöver man tid för att insupa den fantastiska miljön & för att ge stället 100 %-ig rättvisa kräver den just sin tid.
Njut av byggnaden, se dess skönhet & alla detaljer.

Ta en tur runt omgivningarna, det tar inte långa stunden att gå bort till Dalsland Konstmuseum .
Gå bakom museet & avnjut den vackra utsikten mot sjön & dom blånande bergen.
Det här strövtåget i Dalsländska Upperud kommer du leva länge på!

Datum för vistelsen: oktober 2019
3  Tack lenaw250
Omdömet skrevs 22 juli 2019 från mobil enhet

En klart positiv överraskning! Hotellvistelse blev en upplevelse i sig. Den designade silosen var snygg, fräsch och hade sköna sängar. Sovavdelningen var dock inte så välventilerad. Utsikten över vattnet var betagande. Mycket gott bemötande och bra service.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack 710gunnell
Omdömet skrevs 8 augusti 2018 från mobil enhet

Bodde på upperud med mor och son i augusti. Fint läge med närheten till akvedukten. På andra sidan vägen finns en båthamn och en pytteliten sandstrand där vi bada. Till Dalsland kommer man för naturen. Rummen var trevligt inredda i snygg stil. Pentryt väl utrustat. Frukosten var bra o kunde avnjutas på bryggan vilket var underbart. Ett par saker som jag dock skulle justera med tanke på rumspriset är att det saknas avlastningsyta i badrummet, hygienartiklar i badrummet o en tv.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack 304cecilial
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Helt suveränt vilken pärla mitt i skogen

Super trevligt mottagande och väldigt hjälpsam personal

Otroligt härligt och mysigt rum med en utsikt som tar andan av en

Bra priser och suverän service av enormt trevlig personal

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack cheeton